-
31. Data: 2011-01-06 14:12:33
Temat: Re: Zim? samochód pali wiecej, bo...
Od: "pm" <x...@w...pl>
>> to że zwyczajowo podaje się L/km nie znaczy że nie można podawać L/mtg
>> (np w maszynach rolniczych)
>
> Nie rozmawiamy o maszynach rolniczych tylko o samochodach, w przypadku
> których zwyczajowo spalanie podaje się w l/km, ew. w Stanach na odwrót --
> w mpg.
>
to był przykład, żebyś zagłębił się w sedno zagadnienia a nie czepiał się
szczegółów.
-
32. Data: 2011-01-06 14:24:36
Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Od: "pm" <x...@w...pl>
?
> Obawiam sie tylko ze sporo maszyn ma zmienne obciazenie i to tez jest
> nierzetelne.
no jasne
maszyny takie litrażuje się i jest normatywne zużycie na biegu jałowym i
przy obciążeniu (tez uproszczenie ale już bliższe prawdy )
>>każdy pojazd ma jakieś optymalne warunki pracy i np. wychodzi że przy
>>90km/h
>>spalamy najmniej.
>
> Obawiam sie ze przy 50 .. albo jeszcze wolniej
>
być może - nie zmienia to istoty rozumowania.
gdzieś tam będzie optimum zależne od charakterystyki silnika / przełożenia /
oporów aerodynamicznych
co więcej - być może optimum (założone przy projektowaniu) dla samochodziku
miejskiego typu hyundai atos to 50km/h
a dla powiedzmy audi a6 130km/h.
-
33. Data: 2011-01-06 14:33:17
Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>
Dnia 05.01.2011 Rabbit McCroolick <b...@w...pl> napisał/a:
>
> Użytkownik <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:2de1.00000458.4d24ea6b@newsgate.onet.pl...
>> Witam serdecznie.
>>
>> Mój, służbowy X-Trail wyraźnie zimą pali mniej. Tak do 0,5l. Podobnie
>> Navary i
>> Focusy kolegów. Navary nawet jeszcze mniej.
>
> Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navarą to oczywiste. To klocki
> na kołach - cieplejszą porą roku jeździsz szybciej, więc opór areodynamiczny
> zwiększa wtedy zużycie paliwa. Teraz jeżdzisz wolniej, więc...
Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków beżnika.... LOL
--
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net
-
34. Data: 2011-01-06 14:59:47
Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>
Dnia Thu, 6 Jan 2011 14:33:17 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki na
pl.misc.samochody napisał(a):
>> Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navarą to oczywiste. To klocki
>> na kołach - cieplejszą porą roku jeździsz szybciej, więc opór areodynamiczny
>> zwiększa wtedy zużycie paliwa. Teraz jeżdzisz wolniej, więc...
> Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków beżnika.... LOL
Przeczytaj jeszcze raz. A później jeszcze raz. I jeszcze raz. A jak
zrozumiesz to wróć ;-)
--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Błogosławiony ten, kto żyje w pokoju. Nie ma na ziemi większego szczęścia.
Matthias Claudius"
-
35. Data: 2011-01-06 15:07:03
Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
Od: to <t...@a...xyz>
begin pm
> to był przykład, żebyś zagłębił się w sedno zagadnienia a nie czepiał
> się szczegółów.
Wypowiedź do której się odniosłem, jej kontekst i sens jest jasny, a Ty
szukasz drugiego dna tam gdzie go nie ma i opowiadasz historyjki o
traktorach.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
36. Data: 2011-01-06 15:31:43
Temat: Re: Zim? samochód pali wiecej, bo...
Od: "pm" <x...@w...pl>
>> to był przykład, żebyś zagłębił się w sedno zagadnienia a nie czepiał
>> się szczegółów.
>
> Wypowiedź do której się odniosłem, jej kontekst i sens jest jasny, a Ty
> szukasz drugiego dna tam gdzie go nie ma i opowiadasz historyjki o
> traktorach.
>
proszę odnieś się raz jeszcze i wykaż nieprawdziwość spornego sformułowania
dotąd nie wysiliłeś się na nic więcej niż bezpodstawna negacja.
-
37. Data: 2011-01-06 16:56:35
Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>
W dniu 2011-01-06 04:30, Michał pisze:
> mic49<m...@i...pl> napisał(a):
>
>> Witam,
>>
>> Wiadomo - jest mr=F3z i znacznie wi=EAcej czasu silnik potrzebuje na
>> nagrzanie si=EA. Czy te=BF pr=EAdko=B6ci podr=F3=BFne - zim=B1 s=B1 mniejsz=
>> e, czyli
>> silnik d=B3u=BFej chodzi.
>>
>> Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mro=BCny dzie=F1 b=EAdzi=
>> e
>> pali=B3 tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakie=B6 rozr=F3=BFnieni=
>> e -
>> diesel / benzyna.
>>
>> Micha=B3
>
> A mi zazwyczaj pali mniej !!!! :)
>
> i zimą też pobijam rekodry małego spalania.
>
> raz mi się udało na trasie gdzie zazwyczaj paliło 13..15l/100 dojść
> do 8.3l/100! (Warszawa<->Kraków), był sam lód na drodze cały czas.
A przy jakich prędkościach w lecie/zimie?
bo jak w lecie 160km/h a w zimie 90km/h... to tak jakby się świat nie
dziwował...
> latem mi pali jak po samych korkach jeżdżę 22l/100, a zima koło 19.
w lecie z klimą czy bez?
Pozdrawiam
{wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]
Nikiel ;-)
--
# od niklu # # gg - 4939629 #
# Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy #
# (A. Einstein) #
-
38. Data: 2011-01-06 17:02:42
Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Thu, 6 Jan 2011 14:24:36 +0100, pm wrote:
>>>każdy pojazd ma jakieś optymalne warunki pracy i np. wychodzi że przy
>>>90km/h spalamy najmniej.
>>
>> Obawiam sie ze przy 50 .. albo jeszcze wolniej
>>
>być może - nie zmienia to istoty rozumowania.
>gdzieś tam będzie optimum zależne od charakterystyki silnika / przełożenia /
>oporów aerodynamicznych
>co więcej - być może optimum (założone przy projektowaniu) dla samochodziku
>miejskiego typu hyundai atos to 50km/h
>a dla powiedzmy audi a6 130km/h.
Obawiam sie ze dla A6 to tez bedzie kolo 50, i co - pojedziesz tak po
autostradzie ? Oszczednie, bezpiecznie, bezstresowo .. o ile sie
lusterka zaklei :-)
J.
-
39. Data: 2011-01-06 17:31:17
Temat: Re: Zimš samochód pali wi?cej, bo...
Od: "pm" <x...@w...pl>
?> Obawiam sie ze dla A6 to tez bedzie kolo 50, i co - pojedziesz tak po
> autostradzie ? Oszczednie, bezpiecznie, bezstresowo .. o ile sie
> lusterka zaklei :-)
>
nie policzysz to się nie dowiemy czy 90 czy 50
możemy gdybać.
w każdym razie możemy przyjąć że jest jakieś: 200km/h >optimum > 0km/h ;-)
aha
trzeba pamiętać o konieczności wytwarzania mieszanki stechiometrycznej
czyli duży silnik mimo braku obciążenia i tak musi swoje spalić.
-
40. Data: 2011-01-06 17:59:53
Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>
Dnia 06.01.2011 Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid> napisał/a:
> Dnia Thu, 6 Jan 2011 14:33:17 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki na
> pl.misc.samochody napisał(a):
>
>>> Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navarą to oczywiste. To klocki
>>> na kołach - cieplejszą porą roku jeździsz szybciej, więc opór areodynamiczny
>>> zwiększa wtedy zużycie paliwa. Teraz jeżdzisz wolniej, więc...
>
>> Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków beżnika.... LOL
>
> Przeczytaj jeszcze raz. A później jeszcze raz. I jeszcze raz. A jak
> zrozumiesz to wróć ;-)
Przeczytałem dokładnie. Po prostu nie zrozumiałeś ironii... podpowiem.
Aerodynamiczny.
--
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net