-
Data: 2021-10-16 23:09:00
Temat: Re: Ziew...
Od: ii <i...@o...invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 10.09.2021 o 19:32, heby pisze:
> On 10/09/2021 17:17, ii wrote:
>>> Nie. Pod sklepami. Pod biurami. Pi x drzwi tyle.
>> A co jest poza sklepami i biurami w mieście?
>
> Nic istotnego dla problemu dom<->praca.
Samochód miejski to nie tylko praca, także sklepy, znajomi. Właściwie
normalna aktywność tylko w skoncentrowanym zbiorowisku ludzi
umożliwiającym używanie samochodu o innych atrybutach niż uniwersalne.
>
>>> Chętnie udostepnie moje. Tylko niech powstanie system rozliczania
>>> "wirtualnego". Abym nie widział faktur.
>> Ale gdzie tu problem?
>
> W logistyce. Niech sobie stoi gniazdo na płocie.
>
> Każdy może się w nie wpiąc.
>
> Nie musi mnie informować, mimo że to gniazdko wpięte w moją domową sieć
> za licznikiem.
>
> Jakiś moduł TPM w samochodzie zgłasza się po podpięciu w dystrybucji i
> rozliczanie jest zupełnie niewidzialne dla mnie. Licznik na tym gniazdu
> zostanie potem odjęty od głównego licznika na budynek.
>
> Ja nie widzę rozliczenia.
>
> Ktos podpina do gniazdka i tyle jego roboty.
Żeby powstawały nowe gniazdka ludziom musi się opłacać je instalować. Ja
sam sobie mogę zainstalować gniazdko jak potrzebuję, ale żebym komuś je
udostępnił, czyli by mnie ktoś tak samo chciał, muszę mieć jakiś
interes, nie może to być problemowe.
>
>> zrobić, ale ... no właśnie nie widzę gotowca, że sobie zwykły ludzik
>> wystawi gniazdko i będzie świat korzystał.
>
> To zróbmy gotowca. Wtyczka do samochodu ma sporo drutów.
Ma trzy. Przynajmniej jak mówimy o ładowaniu ze zwykłego gniazdka. Ja o
tym mówię bo nie wydaje mi się by ludzie chcieli instalować masowo
ładowarki Type-2. Acz mogę się mylić, to ostatecznie tylko inne
przyłącze, które może ten sam prąd dostarczać.
> Upchnięcie tam
> klucza kryptograficznego nie stanowi problemu z poziomu elektroniki i
> informatyki. Obrabianie tej informacji też - wbrew pozorom to nie jest
> rocket science, robimy to miliardy razy na sekundę w internecie.
To raczej już zostało zrobione. Rozliczenie raczej nie zostało.
>
>>> To tylko problem informatyczno-logistyczny. Nie ma tu wielkich
>>> technologii.
>> Skoro nie ma to czemu nic nie proponujesz?
>
> Przeciez proponuje.
>
> Samochód ma TPM. Koszt scalaka w okolicy ułamka dolara, wkłąda się je
> już do wszystkiego. TPM zawiera unikatowy, nipodrabialny klucz
> kryptograficzny u potrafi się podpisać.
>
> Rejestrtuje sobie ten scalak gdzieś na www.Foo-Dystrybucja.pl.
>
> Od tej pory, jak go wpinam w gniazdo posiadajace stosowny układ
> komunikacyjny, to licznik klienta nie "nabija" mocy wyssanej przez
> samochód. Stosowne odjęcie jest robione na etapie rozliczenia.
>
> Układ komunikacyjny spokojnie może pracować na GSM czy czymś innym, tam
> prawie nie ma co przesyłać, poza wymianą podpisów.
>
> O poufność i unikatowość dba TPM. Nie da się go podrobić (nie za
> pieniądze dostępne dla normalnych ludzi).
>
> Podpinasz samochód bez TPM? Nie naładuje się, albo będziesz musiał
> prosić właściciela o udostępnienie ładowania, na jego koszt.
Rozumiem zapał, ale to mało istotna kwestia techniczna.
Najnowsze wątki z tej grupy
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
Najnowsze wątki
- 2025-03-12 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-12 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-12 Warszawa => Programista C <=
- 2025-03-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-03-12 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- 2025-03-12 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-12 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-03-12 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-12 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Junior Digital Product Manager <=