eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.poznan.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!3.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed8.news.xs4a
    ll.nl!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!border1.nntp.ams1.giganews.com!
    nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-
    02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Ziew...
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <sgto7t$b7p$1@news.icm.edu.pl>
    <613371b0$0$525$65785112@news.neostrada.pl> <sh01ch$d94$1@dont-email.me>
    <6133cffb$0$508$65785112@news.neostrada.pl> <sh0pa1$fhg$1@dont-email.me>
    <61347ab2$0$532$65785112@news.neostrada.pl> <sh21b7$47d$1@dont-email.me>
    <6137903d$0$547$65785112@news.neostrada.pl> <sh8461$md2$1@dont-email.me>
    <61386aa6$0$508$65785112@news.neostrada.pl> <sh9qvf$ple$1@dont-email.me>
    <shbag4$i05$1@news.icm.edu.pl> <shc7sb$rhd$1@dont-email.me>
    <shcnj4$j9g$1@news.icm.edu.pl> <shcojb$a92$1@dont-email.me>
    <shd781$p8l$1$Cav@news.chmurka.net> <shdesk$bs3$1@dont-email.me>
    <d...@4...net> <shfj5r$88n$1@dont-email.me>
    <qcj5l9nna8x5$.j41kj9no76k1$.dlg@40tude.net> <shfq94$pjs$1@dont-email.me>
    Date: Fri, 10 Sep 2021 17:11:35 +0200
    Message-ID: <1...@4...net>
    Lines: 178
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.142.55
    X-Trace: 1631286695 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 511 83.30.142.55:60092
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2697234
    [ ukryj nagłówki ]

    On Fri, 10 Sep 2021 16:31:57 +0200, heby wrote:
    > On 10/09/2021 15:12, J.F wrote:
    >> Tzn - jak "wszystko wylaczone", to mam jakies 40W poboru, i to jest ze
    >> 30W za duzo. Do tego dochodzi lodowka, ktora ma srednio pewnie z 50W.
    >
    > Lodówke trudno mi ocenić.

    agregat ma ~120W. A przeciez nie chodzi stale.

    > Natomiast widziałem już lodówkę "do PV". Z
    > programatorem pracy, noc przesypia z wyższą temperaturą. Nie pamiętam co
    > to było, jakaś hamerykańska.

    Jest to jakis pomysl, pytanie na ile to zdrowe i dobre, aby w dzien
    mrozic, a w nocy jakos to bedzie.

    Jeszcze by mozna jakis "akumulator zimna" - pare pojemnikow z woda
    do zamrozenia..

    >> Do tego telewizor, ktory cos tam gra, u mnie dosc dlugo.
    >
    > Każdy ma rózne problemy.
    >
    > Ale jakoś nie widzę konsumpcji rzędu 60kWh w nocy przez jedna rodzinę
    > aby wyssać baterię elektryka do cna.

    Ano - az tyle to nie, jesli wode nagrzeja wczesniej.

    Ale taka bateria droga :-)


    >>>> a tu jakis objazd, czy korek w letni upal ... i trzeba pchac :-)
    >>> Nie, to kwestia proprytetów.
    >> I trafnosci prognoz.
    >
    > Za zła pogodę zapłacisz w postaci prądu z elektrowni.

    Chodzi o limit wydojenia baterii w samochodzie :-)

    Jak ma starczyc do dojechania do pracy z gniazdkiem ... to czasem
    pewnie zabraknie.

    >> Albo wielkosci baterii :-)
    >
    > Jak najmniejsza.

    Jak najwieksza, to wtedy te nocne zuzycie w domu bedzie nieistotne :-)

    >>> A w ogóle to co szkodzi mieć awaryjny generator zintegrowany z pojazdem?
    >> Niby nic, ale nie ma.
    >> Tzn sa hybrydy, ale jakies takie inne,
    >> i byly BEV z agregatem, ale juz nie ma.
    >
    > Przyjdzie potrzeba to się i agregaty pojawią.

    No nie wiem. Potrzeba jest teraz, a agregat zlikwidowano.

    >>> Do klimy + ładowania awaryjnego? Duże to nie musi być. ja wiem, że
    >>> ludzie rechotają z tego pomysłu, ale niby co w nim złego? Mały agregat
    >>> 3kW to wielkosc walizki kabinowej ma.
    >> No, ja bym tam raczej myslal o 30-50kW.
    >> Zeby sie dalo choc 140km/h po autostradzie jechac :-)
    >
    > Agregat służy do ładowania *w korku*.

    A nie lepiej taki, ktory na jazde pozwoli?

    > Tak, aby zrekompensować enegię
    > którą "nadmiarowo" straciłeś więcej niż przewidywania.
    >
    > Idę o zakłąd, że w typowej sytuacji to zbędne. Chyba że korek będzie
    > trwał 10h.

    Zdarza sie. Rzadko bo rzadko, ale zdarza. Tylko ze w trasie.

    >Samóchód z akku na 400km wytrzyma w 1h korku z 20k do biura.

    No chyba, ze go wydoiles tak, aby przejechal tylko te 20km ...

    >>> POtrzeba wygeneruje stoswną infrastrukturę. W przypadku podładowywania
    >>> "pod pracą", nie trzeba w zasadzie nic robić z dużych inwestycji.
    >> Ale male trzeba zrobic. A "praca" moze nie miec motywacji.
    >
    > Praca moze nie mieć nic do gadania. Pojawia się ustawa, że biuro > niż 3
    > pracowników ma mieć 50% miejsc postojowych z ładowarkami i już.
    >
    > Takich wymogów jest multum, na przykład ilość ubikacji. Gdyby nie takie
    > wymogi, Janusze Biznesu mieli by jedną na 100 ludzi i system tokenowy.

    Tez prawda.

    >>> Zalezy jak masz panele. U mnie jest perfekt południe, ale znajomy ma
    >>> szczyt koło 16-17.
    >> Latem. A jesienia i wiosna juz blisko zachodu. A zima to juz ciemna
    >> noc.
    >
    > Na to nic nie poradzę. Całe to wymyślanie ma na celu usunięcie *połowy*
    > problemu z węglem.

    Ja bym tam jednak sie skupil na tym, ze maksimum generacji jest w
    poludnie. A wieczorem to juz zabraknie.

    A u nas najwiekszy pobor jest wlasnie wieczorem.
    I trzeba jakies szybkie elektrownie.
    Wodne ?

    >> No i ... czy wydzialy planowania przestrzennego nie powinny zaplanowac
    >> dachow dokladnie na poludnie ?
    >
    > Nie. Dzięki temu szczyty sie nie kumulują i dytrybucja wytrzymuje.

    Ale sloneczko sie nam marnuje.

    >>> Zimą trzeba grzać mieszkania. W tym celu powstały ciepłownie.
    >>> Jaki problem aby zimą w tym celu powstały również elektrownie?
    >> Ja tam z duzego miasta, wiec mam elektrocieplownie.
    >> No ale przeciez chcemy je zamknac ?
    >
    > Tak. Przerobić grzanie na pompy ciepła. Może być duza, na budynek.

    ale pradu to wymaga.

    A wiekszosc elektrowni cieplo przy okazji produkuje, wiec nie trzeba
    nic przerabiac.

    >>> Że nie
    >>> wspomnę, że elektrownia->pompaciepła->kaloryfer ma wyższą sprawność,
    >>> >100%, niż obece ciepłownie (zgaduje).
    >> Raczej nie bardzo. sprawnosc elektrowni dosc slaba.
    >
    > Gdzieś czytałem taką pracę, gdzie to było policzone. Niestety nie
    > potrafie tego odnaleźć. Załózmy, że to na razie taka moja hipoteza.

    Jak elektrownia gazowa ze sprawnoscia 50-60%, to moze.
    Jak weglowa 30-40%, to juz nie bardzo.

    >>> Ogólnie grzanie prądem w zimę, przy pompach ciepła, powinno być
    >>> ekologiczniejsze niż wprost węglem (zgaduje, zakładam że współczynnik x4
    >>> więcej ciepła z pompy da się utrzymać przez większosć zimy).
    >> Tzn ogolnie grzanie jakimkolwiek paliwem to marnotrawstwo,
    >> bo mozna tym prad produkowac, a grzac sie cieplem odpadowym, i jeszcze
    >> PC napedzac.
    >
    > Nie mamy ciepła odpadowego ;) Ostatnie huty wygaszają piece. A
    > elektrownie w centrach miast powoli się kończą.

    No wlasnie z tych elektrowni.
    Nie musza byc w centrum - atomowa na obrzezu miasta.

    >>> Innymi słowy mamy zapotrzebowanie na pompy ciepła zimą i w tym celu
    >>> warto by mieć jakies elektrownie, a nie ciepłownie. No to zbudujmy
    >>> odrobinę większe.
    >> Ale jakie - PV czy wiatraki, zeby bylo ekologicznie?
    >
    > Jądrowe. Jak się nie da, to jakieś inne.

    No wlasnie innych juz w zasadzie nie ma.

    >>> PS. Ja to bym w ogóle chciał aby powstało pudełko: z jednej strony
    >>> wkładasz prąd, wodę, CO2, z drugiej kapie LPG. Sprężyć, do zbiornika i
    >>> masz na zimę magazynowanie. Nawet, jak by to miało mieć sprawnośc 30%,
    >>> to ciągle zarąbiste względem kopciuchów bo zdrowie ciężko wycenić.
    >> Prosze bardzo
    >> https://www.zmescience.com/research/us-navy-syntheti
    c-jet-fuel-seawater-0423432/
    >
    > Za chwile się okaże, że kratki wlotowe zatykaja się iperytem i tyle z
    > marzeń o potędze.
    >
    > Ponadto z seawater? Poza H2O to jest coś jeszcze niezbędne?

    No CO2. Na ile rozumiem - w wodzie morskiej sporo jest.
    Ale morska ... chyba chodzi o to, ze oni po morzach i oceanach
    plywaja.

    Aczkolwiek ... odzysk CO2 z powietrza moze byc kosztowny
    energetycznie, bo malo go tam.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: