  • 271. Data: 2018-03-21 16:59:15
    Temat: Re: Zielone światło dla madrych inaczej.
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 21-03-2018 o 07:26, Mirek Ptak pisze:

    > Być może teraz, ale kilka (i to nie bardzo kilka :) ) lat temu miałem z
    > takim rondem do czynienia bodaj w Częstochowie.

    Pewnie też stara konstrukcja, dopóki nie robią remontu, nie trzeba zmieniać.

  • 272. Data: 2018-03-21 17:01:23
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 21-03-2018 o 01:09, J.F. pisze:

    > No to ustawic na obwodzie "ustap pierwszenstwa", a nie na wjazdach,

    Wtedy nigdy z tego ronda nie zjedziesz, bo ruch wjazdowy jest za duży.

    > zebym sie musial zastawiac o co tu chodzi.

    > nie bedzie szybciej, jak bede mial swiatla ?
    > Im czerwone, mnie zelone ...

    Im czerwone na okrągło, czy o co Ci chodzi?
    Jak na natężenie ruchu przepustowość tego ronda jest znakomita.
    Nie wolno tego psuć.

    Jedyne co je czasem zatyka, to brak możliwości zjazdu na którymś z
    wylotów, czyli korek ZA rondem.

  • 273. Data: 2018-03-21 17:02:42
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 21-03-2018 o 07:50, r...@k...pl pisze:

    > To nie rozumiem problemu.
    > Wjeżdżający na rondo mają znak "ustąp"?

    Mają.
    Ale taki znak nie działa jeśli są włączone światła.

    > Na niektórych wjazdach są światła?

    Na wszystkich.

    > To w czym problem?

    W nieznajomości przepisów u zjeżdżających.
    Którzy nie wiedzą, że muszą ustąpić tym wjeżdżającym po swojej prawej.

  • 274. Data: 2018-03-21 17:14:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Wtedy nigdy z tego ronda nie zjedziesz, bo ruch wjazdowy jest za
    >duży.

    Swiatla na wjazdach zostawic.
    Tylko na obwodzie postawic wyrazny znak "ustap", a nie jakies
    ekspertyzy prawne wymagac.

    >Im czerwone na okrągło, czy o co Ci chodzi?

    wersja 2 - swiatla takze na obwodzie.

    >Jak na natężenie ruchu przepustowość tego ronda jest znakomita.
    >Nie wolno tego psuć.

    A jestes pewnien, ze przy swiatlach na obwodzie bedzie gorsza ?
    Bo na moj gust, to latwiej sie rusza na zielonym, niz wypatruje czy ci
    z prawego juz stają, czy jeszcze bedą jechac ...

    >Jedyne co je czasem zatyka, to brak możliwości zjazdu na którymś z
    >wylotów, czyli korek ZA rondem.

    A to nie jest tam czeste ?

    J.

  • 275. Data: 2018-03-21 21:39:53
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 21-03-2018 o 17:14, J.F. pisze:

    > Swiatla na wjazdach zostawic.

    Nie zjedziesz, gdy świateł nie będzie.

    > wersja 2 - swiatla takze na obwodzie.

    Ta jest najgorsza, bo to nie działa nawet jak światła są włączone.

    > A jestes pewnien, ze przy swiatlach na obwodzie bedzie gorsza ?

    Jestem.
    Kilometr dalej jest właśnie takie wyremontowane w ten sposób rondo.
    Ruch mniejszy, korki gigantyczne, a jak chcesz objechać rondo dookoła,
    to stoisz po kolei na 4 czerwonych.
    Na każdym z nich przejeżdża może z 5 samochodów.....

    > Bo na moj gust, to latwiej sie rusza na zielonym, niz wypatruje czy ci z
    > prawego juz stają, czy jeszcze bedą jechac ...

    Rusza się może łatwiej, tyle że czas palenia sie zielonego jest DALEKO
    krótszy, niż gdy świateł na zjeździe nie ma.

    > A to nie jest tam czeste ?

    Nie.
    A przynajmniej nie w tych godzinach w których tam bywam.
    Raczej musi być jakiś wypadek na okolicznych ulicach.

  • 276. Data: 2018-03-21 23:37:42
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 21 Mar 2018 16:58:37 +0100, w <p8tvfd$btt$1@node1.news.atman.pl>,
    Cavallino <c...@k...pl> napisał(-a):

    > Problem polega na tym, że nie mogliby jechać, gdy wjazd byłby pusty, bo
    > mieliby czerwone.
    > A teraz - przepuszczą tych na wjeździe i sobie ze spokojem zjadą.

    I proszę - jest zastosowanie dla warunkowej strzałki na wprost :)

  • 277. Data: 2018-03-21 23:41:48
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 21 Mar 2018 17:02:42 +0100, w <p8tvn2$btt$4@node1.news.atman.pl>,
    Cavallino <c...@k...pl> napisał(-a):

> [...]
    >
    > W nieznajomości przepisów u zjeżdżających.
    > Którzy nie wiedzą, że muszą ustąpić tym wjeżdżającym po swojej prawej.

    We Wrocławiu też mamy takie rondo -- najlepiej po nim się jeździ jak
    sygnalizacja nie działa. Raz po wichurze nie działała przez kilka tygodni -
    była rewelacja.

    Może po prostu wyasfaltować to rondo i zrobić normalne skrzyżowanie?

  • 278. Data: 2018-03-22 08:05:04
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2018-03-21 o 16:59, Cavallino pisze:

    > Pewnie też stara konstrukcja, dopóki nie robią remontu, nie trzeba
    > zmieniać.

    Nawet nie wiem, czy nadal jest tak samo. Częstochowa to generalnie
    ciekawe miejsce dla kierowców - bardzo dużo skrzyżowań równorzędnych :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 279. Data: 2018-03-22 08:19:57
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    > Pewnie też stara konstrukcja, dopóki nie robią remontu, nie trzeba
    > zmieniać.

    Przy okazji :)

    https://goo.gl/maps/wNi9RNBrqe42

    Pozdrawiam - Mirek

  • 280. Data: 2018-03-22 10:43:44
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-03-19 o 11:03, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Czyli rozumiem, ze jechac trzeba zgodnie z litera prawa - zielone
    > pozwala na wjazd za sygnalizator, swiatla maja pierwszenstwo nad
    > znakami pierwszenstwa, wiec jest to rondo, na ktorym pierwszenstwo
    > maja wjezdzajacy.
    > A jadacy po rondzie swiatel nie maja, wiec maja ustapic tym
    > wjezdzajacym z prawej...
    >
    > A wylaczaja tam czasem swiatla ?
    > Bo jak ktos wjechal bez swiatel, to uwaza, ze na obwodzie ma
    > pierwszenstwo :-)
    > Chyba ze przez minute All Red :-)
    >
    > J.

    Osobiście nie znam prawa które stanowi że kierowca wobec zielonego
    światła i wolnego przejazdu musi podejmować jakieś zabiegi inne niż
    przejazd przez to skrzyżowanie, nie znam takiej "litery" która z jakichś
    powodów nakazuje przejeżdżającemu na zielonym ustępowanie pierwszeństwa
    pojazdom wjeżdżającym na rondo.

    Nie w tym problem - to skrzyżowanie ma światła na każdym wjeździe,
    problemem tylko jest zła konfiguracja tych świateł. Praktykowane jest
    All Green for all w tym samym czasie.