    From: "Kierwnik" <j...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zielone światło dla madrych inaczej.
    Date: Sat, 17 Mar 2018 17:06:51 +0100
    <5aa3ac7f$0$31357$65785112@news.neostrada.pl>
    <p80oms$t0e$1@node1.news.atman.pl>
    <5aace177$0$31350$65785112@news.neostrada.pl>
    <p8is1l$gv9$1@news.mixmin.net>
    <5aad15a9$0$678$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik "Trybun" <c...@j...ru> napisał w wiadomości
    news:5aad15a9$0$678$65785112@news.neostrada.pl...

    > Tak właściwie to nie wiem o czym ty tu. Zielone światła zawsze dawało
    > pierwszeństwo przejazdu,

    Może wieki temu tak było, teraz tak nie jest.
    Dlatego powinno byc okresowe obowiązkowe szkolenie z PoRD
    dla posiadaczy praw jazdy.

    > Wniosek - mam zielone to jadę,

    Ty jadąc po rondzie, masz obowiązek przepuścić każdy pojazd
    wjeżdżający na rondo,
    bo on nadjeżdża z twojej prawej strony. Tak jest wtedy, gdy wjezdżasz
    na rondo z działająca sygnalizacją kierującą ruchem.
    Jeżeli nie ma sygnalizacji świetlnej to na rondzie masz pierwszeństwo.
    Jeszcze nie widziałem ronda inaczej oznakowanego.