  • 191. Data: 2018-03-15 11:08:01
    Temat: Re: Zielone światło. Ponownie.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 15 Mar 2018 11:03:45 +0100, w <5aaa4502$0$656$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    > Wed, 14 Mar 2018 21:58:24 +0100, w
    > <18ja3qxq0lmuw.1gs3hw9mp3jku$.dlg@40tude.net>, "J.F."

    > Kiedys byla tam tablica "droga wewnetrzna".
    > A teraz jest jak wyzej.
    >
    > Wiec mam zagadke - czy ona jest wewnetrzna ?

    Nie masz.

  • 192. Data: 2018-03-15 11:43:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >To akurat jest oczywiste - ratyfikowane umowy międzynarodowe są antem
    >wyższego rzędu niż nasze ustawy. Ca najwyżej musisz o tym
    >poinformować policjanta (i pewnie zgłupiej i skończy się na sprawie
    >sądowej).

    >BTW. ostatnio spotkałem się z ciekawą sytuacją. Dyrektywa unijna jest
    >błędnie przetłumaczona. Brakuje po prostu paru słów z oryginału i
    >zmienia to nieco znaczenie.

    Jest maly niuans - Dyrektywy obywatela w zasadzie nie obowiazuja.
    To rządy krajów sa zobowiazane wprowadzic wewnetrzne przepisy, tak aby
    spelnic polecenia dyrektyw.

    Teraz tylko ciekawe - wprowadzą na podstawie tej okrojonej wersji ?

    Ale wtedy obywatel zyskuje prawo zaskarzenia wlasnego (lub cudzego)
    kraju :-)

    J.

  • 193. Data: 2018-03-15 11:49:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    >Nie masz.

    a) potrafisz jakos uzasadnic ?

    b) to czemu zmienili ?

    J.

  • 194. Data: 2018-03-15 12:00:46
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 15 Mar 2018 11:49:46 +0100, w
    <5aaa4fcb$0$31351$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
> [...]

    Przecież napisałem.

  • 195. Data: 2018-03-15 13:56:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.03.2018 o 11:43, J.F. pisze:

> [...]
    > spelnic polecenia dyrektyw.
    >
    > Teraz tylko ciekawe - wprowadzą na podstawie tej okrojonej wersji ?

    Wprowadzili - tylko cholera wie w zasadzie czy jest zgodne, bo nawet jak
    konkretna ustawa byłaby zgodna, to całośc prawa już nie (zresztą ciężko
    się dziwić, bo taki był cel ustawodawcy).

    > Ale wtedy obywatel zyskuje prawo zaskarzenia wlasnego (lub cudzego)
    > kraju :-)

    Ale do tego trzeba całą procedurę w kraju przejść. Na razie po 8
    miesiącach wysłali pozew powodowi. W czasie sprawiedliwych sądów ciężko
    się spodziewać innego wyroku niż spawiedliwego dla państwa a nie obywatela;)

    Shrek

  • 196. Data: 2018-03-15 14:06:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    >Przecież napisałem.

    Bo to jest droga wewnetrzna ?
    A potrafisz to jakos uzasadnic ?

    Bo ja czarno na bialym czytam, ze to jest droga "pod zarzadem".

    J.

  • 197. Data: 2018-03-15 15:12:34
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-03-15 o 09:34, Tomasz Pyra pisze:

    > Obowiązują Cię w każdej sytuacji wszystkie przepisy prawa na raz
    > Wszystkie ustawy jakie tylko są, wszystkie rozporządzenia i wszystkie
    > konwencje.
    >
    > Od prawa podatkowego, przez drogowe, o ochronie środowiska, oczywiście z
    > ukoronowaniem w postaci prawa kodeksu karnego, cywilnego i wykroczeń.

    Znaczy: jeśli podczas kontroli poinformuję policjantów, że nie znam
    prawa podatkowego, o ochronie środowiska, kodeksu karnego, cywilnego i
    wykroczeń, to odbiorą mi uprawnienia do kierowania, tak?
    Albowiem żadnego z tych praw nie znam i znać nie zamierzam. Mam to w
    dupie! :D
    Oznajmiam to głośno i uroczyście. Teraz proszę zawiadomić drogówkę.

    > Generalnie sprawdzają, bo postanowienia Konwencji Wiedeńskiej są prawie w
    > całości przepisane do naszego PoRD. To co je różni to pewnie niuanse, o
    > które dopiero można by się kłócić.
    > Dyskusji czy przepisy Konwencji Wiedeńskiej można stosować bezpośrednio w
    > sytuacji kiedy nasz PoRD mówi o czymś inaczej (albo wcale), też nie są
    > wcale oczywiste.

    No to wreszcie jak?
    Kierujący ma obowiązek znać konwencję wiedeńską, czy nie?

    > Ale o znakach drogowych pewnie jednak słyszałeś ;)
    > W tym rozporządzeniu są właśnie wymienione znaki i ich znaczenie.

    Znam znaki drogowe, w PoRD stoi że mam się do nich stosować. Ale
    rozporządzenia nie znam.
    To rozporządzenie muszą znać producenci znaków i ich ustawiacze. Tutaj
    niektórzy chwalą się tą znajomością i pisząc o znakach używają ich
    symboli. Ja tego nie znam i znać nie zamierzam.
    -
    Pisanie o obowiązku znajomości przez kierujących jakichś dziwnych
    dokumentów poza Prawem o Ruchu Drogowym uważam za wygłup. Jak napisałem
    wcześniej - ja niczego takiego nie znam i znać nie zamierzam. Howgh!

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 198. Data: 2018-03-15 15:41:35
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, March 15, 2018 at 3:12:40 PM UTC+1, Akarm wrote:

    > Znam znaki drogowe, w PoRD stoi że mam się do nich stosować. Ale
    > rozporządzenia nie znam.

    masz znac znaki (a wlasciwie to nie musisz, o ile nie lamiesz tego, co zakazuja ;) )

    > To rozporządzenie muszą znać producenci znaków i ich ustawiacze. Tutaj
    > niektórzy chwalą się tą znajomością i pisząc o znakach używają ich
    > symboli. Ja tego nie znam i znać nie zamierzam.

    Bzdura
    Tam jest (m.in.) napisane, co dany znak oznacza (i nie ma tego w PoRD !!!)

    http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2002/s/170/1393/1

    np. a propos watku "co oznacza zielone"

    Sygna?y Ewietlne dla kierujacych i pieszych
    § 95. 1. Sygna?y Ewietlne nadawane przez sygnalizator
    S-1 oznaczaja:
    1) sygna? zielony -- zezwolenie na wjazd za sygnalizator,
    2) sygna? ˝ó?ty -- zakaz wjazdu za sygnalizator, chyba
    ˝e w chwili zapalenia tego sygna?u pojazd znajduje
    si´ tak blisko sygnalizatora, ˝e nie mo˝e byç zatrzymany
    przed nim bez gwa?townego hamowania;
    sygna? ten oznacza jednoczeEnie, ˝e za chwil´
    zapali si´ sygna? czerwony,
    3) sygna? czerwony -- zakaz wjazdu za sygnalizator,
    4) sygna?y czerwony i ˝ó?ty, nadawane jednoczeEnie
    -- zakaz wjazdu za sygnalizator; sygna?y te oznaczaja
    tak˝e, ˝e za chwil´ zapali si´ sygna? zielony.

  • 199. Data: 2018-03-15 16:28:26
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 15 Mar 2018 14:06:13 +0100, w
    <5aaa6fc7$0$31352$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    >
    > Bo to jest droga wewnetrzna ?
    > A potrafisz to jakos uzasadnic ?
    >
    > Bo ja czarno na bialym czytam, ze to jest droga "pod zarzadem".

    Tak, było w następnym moim poście.
    Drogi publiczne nie mogą być w prywatnym zarządzie (tylko uprawniony organ
    miasta/państwa).

  • 200. Data: 2018-03-15 16:37:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    Thu, 15 Mar 2018 14:06:13 +0100, w "J.F."

    >Tak, było w następnym moim poście.
    >Drogi publiczne nie mogą być w prywatnym zarządzie (tylko uprawniony
    >organ
    >miasta/państwa).

    Hm, no to zachodze w glowe, czemu z tablicy zniknelo "droga
    wewnetrzna".

    Nie jest wewnetrzna ?
    Spoldzielnia chciala zaoszczedzic i droge chce oddac ?
    Czy sprawdzila w papierach i nigdy jej nie dostala ?

    P.S. A spoldzielnia nie moze byc organem miasta ?

    J.