  • 181. Data: 2018-03-15 00:00:02
    Temat: Re: Zielone światło. Ponownie.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 14 Mar 2018 23:30:34 +0100, Akarm napisał(a):

    > Naprawdę konwencję wiedeńską muszą znać kierujący, żeby móc poruszać się
    > po drogach publicznych?

    No wiesz:
    a) jednak obowiazuje (albo i nie)
    b) nasze PJ uprawnia tez do jazdy po innych krajach, i odwrotnie
    c) nasze przepisy powinny byc zgodne z KW
    d) i sa zgodne .. z pewnymi wyjatkami.

    > No to całkowita kompromitacja ośrodków
    > egzaminacyjnych. Jak to możliwe, że kierujący jest obowiązany ją znać, a
    > na egzaminie znajomości konwencji wiedeńskiej nie sprawdzają?
    > Kilka lat temu, na starość ;) robiłem prawo jazdy motocyklowe i nikt
    > nie wymagał ode mnie znajomości rozporządzenia o długiej nazwie o
    > sygnałach. Czyżby ostatnio aż tak dużo się zmieniło?

    Ale miales juz PJ na samochod ?

    Do egzaminu znajomosc znakow jest niezbedna. Rozporzadzenia znac nie
    musisz, ale znaki tak :-)

    Kiedys bylo tak, ze jesli "dorabiales" kategorie, to na egzaminie byl
    tylko material z wymogow specyficznych dla dodatkowych kategorii.
    To sie chyba zmienilo i teraz egzamin jest chyba szerszy.
    W zasadzie slusznie, bo sie przepisy zmieniaja ... ale czemu nie
    egzaminowac wszystkich co 10 lat ?

    J.

  • 182. Data: 2018-03-15 02:03:06
    Od: "Karol8" <n...@m...pl>

    > I moja aktualna zagadka - uliczka po prawej jest oznakowana tablica
    > "droga pod zarzadem spoldzielni mieszkaniowej X".
    > Pojazdy z niej wyjezdzajadace maja pierwszenstwo ?
    >
    > J.

    Tak, mają pierwszeństwo, pod warunkiem, że są to pojazdy
    kierowane przez milościwie nam panujacych członków PiS.
    Kazdy PiSsędzia to potwierdzi.

  • 183. Data: 2018-03-15 06:48:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.03.2018 o 23:30, Akarm pisze:

    > Naprawdę konwencję wiedeńską muszą znać kierujący, żeby móc poruszać się
    > po drogach publicznych?

    Znacz nie musi. Ma się stosować;)

    > robiłem prawo jazdy motocyklowe

    http://oddstuffmagazine.com/wp-content/uploads/2018/
    03/Ibuprofen-chapter-650x836.jpg

    Witam kolegę;)

    > i nikt
    > nie wymagał ode mnie znajomości rozporządzenia o długiej nazwie o
    > sygnałach. Czyżby ostatnio aż tak dużo się zmieniło?

    Wymagał - na stopie się zatrzymywałeś, kopnięte kwardaty i odwrócone
    trójkąty mają coś wspolnego z pierwszeństwem? No to poszukaj ich w PoRD:P

    Shrek

  • 184. Data: 2018-03-15 06:50:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.03.2018 o 00:00, J.F. pisze:

    > Kiedys bylo tak, ze jesli "dorabiales" kategorie, to na egzaminie byl
    > tylko material z wymogow specyficznych dla dodatkowych kategorii.
    > To sie chyba zmienilo i teraz egzamin jest chyba szerszy.

    Jest normalny jak każdy inny.

    > W zasadzie slusznie, bo sie przepisy zmieniaja ... ale czemu nie
    > egzaminowac wszystkich co 10 lat ?

    NIektórzy mając be nie zdają teorii;) Ale nic za to nie grozi oprócz
    kasy za kolejny egzamin.

    Shrek

  • 185. Data: 2018-03-15 09:34:38
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > Naprawdę konwencję wiedeńską muszą znać kierujący, żeby móc poruszać się
    > po drogach publicznych?

    Obowiązują Cię w każdej sytuacji wszystkie przepisy prawa na raz
    Wszystkie ustawy jakie tylko są, wszystkie rozporządzenia i wszystkie
    konwencje.

    Od prawa podatkowego, przez drogowe, o ochronie środowiska, oczywiście z
    ukoronowaniem w postaci prawa kodeksu karnego, cywilnego i wykroczeń.

    > No to całkowita kompromitacja ośrodków
    > egzaminacyjnych. Jak to możliwe, że kierujący jest obowiązany ją znać, a
    > na egzaminie znajomości konwencji wiedeńskiej nie sprawdzają?

    Generalnie sprawdzają, bo postanowienia Konwencji Wiedeńskiej są prawie w
    całości przepisane do naszego PoRD. To co je różni to pewnie niuanse, o
    które dopiero można by się kłócić.
    Dyskusji czy przepisy Konwencji Wiedeńskiej można stosować bezpośrednio w
    sytuacji kiedy nasz PoRD mówi o czymś inaczej (albo wcale), też nie są
    wcale oczywiste.

    > Kilka lat temu, na starość ;) robiłem prawo jazdy motocyklowe i nikt
    > nie wymagał ode mnie znajomości rozporządzenia o długiej nazwie o
    > sygnałach. Czyżby ostatnio aż tak dużo się zmieniło?

    Ale o znakach drogowych pewnie jednak słyszałeś ;)
    W tym rozporządzeniu są właśnie wymienione znaki i ich znaczenie.

  • 186. Data: 2018-03-15 09:56:39
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 14 Mar 2018 21:58:24 +0100, w
    <18ja3qxq0lmuw.1gs3hw9mp3jku$.dlg@40tude.net>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > I moja aktualna zagadka - uliczka po prawej jest oznakowana tablica
    > "droga pod zarzadem spoldzielni mieszkaniowej X".
    > Pojazdy z niej wyjezdzajadace maja pierwszenstwo ?

    Nie, bo to droga wewnętrzna.
    (O ile jesteś na publicznej)

  • 187. Data: 2018-03-15 09:57:34
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 14 Mar 2018 22:48:44 +0100, w
    <1d6lcjgqppas5$.6l64dp1dr5pe.dlg@40tude.net>, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> napisał(-a):

    > Zależy czy jest to droga publiczna (do sprawdzenia w wykazie dróg
    > publicznych miasta, lub w wydziale ksiąg wyeczystych miejscowego sądu), bo
    > sama tablica jeszcze niczego nie przesądza.

    Nie może być publiczna, ponieważ publiczne drogi nie mogą być pod prywatnym
    zarządem, lecz tylko uprawnionych organów.

  • 188. Data: 2018-03-15 10:05:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.03.2018 o 09:34, Tomasz Pyra pisze:

    > Dyskusji czy przepisy Konwencji Wiedeńskiej można stosować bezpośrednio w
    > sytuacji kiedy nasz PoRD mówi o czymś inaczej (albo wcale), też nie są
    > wcale oczywiste.

    To akurat jest oczywiste - ratyfikowane umowy międzynarodowe są antem
    wyższego rzędu niż nasze ustawy. Ca najwyżej musisz o tym poinformować
    policjanta (i pewnie zgłupiej i skończy się na sprawie sądowej).

    BTW. ostatnio spotkałem się z ciekawą sytuacją. Dyrektywa unijna jest
    błędnie przetłumaczona. Brakuje po prostu paru słów z oryginału i
    zmienia to nieco znaczenie.

    Shrek

  • 189. Data: 2018-03-15 11:03:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    >Nie, bo to droga wewnętrzna.
    >(O ile jesteś na publicznej)

    Kiedys byla tam tablica "droga wewnetrzna".
    A teraz jest jak wyzej.

    Wiec mam zagadke - czy ona jest wewnetrzna ?

    J.

  • 190. Data: 2018-03-15 11:06:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Jest normalny jak każdy inny.

    >NIektórzy mając be nie zdają teorii;) Ale nic za to nie grozi oprócz
    >kasy za kolejny egzamin.

    Teraz moze nie grozi, a potem zaczna odbierac PJ, bo zachodzi
    uzasadnione podejrzenie, ze utracil kwalifikacje :-)

    Wszystko na podstawie obowiazujacych ustaw oczywiscie :-)

    J.