  • Data: 2018-03-15 15:12:34
    Temat: Re: Zielone światło. Ponownie.
    Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-03-15 o 09:34, Tomasz Pyra pisze:

    > Obowiązują Cię w każdej sytuacji wszystkie przepisy prawa na raz
    > Wszystkie ustawy jakie tylko są, wszystkie rozporządzenia i wszystkie
    > konwencje.
    >
    > Od prawa podatkowego, przez drogowe, o ochronie środowiska, oczywiście z
    > ukoronowaniem w postaci prawa kodeksu karnego, cywilnego i wykroczeń.

    Znaczy: jeśli podczas kontroli poinformuję policjantów, że nie znam
    prawa podatkowego, o ochronie środowiska, kodeksu karnego, cywilnego i
    wykroczeń, to odbiorą mi uprawnienia do kierowania, tak?
    Albowiem żadnego z tych praw nie znam i znać nie zamierzam. Mam to w
    dupie! :D
    Oznajmiam to głośno i uroczyście. Teraz proszę zawiadomić drogówkę.

    > Generalnie sprawdzają, bo postanowienia Konwencji Wiedeńskiej są prawie w
    > całości przepisane do naszego PoRD. To co je różni to pewnie niuanse, o
    > które dopiero można by się kłócić.
    > Dyskusji czy przepisy Konwencji Wiedeńskiej można stosować bezpośrednio w
    > sytuacji kiedy nasz PoRD mówi o czymś inaczej (albo wcale), też nie są
    > wcale oczywiste.

    No to wreszcie jak?
    Kierujący ma obowiązek znać konwencję wiedeńską, czy nie?

    > Ale o znakach drogowych pewnie jednak słyszałeś ;)
    > W tym rozporządzeniu są właśnie wymienione znaki i ich znaczenie.

    Znam znaki drogowe, w PoRD stoi że mam się do nich stosować. Ale
    rozporządzenia nie znam.
    To rozporządzenie muszą znać producenci znaków i ich ustawiacze. Tutaj
    niektórzy chwalą się tą znajomością i pisząc o znakach używają ich
    symboli. Ja tego nie znam i znać nie zamierzam.
    -
    Pisanie o obowiązku znajomości przez kierujących jakichś dziwnych
    dokumentów poza Prawem o Ruchu Drogowym uważam za wygłup. Jak napisałem
    wcześniej - ja niczego takiego nie znam i znać nie zamierzam. Howgh!

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/