  • Data: 2018-03-15 23:50:13
    Temat: Re: Zielone światło. Ponownie.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 15 Mar 2018 10:05:09 +0100, Shrek napisał(a):

    > To akurat jest oczywiste - ratyfikowane umowy międzynarodowe są antem
    > wyższego rzędu niż nasze ustawy. Ca najwyżej musisz o tym poinformować
    > policjanta (i pewnie zgłupiej i skończy się na sprawie sądowej).

    Z tego co cztałem, to zależy od rodzaju konwencji i formy jej ratyfikacji.

    Bo jakby cały sens tej konwencji mieści się w tym zdaniu:
    "Umawiające się Strony podejmą właściwe środki w celu zapewnienia zgodności
    zasad ruchu drogowego, obowiązujących na ich terytoriach, z istotną treścią
    postanowień rozdziału II niniejszej konwencji. "

    Konwencja więc nie określa tego jak należy jeździć, a jedynie jest
    instrukcją dla tworzących prawo lokalne.
    Jeśli wprowadzający prawo lokalne łamią postanowienia tej konwencji, to
    jest pytanie co to oznacza.