  • Data: 2018-03-09 10:48:39
    Temat: Re: Zielone światło.
    Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-03-07 o 17:35, Cavallino pisze:

    > Mówisz o wjeździe w korku, czy takim normalnym?
    > Bo ten drugi przypadek tak tu nie wygląda.
    > Chyba że wjeżdżasz 5 km/h na końcu zielonego.....

    Korek, owszem był. Jednak ja wjeżdżałem na krzyżówkę na jego początku,
    jako trzeci czy czwarty, mając oczywiście cały czas zielone światło.
    Spekulacje że robiłem coś nie tak nie ma pokrycia w faktach - w swoim
    życiu już trochę przejechałem kilometrów, a sytuacja na tym skrzyżowaniu
    naprawdę wyglądała/da osobliwie.

    > Ma pierwszeństwo - przy wjeździe.
    > Jak sobie będzie jeździł dookoła ronda w kółko, to jak długo jego
    > zdaniem powinien mieć pierwszeństwo?

    No i już po tym widać jak to niemądrze wygląda. Krzyżówka z sygnalizacją
    świetlną na której trzeba nie można(nie wolno!) się trzymać zasad ruchu
    dla takiego skrzyżowania. Bo co to za zielone światło skoro za chwilę po
    wjeździe muszę mocno hamować, aby nie zostać staranowanym przez auta
    jadące z prawej? Dodam jeszcze że na tym rondzie gdy nie działają
    światła to auta będące na skrzyżowaniu mają pierwszeństwo.

    >  Żadnych znaków
    >
    > To już teraz trzeba informować przed każdym skrzyżowaniem, że jest
    > skrzyżowanie?
    > Tego nie widać przypadkiem po jezdniach? ;-)

    Przed każdym pewnie nie - ale na tych o ruchu okrężnym to już tak, u nas
    ogólnie przyjęło się że auta będące na rondzie mają pierwszeństwo, ale
    nie zawsze jest to regułą. Ale w sumie nie o to przecie chodzi, tu
    sprawa dotyczy czegoś innego - jest działająca sygnalizacja świetlna.