  • 31. Data: 2016-10-14 19:23:03
    Temat: Re: Zielona strzałka.
    Od: masti <g...@t...hell>

    Liwiusz wrote:

    > Skoro na strzałkach zatrzymuje się promil kierowców, to można założyć,
    > że "działa bez zatrzymywania".

    nie działa

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 32. Data: 2016-10-14 19:37:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-10-14 o 19:23, masti pisze:

    > nie działa

    To twoje zdanie, zresztą statystycznie błędne. Kolizje, jeśli już się
    zdarzają, wynikają z tego, że ktoś komuś nie ustąpił pierwszeństwa, a
    nie z tego, że się bezwarunkowo nie zatrzymał przed strzałką.

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2016-10-14 19:50:25
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 13-10-2016 o 23:02, Yogi(n) pisze:

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:ntoqcn$oe4$1@node1.news.atman.pl...

    > Bo czerwony sygnał oznacza STOP. I kropka. I tak mówią przepisy, a
    > przynajmniej taka ich interpretacja, której byłem uczony podczas kursu
    > PJ.

    No widzisz, a mnie uczyli normalnego zachowania.
    A potem jakiś przygłup wymyślił kretyńskie zatrzymywanie się bez powodu.
    A jacyś świętojebliwi uważają go za wyrocznię i żądają od innych tego
    samego.

    > Oczywiście, że są takie konfiguracje, gdzie - jesli pali się strzałka,
    > to piesi mają czerwone. Ale sporo skrzyżowań nie ma takich rozwiązań.

    I zatrzymanie się lub nie nic w tym nie zmienia.

    > Tak,

    Tego się obawiałem.

  • 34. Data: 2016-10-14 19:52:10
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 14-10-2016 o 18:28, Yogi(n) pisze:

    >odkąd pojawiły się strzałki warunkowe,
    > zawsze obowiązywało zatrzymywanie się przed nimi.

    Najpierw sprawdź, a potem pisz.
    Nie rób z siebie drobiu.

    Na pewno w latach 90-tych nie było obowiązkowe.

  • 35. Data: 2016-10-14 20:31:29
    Od: masti <g...@t...hell>

    Cavallino wrote:

    > No widzisz, a mnie uczyli normalnego zachowania.
    > A potem jakiś przygłup wymyślił kretyńskie zatrzymywanie się bez powodu.

    wskaż kiedy w PoRD nie było wymogu zatrzymania na zielonej strzałce

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 36. Data: 2016-10-14 20:32:12
    Od: masti <g...@t...hell>

    Liwiusz wrote:

    > To twoje zdanie, zresztą statystycznie błędne.

    jedzcie gówno. miliardy much nie mogą się mylić.

    >Kolizje, jeśli już się
    > zdarzają, wynikają z tego, że ktoś komuś nie ustąpił pierwszeństwa, a
    > nie z tego, że się bezwarunkowo nie zatrzymał przed strzałką.

    to kiedy nie było w PoRD nakazu zatrzymania na strzałce?
    pokażesz w końcu?

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 37. Data: 2016-10-14 21:42:08
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    wiadomości news:ntr60b$897$2@node2.news.atman.pl...

    > Najpierw sprawdź, a potem pisz.
    > Nie rób z siebie drobiu.
    >

    > Na pewno w latach 90-tych nie było obowiązkowe.

    PJ dostałem w kwietniu 89, w mojej grupie jedna osoba została "ulana"
    właśnie z tego powodu,tj. niezatrzymania się przed strzałką na czerwonym
    świetle, podczas skrętu w prawo. Mówimy o czasach, kiedy zdawalność
    sięgała przynajmnijej 80-90%. W mojej grupie ulano cztery osoby, nie
    pamiętam tylko ilu zdawało praktyczny, bo ktoś tam poległ na teorii, a
    było nas koło 30 osób. Od tego czasu nie pamiętam takiej zmiany w
    przepisach, po której nakaz zatrzymywania przestał obowiązywać (ale
    mogła być, bo kawałek lat dziewięćdziesiątych spędziłemza granicą).

    Cytując Lema: Nagminność zjawiska nie może być jego usprawiedliwieniem.

    --
    Yogi(n)

  • 38. Data: 2016-10-14 21:49:35
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ntr54l$7sv$1@node2.news.atman.pl...

    > To twoje zdanie, zresztą statystycznie błędne. Kolizje, jeśli już się
    > zdarzają, wynikają z tego, że ktoś komuś nie ustąpił pierwszeństwa, a
    > nie z tego, że się bezwarunkowo nie zatrzymał przed strzałką.

    Ale ten nagminnieolewany przepis istnieje, są także sytuacje (dwa pasy,
    na wprost stoją, piesi idą, bo mają zielone, debil przejeżdża im przed
    nosem), kiedy istnieje bardzo duże podobieństwa do wyprzedzania/omijania
    na pasach. Dlatego przed pasami, gdy pali się czerwone, należy się
    zatrzymywać. I 12 punktów w takiej sytuacji to nie przesada.

    --
    Yogi(n)

  • 39. Data: 2016-10-14 21:50:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-10-14 o 20:32, masti pisze:
    > to kiedy nie było w PoRD nakazu zatrzymania na strzałce?
    > pokażesz w końcu?

    Co "w końcu"? Ty w ogóle umiesz czytać ze zrozumieniem?

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2016-10-14 21:53:19
    Od: masti <g...@t...hell>

    Liwiusz wrote:

    > Co "w końcu"? Ty w ogóle umiesz czytać ze zrozumieniem?

    czyli nie potrafisz podać kiedy tego przepisu nie było.
    Podajesz wyłącznie twoje widzicisię niezgodne z prawem

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?