-
Data: 2016-10-18 11:55:38
Temat: Re: Zielona strzałka.
Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 18.10.2016 o 11:29, yabba pisze:
>> Bez sensu jest, że sygnał w przpadku awarii jest stgnałem mniej
>> bezpiecznym. Reszta to następstwo tego faktu.
>
> W przypadku awarii stosujemy się do zasad ogólnych i rozglądamy się
> uważnie na przejeździe.
Problem w tym, że awaria wygląda jak "nic nie jedzie". Konsekwencją tego
faktu jest oczywisty wniosek, ze "nic nie jedzie" należy traktować ja
"chgw".
>> No więc zmów - fakt że pociąg przejeżdza 20km/h przez przejazd z
>> sygnałem "zielonym" dla samochodów wynika tylko z wybrakowanej
>> konstrukcji sygnalizacji dla samochodów. Automatyka w przypadku awarii
>> wie o awarii i do tego służą TOPy dla pociągu. Gdyby informacja ta
>> była ujawniona dla kierowców (awaria sygnalizacji) nie byłoby sytuacji
>> gdy pociąg przejeżdza na "zielonym" dla samochodów. Ten przepis jest
>> po prostu skutkiem wadliwej konstrukcji sygnalizacji.
>
> Nie ma "zielonego" dla samochodów.
Patrz wyżej - nie ma "zielonego" dla samochodów, bo "zielone" oznacza
"chgw". I wynika to z wadliwej konstrukcji sygnalizacji przejazdowej.
>> A ja ci tłumacze, że wynika to z konstrukcji sygnalizacji rodem z XIX
>> wieku a nie obiektywnych trudności.
>
> Nie neguję tego, że wynika to z konstrukcji sygnalizacji i można to
> poprawić teraz, jak w Czechach.
> Przyjmij jednak do wiadomości, że na przejeździe nie ma "zielonego".
> Łatwiej będzie zrozumieć resztę wyjasnień.
Przecież rozumiem i ciągnle o tym piszę - "zielony" (celowo w
cudysłowiu) oznacza "chuj go wie - nic nie jedzie, albo się zjebało" i
wynika to z zaszłości historycznych sprzed dwóch wieków. Z tego faktu
wynika z kolei przepis, że masz się i tak upewnić. Skoro ustawodawca
wie, że sygnał "zielony" na sygnalizacji jest gówno warty, to nie ma
innego wyjścia jak uznać go za niebyły i nakazać upewnienie się
"ręczne". Nawiasem mówiąc - prawdopodobnie w Czechach "oficjalnie" jest
podobnie, choćby ze względu na konwencję wiedeńską (obstawiam, bo nie
sprawdziłem) lub po prostu nawet nieobowiązkową kompatybilność przepisów
z sąsiadami. Natomiast praktyka jest taka, ze biały migający jest
traktowany jak zielone - nie wiem jak praktyka sadowa - być może nie
zdarzył się jeszcze udokumentowany wypadek z winy źle działającej
sygnalizacji - nad tym, pracują wykształceni inżynierowie, żeby w razie
awarii przyjęlo dowolny inny sygnał niż biały migający. A przypadkiem to
taki sygnał ciężko uzyskać;)
BTW - n Niemczech też mnie zaskoczyło, ze na "pełnej kurwie" przez
przejazdy tną, ale nie pamiętam czy była jakaś dodatkowa sygnalizacja.
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 18.10.16 12:41 masti
- 18.10.16 14:15 Liwiusz
- 18.10.16 14:32 masti
- 18.10.16 14:41 Liwiusz
- 18.10.16 15:21 masti
- 18.10.16 15:34 Liwiusz
- 19.10.16 00:34 Ololo
- 19.10.16 01:08 Poldek
- 19.10.16 19:16 re
- 15.02.17 23:08 z...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
Najnowsze wątki
- 2025-03-03 a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- 2025-03-03 nie naprawiam więcej telewizorów
- 2025-03-03 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-03 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2025-03-03 Gdy ministrowie sa golodupcami
- 2025-03-03 Pruszków => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-03 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-03-03 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=