-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zielona strzałka.
Date: Tue, 18 Oct 2016 11:55:38 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 54
Message-ID: <nu4rio$njv$2@node1.news.atman.pl>
References: <nto2o5$u05$1@node1.news.atman.pl> <nton2o$l55$1@node1.news.atman.pl>
<ntonc9$ros$3@node2.news.atman.pl> <ntonok$lq4$1@node1.news.atman.pl>
<57ffe4f4$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
<ntoqkg$v77$1@node2.news.atman.pl>
<57fff3c9$0$661$65785112@news.neostrada.pl>
<ntpqqh$t6c$1@node2.news.atman.pl>
<580099b1$0$15199$65785112@news.neostrada.pl>
<ntqfbv$t0p$1@node1.news.atman.pl>
<5803e172$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
<nu0on0$lf3$1@node2.news.atman.pl>
<58049826$0$647$65785112@news.neostrada.pl>
<nu2867$t8o$3@node2.news.atman.pl>
<5804af10$0$15194$65785112@news.neostrada.pl>
<nu2buj$t8o$6@node2.news.atman.pl>
<5805eb2c$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1476784536 24191 83.142.198.226 (18 Oct 2016 09:55:36
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 18 Oct 2016 09:55:36 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.4.0
In-Reply-To: <5805eb2c$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2590173
[ ukryj nagłówki ]W dniu 18.10.2016 o 11:29, yabba pisze:
>> Bez sensu jest, że sygnał w przpadku awarii jest stgnałem mniej
>> bezpiecznym. Reszta to następstwo tego faktu.
>
> W przypadku awarii stosujemy się do zasad ogólnych i rozglądamy się
> uważnie na przejeździe.
Problem w tym, że awaria wygląda jak "nic nie jedzie". Konsekwencją tego
faktu jest oczywisty wniosek, ze "nic nie jedzie" należy traktować ja
"chgw".
>> No więc zmów - fakt że pociąg przejeżdza 20km/h przez przejazd z
>> sygnałem "zielonym" dla samochodów wynika tylko z wybrakowanej
>> konstrukcji sygnalizacji dla samochodów. Automatyka w przypadku awarii
>> wie o awarii i do tego służą TOPy dla pociągu. Gdyby informacja ta
>> była ujawniona dla kierowców (awaria sygnalizacji) nie byłoby sytuacji
>> gdy pociąg przejeżdza na "zielonym" dla samochodów. Ten przepis jest
>> po prostu skutkiem wadliwej konstrukcji sygnalizacji.
>
> Nie ma "zielonego" dla samochodów.
Patrz wyżej - nie ma "zielonego" dla samochodów, bo "zielone" oznacza
"chgw". I wynika to z wadliwej konstrukcji sygnalizacji przejazdowej.
>> A ja ci tłumacze, że wynika to z konstrukcji sygnalizacji rodem z XIX
>> wieku a nie obiektywnych trudności.
>
> Nie neguję tego, że wynika to z konstrukcji sygnalizacji i można to
> poprawić teraz, jak w Czechach.
> Przyjmij jednak do wiadomości, że na przejeździe nie ma "zielonego".
> Łatwiej będzie zrozumieć resztę wyjasnień.
Przecież rozumiem i ciągnle o tym piszę - "zielony" (celowo w
cudysłowiu) oznacza "chuj go wie - nic nie jedzie, albo się zjebało" i
wynika to z zaszłości historycznych sprzed dwóch wieków. Z tego faktu
wynika z kolei przepis, że masz się i tak upewnić. Skoro ustawodawca
wie, że sygnał "zielony" na sygnalizacji jest gówno warty, to nie ma
innego wyjścia jak uznać go za niebyły i nakazać upewnienie się
"ręczne". Nawiasem mówiąc - prawdopodobnie w Czechach "oficjalnie" jest
podobnie, choćby ze względu na konwencję wiedeńską (obstawiam, bo nie
sprawdziłem) lub po prostu nawet nieobowiązkową kompatybilność przepisów
z sąsiadami. Natomiast praktyka jest taka, ze biały migający jest
traktowany jak zielone - nie wiem jak praktyka sadowa - być może nie
zdarzył się jeszcze udokumentowany wypadek z winy źle działającej
sygnalizacji - nad tym, pracują wykształceni inżynierowie, żeby w razie
awarii przyjęlo dowolny inny sygnał niż biały migający. A przypadkiem to
taki sygnał ciężko uzyskać;)
BTW - n Niemczech też mnie zaskoczyło, ze na "pełnej kurwie" przez
przejazdy tną, ale nie pamiętam czy była jakaś dodatkowa sygnalizacja.
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 18.10.16 12:41 masti
- 18.10.16 14:15 Liwiusz
- 18.10.16 14:32 masti
- 18.10.16 14:41 Liwiusz
- 18.10.16 15:21 masti
- 18.10.16 15:34 Liwiusz
- 19.10.16 00:34 Ololo
- 19.10.16 01:08 Poldek
- 19.10.16 19:16 re
- 15.02.17 23:08 z...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=