eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZielona strzałka.Re: Zielona strzałka.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zielona strzałka.
    Date: Tue, 18 Oct 2016 11:55:38 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 54
    Message-ID: <nu4rio$njv$2@node1.news.atman.pl>
    References: <nto2o5$u05$1@node1.news.atman.pl> <nton2o$l55$1@node1.news.atman.pl>
    <ntonc9$ros$3@node2.news.atman.pl> <ntonok$lq4$1@node1.news.atman.pl>
    <57ffe4f4$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
    <ntoqkg$v77$1@node2.news.atman.pl>
    <57fff3c9$0$661$65785112@news.neostrada.pl>
    <ntpqqh$t6c$1@node2.news.atman.pl>
    <580099b1$0$15199$65785112@news.neostrada.pl>
    <ntqfbv$t0p$1@node1.news.atman.pl>
    <5803e172$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
    <nu0on0$lf3$1@node2.news.atman.pl>
    <58049826$0$647$65785112@news.neostrada.pl>
    <nu2867$t8o$3@node2.news.atman.pl>
    <5804af10$0$15194$65785112@news.neostrada.pl>
    <nu2buj$t8o$6@node2.news.atman.pl>
    <5805eb2c$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1476784536 24191 83.142.198.226 (18 Oct 2016 09:55:36
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 18 Oct 2016 09:55:36 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.4.0
    In-Reply-To: <5805eb2c$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2590173
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 18.10.2016 o 11:29, yabba pisze:

    >> Bez sensu jest, że sygnał w przpadku awarii jest stgnałem mniej
    >> bezpiecznym. Reszta to następstwo tego faktu.
    >
    > W przypadku awarii stosujemy się do zasad ogólnych i rozglądamy się
    > uważnie na przejeździe.

    Problem w tym, że awaria wygląda jak "nic nie jedzie". Konsekwencją tego
    faktu jest oczywisty wniosek, ze "nic nie jedzie" należy traktować ja
    "chgw".

    >> No więc zmów - fakt że pociąg przejeżdza 20km/h przez przejazd z
    >> sygnałem "zielonym" dla samochodów wynika tylko z wybrakowanej
    >> konstrukcji sygnalizacji dla samochodów. Automatyka w przypadku awarii
    >> wie o awarii i do tego służą TOPy dla pociągu. Gdyby informacja ta
    >> była ujawniona dla kierowców (awaria sygnalizacji) nie byłoby sytuacji
    >> gdy pociąg przejeżdza na "zielonym" dla samochodów. Ten przepis jest
    >> po prostu skutkiem wadliwej konstrukcji sygnalizacji.
    >
    > Nie ma "zielonego" dla samochodów.

    Patrz wyżej - nie ma "zielonego" dla samochodów, bo "zielone" oznacza
    "chgw". I wynika to z wadliwej konstrukcji sygnalizacji przejazdowej.

    >> A ja ci tłumacze, że wynika to z konstrukcji sygnalizacji rodem z XIX
    >> wieku a nie obiektywnych trudności.
    >
    > Nie neguję tego, że wynika to z konstrukcji sygnalizacji i można to
    > poprawić teraz, jak w Czechach.
    > Przyjmij jednak do wiadomości, że na przejeździe nie ma "zielonego".
    > Łatwiej będzie zrozumieć resztę wyjasnień.

    Przecież rozumiem i ciągnle o tym piszę - "zielony" (celowo w
    cudysłowiu) oznacza "chuj go wie - nic nie jedzie, albo się zjebało" i
    wynika to z zaszłości historycznych sprzed dwóch wieków. Z tego faktu
    wynika z kolei przepis, że masz się i tak upewnić. Skoro ustawodawca
    wie, że sygnał "zielony" na sygnalizacji jest gówno warty, to nie ma
    innego wyjścia jak uznać go za niebyły i nakazać upewnienie się
    "ręczne". Nawiasem mówiąc - prawdopodobnie w Czechach "oficjalnie" jest
    podobnie, choćby ze względu na konwencję wiedeńską (obstawiam, bo nie
    sprawdziłem) lub po prostu nawet nieobowiązkową kompatybilność przepisów
    z sąsiadami. Natomiast praktyka jest taka, ze biały migający jest
    traktowany jak zielone - nie wiem jak praktyka sadowa - być może nie
    zdarzył się jeszcze udokumentowany wypadek z winy źle działającej
    sygnalizacji - nad tym, pracują wykształceni inżynierowie, żeby w razie
    awarii przyjęlo dowolny inny sygnał niż biały migający. A przypadkiem to
    taki sygnał ciężko uzyskać;)

    BTW - n Niemczech też mnie zaskoczyło, ze na "pełnej kurwie" przez
    przejazdy tną, ale nie pamiętam czy była jakaś dodatkowa sygnalizacja.

    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: