eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZielona strzałka.Re: Zielona strzałka.
  • Data: 2016-10-18 11:29:51
    Temat: Re: Zielona strzałka.
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:nu2buj$t8o$6@node2.news.atman.pl...
    >W dniu 17.10.2016 o 13:01, yabba pisze:
    >
    >>>> Może ustalmy jedno. Szlabanowy brak czerwonego nie oznacza
    >>>> bezwarunkowego "zielonego". Żeby trzymać się tematu, to będzie raczej
    >>>> odpowiednik czerwonego z zieloną strzałką do przodu (dop góry).
    >>>
    >>> Ja wiem, co znaczy. Mówię tylko, że to bez sensu.
    >>
    >> Według mnie jest sens, bo tak jest bezpieczniej dla kierowcy, że nigdy
    >> nie
    >> ma bezwarunkowego pierszeństwa przed pociagiem. Dopiero wymuszanie
    >> pierszeństwa na pociągu jest bez sensu.
    >
    > Bez sensu jest, że sygnał w przpadku awarii jest stgnałem mniej
    > bezpiecznym. Reszta to następstwo tego faktu.

    W przypadku awarii stosujemy się do zasad ogólnych i rozglądamy się uważnie
    na przejeździe.


    >
    >>> Ale to jest właśnie przykład tego, że obecna sygnalizacja jest zła -
    >>> normalnie wyświetlałoby się zielony (albo biały migający jak u Czechów)
    >>> albo czerwony. W przypadku uszkodzenia pociąg ma swoje 20km/h (TOPy) a
    >>> kierowca wie, że coś jest nie tak bo widzi, że sygnalizacja nie działa.
    >>> W
    >>> jaki sposób jest to niebezpieczniejsze od sytuacji gdy mimo, że pociąg
    >>> jedzie to sygnalizacji wygląda na "zielono"?
    >>
    >> Tak, chodziło mi o TOP-y.
    >
    > No więc zmów - fakt że pociąg przejeżdza 20km/h przez przejazd z sygnałem
    > "zielonym" dla samochodów wynika tylko z wybrakowanej konstrukcji
    > sygnalizacji dla samochodów. Automatyka w przypadku awarii wie o awarii i
    > do tego służą TOPy dla pociągu. Gdyby informacja ta była ujawniona dla
    > kierowców (awaria sygnalizacji) nie byłoby sytuacji gdy pociąg przejeżdza
    > na "zielonym" dla samochodów. Ten przepis jest po prostu skutkiem wadliwej
    > konstrukcji sygnalizacji.

    Nie ma "zielonego" dla samochodów.

    >
    >> Czy u Czechów biały migający oznacza dla kierowcy "droga wolna" czy
    >> zachowaj zwykła ostrożność na przejeździe?
    >
    > Prawdę mówiąc nie wiem.

    Szkoda. Jestem ciekaw.

    > Ale właśnie mi chodzi o to, że tam w wypadku awarii nie wyświetla się "no
    > możesz śmiało próbować;)"
    >

    U nas też się nie wyświetla "możesz śmiało próbować". Wyświetla się "możesz
    ostrożnie próbować".

    >> Cały czas Ci tłumaczę, że u nas brak migających czewronych świateł nie
    >> oznacza "zielonego".
    >
    > A ja ci tłumacze, że wynika to z konstrukcji sygnalizacji rodem z XIX
    > wieku a nie obiektywnych trudności.

    Nie neguję tego, że wynika to z konstrukcji sygnalizacji i można to poprawić
    teraz, jak w Czechach.
    Przyjmij jednak do wiadomości, że na przejeździe nie ma "zielonego". Łatwiej
    będzie zrozumieć resztę wyjasnień.


    --
    Pozdrawiam,

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: