  • 21. Data: 2012-02-23 10:55:00
    Temat: Re: Zgrywanie zdjęć w podróży- pomysły?
    Od: Pacyfist <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 lutego 2012, 11:43:36 UTC+1 użytkownik kamil napisał:
    > Czyli płacenie ze 200 dolarów za rok samego abonamentu za dropboxa +
    > upload przez komórkę z zawrotnymi prędkościami kilkuset kbps w miejscach
    > z dobrym zasięgiem 3G.

    DropBox 2 GB = 0 PLN
    Amazon 5 GB = 0 PLN
    Picassa 1 GB = 0 PLN
    SkyDrive 25 GB = 0 PLN
    Suma 33 GB

    Nie wiem o czy ciągle to aktualne:
    http://www.chip.pl/news/internet-i-sieci/dyski-inter
    netowe-i-serwery/2011/09/skydrive-bez-ograniczen-poj
    emnosci-dla-zdjec-i-dokumentow

    Niestety co do prędkości przesyłu masz rację.

  • 22. Data: 2012-02-23 12:14:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kamil wrote:

    > Zapasowe karty pamięci można zgubić, jadąć z aparatem na wakacje można
    > złamać nogę i wrócić bez zdjęć itd. Życie jest niepewnie, ale jak na
    > razie nikt lepszego pomysłu na kopiowanie tych zdjęć nie zaproponował.
    >
    > Chyba że faktycznie kupić jakąś kartę 32GB i nie robić 30 zdjęć każdej
    > bzdury jaka się trafi, bo nie dość że trzeba to potem obrobić, to
    > jeszcze oglądający album zasną po 15 minutach.

    32GB to daje 2500 zdjecia z D300 z formacie RAW :)

  • 23. Data: 2012-02-23 13:51:30
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "kamil" <k...@s...com> wrote:

    [...]
    > I głupio.

    Przykro to pisać, ale sam się w tym momencie popisałeś głupotą
    przypieprzając się detalicznie, zamiast chociaż raz przeczytać globalnie
    (i ze zrozumieniem), cytuję:

    Co, nie potwierdzisz?

    [mr.]

    BTW: Tacy "mądrale" jak Ty są potem odpowiedzialni za bezpowrotną
    stratę efektów całej pracy mniej doświadczonych userów (pierwsza wizyta
    na tej grupie "XXX", który przybiegł z płaczem, że utracił cyfrowe
    zdjęcia, których "nie da się" przechowywać w odróżnieniu od
    "niezniszczalnej" fotografii analogowej - byście sobie pogadali... :))

  • 24. Data: 2012-02-23 13:57:51
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 23/02/2012 13:51, Mariusz [mr.] wrote:

> [...]
    > zdjęcia, których "nie da się" przechowywać w odróżnieniu od
    > "niezniszczalnej" fotografii analogowej - byście sobie pogadali... :))

    Nie wiem co prawda co oznacza "multyplikowanie", ale jak dotąd nie
    zaproponowałeś żadnej sensownej alternatywy. Wyciągasz za to na siłę
    argumenty o narażeniu na wstrząsy podczas pracy, jakby osoba kompiująca
    te pliki robiła to w czasie skoku na bungee.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 25. Data: 2012-02-23 14:38:57
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "kamil" <k...@s...com> wrote:

    [...]
    > Wyciągasz za to na siłę argumenty o narażeniu na wstrząsy podczas
    > pracy, jakby osoba kompiująca te pliki robiła to w czasie skoku na
    > bungee.

    Ludziom zdarzają się różne przypadki oraz miewają pomysły własne,
    np. suszą koty w mikrofalówce...

    Ogólnie rzecz biorąc podróż to ograniczone możliwości, nowe,
    nieoczekiwane sytuacje oraz zmęczenie - wszystko to zaprasza do
    popełniania błędów. Rozsądny człowiek potrafi zaradzić ich skutkom.

    [mr.]

  • 26. Data: 2012-02-23 14:57:30
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 23/02/2012 14:38, Mariusz [mr.] wrote:

> [...]
    > nieoczekiwane sytuacje oraz zmęczenie - wszystko to zaprasza do
    > popełniania błędów. Rozsądny człowiek potrafi zaradzić ich skutkom.

    Rozsądny człowiek zaproponuje alternatywę, zamiast wytykać mi złe
    rozwiązania przez całe popołudnie.

    Nadal nie wyjaśniłeś też niesamowitej żywotności wszelkiej maści
    odtwarzaczy MP3. Rzucane, częste start i stop dysku co 3-4 minuty,
    wstrząsy, wynoszenie z ciepłego domu na mróz i z powrotem, praca w
    deszczu, słońcu i kurzu, a umierać masowo nie chcą.

    Jeśli będziesz na ten dysk kopiować co kilka dni zdjęcia, po czym
    owiniesz go w skarpetkę i schowasz w plecaku, to uwierz że żadne
    wyimaginowane przepięcia ani pola magnetyczne na lotnisku mu nie zaszkodzą.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 27. Data: 2012-02-23 15:20:24
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-02-22 16:56, NiusOnly pisze:
    > Możecie coś polecić? Jestem otwarty na wszelkie mobilne rozwiązania.
    > Ważne żeby zajmowało niewiele miejsca.

    Robić mniej zdjęć. Naprawdę da się i jest to najlepsza, najszybsza i
    najbardziej niezawodna metoda.

    --
    pozdrawia Adam
    /wszyscy jesteśmy świrusami.../

  • 28. Data: 2012-02-23 19:42:05
    Od: NiusOnly <_...@g...pl>

    W dniu 2012-02-23 16:20, Janko Muzykant pisze:
    > W dniu 2012-02-22 16:56, NiusOnly pisze:

    > Robić mniej zdjęć. Naprawdę da się i jest to najlepsza, najszybsza i
    > najbardziej niezawodna metoda.

    Akurat nie o to chodzi - bardziej chce mieć backup, nawet jakbym miał
    mieć tylko 100 cennych zdjęć to wolę je mieć w 2 kopiach.
    Poza tym tak jak pisałem nie chodzi tylko o zdjęcia ale też o film a to
    trochę zajmuje... zresztą rawy również.

    M.

  • 29. Data: 2012-02-23 19:55:03
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-02-23 20:42, NiusOnly pisze:
> [...]
    > mieć tylko 100 cennych zdjęć to wolę je mieć w 2 kopiach.
    > Poza tym tak jak pisałem nie chodzi tylko o zdjęcia ale też o film a to

    No to netbook z ssd. Te wolne nie są takie drogie.

    --
    pozdrawia Adam
    /nie ma już chleba, ale są czipsy/

  • 30. Data: 2012-02-23 19:56:40
    Od: NiusOnly <_...@g...pl>

    W dniu 2012-02-23 09:40, Radek D pisze:

    > Kilka lat temu używałem DigiMate III - tak na prawdę - to tylko
    > w jednej podróży. Do dziś nie zapomnę tego dreszczyku emocji
    > towarzyszącego zgrywaniu fotek.

    Po przejrzeniu wszystkich propozycji właśnie najbardziej podobał mi się
    digimate 3 a dokładnie tą wersję http://www.humanmedia.pl/dm3s.html.
    Możesz napisać skąd ten dreszczyk emocji? I czy był uzasadniony, tzn czy
    były jakieś kłopoty? Bo na razie to dreszczyk mam jak nie zgram zdjęć. W
    sumie to wolę stracić sprzęt niż dane :)

    > Jedynym sensownym wyjściem jest kupno dużej ilości kart i pod koniec
    > dniówki szybki przegląd i usuwanie nieudanych fotek.

    Też jakiś pomysł, zwłaszcza że karty tanieją.

    M.