  • 11. Data: 2012-02-22 19:09:06
    Temat: Re: Zgrywanie zdjęć w podróży- pomysły?
    Od: "Marcepan" <b...@t...maila>

    > Jestem otwarty na wszelkie mobilne rozwiązania. Ważne żeby zajmowało
    > niewiele miejsca.

    Karty pamięci. Po przeczytaniu instrukcji można je sprawnie wymieniać. Jedna
    karta mieści taką ilość zdjęć że najciekawsze podróż przyprawia o wymioty.

  • 12. Data: 2012-02-22 19:36:28
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "NiusOnly" <_...@g...pl> wrote:

    > Możesz rozwinąć?

    - b. wysoka wrażliwość na wstrząsy w trakcie pracy;
    - ogólna wrażliwość na wstrząsy;
    - wrażliwość na niskie ciśnienie atm. (góry/samolot);
    - wrażliwość na niestabilne napięcia (aku);
    - wrażliwość na przepięcia;
    - wrażliwość na ładunki elektrostatyczne;
    - wrażliwość na pracę w różnych położeniach;
    - wrażliwość na szybkie skoki temperatury;
    - wrażliwość na pola magnetyczne (bramki).

    Tyle na szybko... :))

    Po prostu ogólnie nie do tego stworzono HDD. Wprowadzono do użytku
    z braku lepszych rozwiązań, ale nieustannie zalecam multyplikowanie
    zapisów, niż liczenie na złudną niezawodność HDD (w sprzęcie
    stacjonarnym, pomimo zaawansowanego BHP, sam pożegnałem się
    z trzema HDD: bad-sektory na dwóch, na jednym trefny scalak [Fujitsu]).

    pozdrawaim

    Mariusz [mr.]

  • 13. Data: 2012-02-22 21:34:05
    Od: kefirm <l...@j...pl>

    W dniu 2012-02-22 16:56, NiusOnly pisze:
> [...]
    > rozpoznają urządzenia) oraz nie potrafią zasilić hdd (za mały prąd na
    > porcie usb, elektronika się świeci ale dysk się nie obraca).
    > Pamiętam że kiedyś były takie małe urządzenia dysk+czytnik kart pamięci
    > w jednym z możliwością zgrywania całej zawartości karty pamięci - czegoś
    > takiego szukam ale nie mogę znaleźć. Idealnie jakby była możliwość
    > podłączenia też urządzenia po usb (moja kamera wideo ma wbudowaną pamięć
    > i chciałbym również robić jakiś backup tych danych).
    > Możecie coś polecić? Jestem otwarty na wszelkie mobilne rozwiązania.

    Ja osobiście korzystam z telefonu Nokia N8, do którego można podłączyć
    USB. Tym więc sposobem przegrywałem zdjęcia za pomocą czytnika kart z
    Compact Flash do pamięci telefonu, a potem kopiowałem na karty pamięci i
    pen drivy gdy w telefonie brakło miejsca. W sumie miałem ze sobą prawie
    70Gb w ten sposób. Kopiowanie trochę uciążliwe, jeden RAW też ok 25MB
    ale na półtorej miesiąca poza domem zdało egzamin.
    Do tego USB w telefonie zapewne można podpiąć i jakiś dysk gdyby mu
    zapewnić opcjonalne zasilanie jeszcze.

  • 14. Data: 2012-02-23 08:40:46
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    > Może coś takiego?
    > http://www.foto-net.pl/sklep/pdf/DigimateHSInstrukcj
    a.pdf
    > Pozdrawiam :-)

    Kilka lat temu używałem DigiMate III - tak na prawdę - to tylko
    w jednej podróży. Do dziś nie zapomnę tego dreszczyku emocji
    towarzyszącego zgrywaniu fotek.

    Jedynym sensownym wyjściem jest kupno dużej ilości kart i pod koniec
    dniówki szybki przegląd i usuwanie nieudanych fotek.

  • 15. Data: 2012-02-23 09:35:09
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 22/02/2012 18:20, Mariusz [mr.] wrote:

    > Ogólne ostrzeżenie dla userów:
    >
    > Zgrywanie unikalnych danych na HDD w podróży, to
    > proszenie się (prędzej lub później) o kłopoty.

    A czym to się różni od zgrywania na dysk w netbooku, poza brakiem kloca
    do noszenia ze sobą?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 16. Data: 2012-02-23 09:38:52
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 22/02/2012 19:36, Mariusz [mr.] wrote:

    > - b. wysoka wrażliwość na wstrząsy w trakcie pracy;
    > - ogólna wrażliwość na wstrząsy;

    Rzucasz nim podczas kopiowania?

    > - wrażliwość na niskie ciśnienie atm. (góry/samolot);

    Gdyż ponieważ i jak to się różni od netbooka?

    > - wrażliwość na niestabilne napięcia (aku);

    A netbook z baterią czym się rózni?

    > - wrażliwość na przepięcia;

    Te przepięcia to też z aku, czy z ładowarki i dlaczego miałby być
    bardziej wrażliwy od komórki, GPSa czy netbooka?

    > - wrażliwość na ładunki elektrostatyczne;

    Zupełnie jak netbook, wystarczy nie szurać nim po wykładzinie.

    > - wrażliwość na pracę w różnych położeniach;

    To zupełnie jak dysk w moim ipodzie, który już szósty rok biega, wspina
    się, skacze luzem w plecaku i spada na podłogę, a umrzeć nie chce.

    > - wrażliwość na szybkie skoki temperatury;

    To zupełnie jak netbook.

    > - wrażliwość na pola magnetyczne (bramki).

    W poprzedniej pracy latałem po kraju średnio 4-5 razy w tygodniu przez
    dwa lata, ani ipod ani laptop nie chciały umrzeć.

    > Tyle na szybko... :))

    I głupio.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 17. Data: 2012-02-23 10:06:17
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2012-02-23 10:35, kamil pisze:

    > A czym to się różni od zgrywania na dysk w netbooku, poza brakiem kloca
    > do noszenia ze sobą?

    Niczym, obie metody są tak samo niepewne.

    JD

  • 18. Data: 2012-02-23 10:09:57
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 23/02/2012 10:06, JD wrote:

    > Niczym, obie metody są tak samo niepewne.

    Zapasowe karty pamięci można zgubić, jadąć z aparatem na wakacje można
    złamać nogę i wrócić bez zdjęć itd. Życie jest niepewnie, ale jak na
    razie nikt lepszego pomysłu na kopiowanie tych zdjęć nie zaproponował.

    Chyba że faktycznie kupić jakąś kartę 32GB i nie robić 30 zdjęć każdej
    bzdury jaka się trafi, bo nie dość że trzeba to potem obrobić, to
    jeszcze oglądający album zasną po 15 minutach.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 19. Data: 2012-02-23 10:25:14
    Od: Pacyfist <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 lutego 2012, 11:09:57 UTC+1 użytkownik kamil napisał:
    Życie jest niepewnie, ale jak na
    > razie nikt lepszego pomysłu na kopiowanie tych zdjęć nie zaproponował.

    (Dropbox, Picassa, Amazon CloudDrive, SkyDrive) + nielimitowany internet w komórce

  • 20. Data: 2012-02-23 10:43:36
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 23/02/2012 10:25, Pacyfist wrote:
    > W dniu czwartek, 23 lutego 2012, 11:09:57 UTC+1 użytkownik kamil napisał:
    > Życie jest niepewnie, ale jak na
    >
    > (Dropbox, Picassa, Amazon CloudDrive, SkyDrive) + nielimitowany internet w komórce

    Czyli płacenie ze 200 dolarów za rok samego abonamentu za dropboxa +
    upload przez komórkę z zawrotnymi prędkościami kilkuset kbps w miejscach
    z dobrym zasięgiem 3G. Zapomnij o przesłaniu czegokolwiek w górach, pod
    namiotem prędzej padnie bateria niż cokolwiek na tego dropboxa
    prześlesz, a roaming danych za granicą będzie cię kosztować tysiące złotych.

    Muszę przyznać, że twoja alternatywa jest naprawdę przemyślana.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net