  • 141. Data: 2010-09-22 11:48:44
    Temat: Re: Zginęli jadąc pod prąd [2]
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-09-22 11:38, Gom pisze:
> [...]
    4703.html?token=5...

    > Też trafiłem w tym miejscu na kierowcę jadącego pod prąd.
    > Prawdopodobnie wjechał on na "siódemkę" tędy:
    > http://www.zumi.pl/namapie.html?&loc=Nowy+Dw%F3r+Maz
    owiecki,+&Submit=Szukaj&long=20.6933354&lat=52.41410
    8&type=3&scale=1&svActive=false

    > Gapiostwo albo jazda na pamięć ("panie, 20 lat temu można było tu
    > skręcać w lewo").
    >
    > "Mojego" zawodnika zatrzymała ITD jadąca równolegle po drugiej stronie
    > barierki

    Tak się właśnie zastanawiałem, ponieważ znam to miejsce, ale jakoś nie
    miałem okazji wjeżdżać/zjeżdżać tym zjazdem.

  • 142. Data: 2010-09-22 11:50:44
    Temat: Re: Zginęli jadąc pod prąd
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Artur 'futrzak' Maśląg wrote:
    > W dniu 2010-09-22 10:27, Sebastian Kaliszewski pisze:
    > (...)
    >
    > Wygląda na to, że najpierw musiałbyś to zrobić sam.

    Nie mam kłopotów ze zrozumieniem co piszesz, pokazuje ci błąd w twoim
    rozumowaniu a ty swoje.

    Pokaż gdzie napisałem że młodzi kierowcy nie są niebezpieczni. No! Pokaż!
    Cóż, nie uda ci się...

    Pokazałem tylko, że twój opierający się na statystykach "dowód" nie jest
    dowodem tylko gdybaniem. Byłby dowodem gdyby były dane dot. liczby
    aktywnych kierowców, a nie liczby obywateli ogółem.

    pzdr
    \SK

  • 143. Data: 2010-09-22 12:26:19
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-09-22 11:50, Sebastian Kaliszewski pisze:
    (...)
    > Nie mam kłopotów ze zrozumieniem co piszesz, pokazuje ci błąd w twoim
    > rozumowaniu a ty swoje.

    Wygląda na to, że jednak masz i jak najbardziej posługujesz się tym co
    mi zarzuciłeś - znaczy wymyśliłeś sobie coś na podstawie tego co
    napisałem i próbujesz teraz obalać tę tezę.

    > Pokaż gdzie napisałem że młodzi kierowcy nie są niebezpieczni. No! Pokaż!
    > Cóż, nie uda ci się...

    Znaczy, że się z tym zgadzasz.

    > Pokazałem tylko, że twój opierający się na statystykach "dowód" nie jest
    > dowodem tylko gdybaniem.

    A gdzie tam widzisz dowód opierający się na statystykach? Wrzuciłem
    pierwszą z brzegu statystykę oraz komentarz jako polemikę ze
    stwierdzeniem:
    <cite>
    pewnie niewielki, według statystyk (jeśli oczywiście są realne i
    prawdziwe) to nie najstarsi ani nie najmłodsi a właśnie ludzie w średnim
    wieku, na wyższych stanowiskach. Zwykle myślący, że wszystko wiedzą
    lepiej, wszystko umieją itp itd. Zero pokory i potem są efekty
    </cite>

    > Byłby dowodem gdyby były dane dot. liczby aktywnych kierowców, a nie
    > liczby obywateli ogółem.

    Zależy dowodem na co. Z całą pewnością jest dowodem na to, że grupa
    największego ryzyka to ludzie w wieku 18-24. Oczywiście można to
    doprecyzować o liczbę aktywnych kierowców i wyprowadzać dalsze wnioski
    (np. na temat faktycznej sprawności ludzi po 60++), ale na ten temat
    się nie wypowiadałem. Póki co cierpliwie czekam ze strony Krzysiek82
    na dowolną statystykę, która by choć w części pokrywała się z tezą
    prze niego postawioną.

  • 144. Data: 2010-09-22 12:43:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sebastian Kaliszewski"
    <s...@r...this.informa.and.that.pl> napisał w wiadomości news:

    > Dla wypadkowości w danej grupie faktycznie powinno się brać pod uwagę
    > liczbę kierowców aktywnych a nie wszystkich obywateli. Tu się zgadzam.
    > Natomiast to czy wyjechał raz i "zrobił wypadek" czy jeździł codziennie 8h
    > i "zrobił wypadek" z punktu widzenia ogólnego bezpieczeństwa na drogach
    > jest obojętne.

    A co to jest za pojęcie "ogólne bezpieczeństwo na drogach"?
    Bo mówiliśmy o problemie z konkretną grupą wiekową.

    > Dla pozostałych użytkowników drogi.

    Niekoniecznie.
    Dla mnie liczy się również to, żeby mi niedowidzący w ogóle pod prąd nie
    jechał, a nie tylko czy ktoś go w końcu trafi.
    Nawet lepiej żeby go jak najszybciej trafiła ciężarówka.

  • 145. Data: 2010-09-22 13:19:44
    Temat: Re: Zgineli jad1c pod pr1d
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com>
    napisał

    > Jaka tam sztuka, w 99% przypadków wystarczy wolniej jechać...

    Wolniej niz ile ?

    J.

  • 146. Data: 2010-09-22 13:40:45
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Czyli podobnie jak np. ograniczenia prędkości w ruchu drogowym.

    No właśnie nie. Masz nawet w cenniku mandatów brak kary za niewielkie
    przekroczenie.

    W lotnictwie jak coś jest 100 to jest 100 a nie 80. Wyjątkiem gdzie
    przepisy (niestety) traktowane są dość luźno (ale są też stosunkowo
    nieprezycyjne) przez GA (General Aviation) a zwłaszcza przez różne
    cośtam-lotnie to minimalne wysokości lotów nad skupiskami ludzi, itp.
    Przy czym chodzi tu głównie o bezpieczeństwo samego tylko lecącego
    (zagrożenie dla publiki z powodu jakiegoś motoparalotniarza latającego
    zbyt nisko jest stosunkowo małe i niewspółmierne do zagrożenia dla niego
    samego)

    Ponadto te minima nie są ustalane przez idiotów tylko przez fachowców.
    Jak się ustala np, minima dla podejścia nieprecyzyjnego to nie na
    podstawie widzimisię wójta tylko na podstawie parametrów przyrządów oraz
    samych maszyn, stwierdzonych możliwości ludzkich, itp. Jak gdzieś jest
    wysokość lotu minimum np 400stóp to nie "bo tak" tylko dlatego, że mamy
    określony dopuszczalny błąd wysokościomierza barycznego,

    > Pytanie na ile "debeściaki" w lotnictwie uważają że minima to są dla
    > przeciętnych pilotów. I jaki odsetek pilotów uważa się za pilotów
    > lepszych od innych.

    Debeściaki też się trafiają. Po polskich lotniskach na pomorzu krąży od
    lat historia kolesi(a) który postanowił swoim myśliwcem nastraszyć
    wędkarzy na jeziorze (i zrobił nieprzepisowo niski przelot) ale miał
    pecha, bo dowódca półku sam był wędkarzem i akurat spędzał wolny dzień
    na d tym właśnie jeziorem.

    Albo ten Amerykaniec który zwalił we Włoszech kolejkę linową z ludźmi.

    Albo - niedawna (2 lata?) historia: wywalono z roboty "naczelnego
    pilota" jednej z azjatyckich linii, gdy po uroczystym odebraniu
    jubileuszowego Boeinga z fabryki, w dodatku mając na pokładzie pasażerów
    - pracowników firmy, w tym część zarządu - po starcie zrobił "rundę
    honorową" kilkadziesiąt metrów nad pasem. Przepisy dot. "dużych
    samolotów" mówią jasno -- jeśli to nie jest lot testowy (i test obejmuje
    akurat taki manewr) to zejść poniżej określonej wysokości (bodaj 1000
    stóp) wolno tylko i wyłącznie w celu próby lądowania.

    pzdr
    \SK

  • 147. Data: 2010-09-22 13:48:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>

    > Póki ktoś chce się nauczyć to pół biedy.
    > Problem zaczyna się wtedy kiedy kierowca sądzi, że posiada
    > umiejętności których w rzeczywistości nie posiada.
    > A to jest bardzo powszechne - kierowców którzy "szybko i
    > bezpiecznie" np. 140km/h znajdziesz wszędzie pełno. Potem tylko
    > jak w ruchu drogowym przyjdzie do sprawdzenia tych umiejętności
    > to wtedy jest dramat.

    Uwazaj Tomaszu - wiekszosc z nich jednak jedzie droga, a nie
    wylatuje z niej.
    Umiejetnosci wyscigowo-rajdowych moze nie maja, ale swiadomie czy
    podswiadomie dostosowuja predkosc do warunkow i koniec koncow z
    rzadka wpadaja w poslizgi.

    Ja tez niestety tak - jakos wychodzi, ale jaki mam margines
    bezpieczenstwa to niestety nie wiem.

    > Gdyby taki jeden z drugim, chociaż raz wcześniej miał możliwość
    > przekonania się o tym, jak im pójdzie przy takiej prędkości w
    > sytuacji wymagającej wykonania nagłego manewru, to już wielu
    > przestałoby na drogach kozaczyć.
    > I to tak z instruktorem który dokładnie wytłumaczy co się stało i
    > dlaczego.

    Ale duzo da taki trening przy normalnej jezdzie po publicznej
    drodze, czy to jednak bedzie tak ze nawet rajdowca jak warunki na
    asfalcie zaskocza to czesto skonczy w rowie ?

    > Ale tam też nikt nie robi z kierowców rajdowców.
    > Oglądałem filmy z tamtejszych obowiązkowych szkoleń dla młodych
    > kierowców i to dokładnie wygląda tak, że przegonią ich przez
    > poślizgowy szarpak żeby każdy sobie zobaczył jak to fajnie.
    > Raz z większą, raz z mniejszą prędkością żeby przekonali się ile
    > zależy od prędkości i tyle.

    I na moj gust to jest wlasnie istotne - pokazac ze w trudnych
    warunkach i 80 jest za duzo.

    J.

  • 148. Data: 2010-09-22 13:50:01
    Temat: Re: Zginęli jadšc pod pršd [2]
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:i7c7uh$uar$1@news.onet.pl...
    > A może na takich wjazdach zainstalować najazdowe kolczatki? :)
    > Ci co jada w właściwym kierunku będą je przejeżdżać bez szwanku,
    > a Ci pod prąd stracą powietrze w oponach.

    Cii - bo znajomy ministra zacznie to produkowac i wszedzie
    wstawia - przy kazdej ciaglej, przed kazdym przejsciem itp :-)

    J.

  • 149. Data: 2010-09-22 14:19:54
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Cavallino wrote:

    > A co to jest za pojęcie "ogólne bezpieczeństwo na drogach"?

    Średnia szansa że cię ktoś trafi.

    > Bo mówiliśmy o problemie z konkretną grupą wiekową.

    Ale problem dotyczy nie tego ile dana grupa jeździ tylko jak często
    powoduje wypadki. Co z tego, że przeciętny przedstawiciel jakiejś innej
    grupy jeździ 10x lepiej skoro jeździ 100x więcej.

    > Niekoniecznie.
    > Dla mnie liczy się również to, żeby mi niedowidzący w ogóle pod prąd nie
    > jechał, a nie tylko czy ktoś go w końcu trafi.
    > Nawet lepiej żeby go jak najszybciej trafiła ciężarówka.

    To by trzeba zacząć rozważać statystyki konkretnych typów wypadków, np.
    wjechał w zad, wyprzedzał nieprawidłowo, potrącił na pasach, nie
    zauważył czerwonego, nieustąpił pierwszeństwa, itd.

    Sam znam zarówno "dziadków" (76lat) jeżdżących dużo i sprawnie, którzy
    nigdy nie spowodowali wypadku jak i miałem (niestety) do czynienia
    (czyt. bliskie spotkanie blacha w blachę) z prawie dziadkiem (pon.
    70lat) który nie zauważył czerwonego...

    pzdr
    \SK

  • 150. Data: 2010-09-22 14:21:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Ale problem dotyczy nie tego ile dana grupa jeździ tylko jak często
    > powoduje wypadki.

    Nie.
    Problem dotyczy tego jak często powoduje niebezpieczne zdarzenia w stosunku
    do przejechanych osobokilometrów.
    Co z tego że tylko jeden 90-latek jeździ samochodem i co za tym idzie rzadko
    powodowuje wypadek, jeśli za każdym razem kiedy wsiada za kółko generuje
    niebezpieczne sytuacje na drodze.
    Nie ma mieć prawa jeździć w takim przypadku i tyle, nawet jeśli nie zdążył
    żadnego wypadku spowodować.

    > To by trzeba zacząć rozważać statystyki konkretnych typów wypadków

    Nie.
    Trzeba tylko odpowiedzieć sobie, czy zdolność do jazdy jest stała na całe
    życie i ew. kiedy jest duża szansa że się obniży.
    I od tego momentu zacząć ją kontrolować.
    To się nazywa prewencja.

> [...]
    > bliskie spotkanie blacha w blachę) z prawie dziadkiem (pon. 70lat) który

    No właśnie.
    I gdzieś ich trzeba odsiać.
    Nie będzie lepszej okazji niż na testach.