eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZginęli jadąc pod prąd › Re: Zginęli jadąc pod prąd
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!plix.pl!newsfeed
    1.plix.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada
    .pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.
    pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Wed, 22 Sep 2010 13:40:45 +0200
    From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20100411)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zginęli jadąc pod prąd
    References: <i77ktf$n3d$1@news.onet.pl> <i78h9i$l4t$1@inews.gazeta.pl>
    <i79mv7$dsa$1@news.onet.pl> <i...@b...softax.pl>
    <4c992da4$0$27032$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <4c992da4$0$27032$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <5...@b...softax.pl>
    Lines: 67
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
    X-Trace: 1285155901 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27026 83.18.189.42:46206
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2312134
    [ ukryj nagłówki ]

    Tomasz Pyra wrote:
    > W dniu 2010-09-21 12:03, Sebastian Kaliszewski pisze:
    >> J.F. wrote:
    >>> Użytkownik "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>
    >>>> Taka moda ostatnio ... W Smolensku tez pilot nie mial prawa ladowac w
    >>>> takich warunkach a sa osoby widzace wine zupelnie gdzie indziej ;)
    >>>
    >>> No wiesz - czyjac stenogram z kabiny to plan mieli prosty - zejsc na
    >>> 100m [tyle wolno, czy mniej wiecej tyle wolno], zobaczyc co widac i
    >>> wyladowac lub odleciec. Calkiem rozsadny plan .. tylko wykonanie
    >>> zawiodlo.
    >>
    >> Tyle, że w lotnictwie nie ma mniej-więcej. Jak coś się nazywa minimum to
    >> to jest minimum a nie mniej-więcej minimum i obowiązuje absolutnie a nie
    >> jest tylko sugestią.
    >
    > Czyli podobnie jak np. ograniczenia prędkości w ruchu drogowym.

    No właśnie nie. Masz nawet w cenniku mandatów brak kary za niewielkie
    przekroczenie.

    W lotnictwie jak coś jest 100 to jest 100 a nie 80. Wyjątkiem gdzie
    przepisy (niestety) traktowane są dość luźno (ale są też stosunkowo
    nieprezycyjne) przez GA (General Aviation) a zwłaszcza przez różne
    cośtam-lotnie to minimalne wysokości lotów nad skupiskami ludzi, itp.
    Przy czym chodzi tu głównie o bezpieczeństwo samego tylko lecącego
    (zagrożenie dla publiki z powodu jakiegoś motoparalotniarza latającego
    zbyt nisko jest stosunkowo małe i niewspółmierne do zagrożenia dla niego
    samego)

    Ponadto te minima nie są ustalane przez idiotów tylko przez fachowców.
    Jak się ustala np, minima dla podejścia nieprecyzyjnego to nie na
    podstawie widzimisię wójta tylko na podstawie parametrów przyrządów oraz
    samych maszyn, stwierdzonych możliwości ludzkich, itp. Jak gdzieś jest
    wysokość lotu minimum np 400stóp to nie "bo tak" tylko dlatego, że mamy
    określony dopuszczalny błąd wysokościomierza barycznego,

    >
    > Pytanie na ile "debeściaki" w lotnictwie uważają że minima to są dla
    > przeciętnych pilotów. I jaki odsetek pilotów uważa się za pilotów
    > lepszych od innych.
    >

    Debeściaki też się trafiają. Po polskich lotniskach na pomorzu krąży od
    lat historia kolesi(a) który postanowił swoim myśliwcem nastraszyć
    wędkarzy na jeziorze (i zrobił nieprzepisowo niski przelot) ale miał
    pecha, bo dowódca półku sam był wędkarzem i akurat spędzał wolny dzień
    na d tym właśnie jeziorem.

    Albo ten Amerykaniec który zwalił we Włoszech kolejkę linową z ludźmi.

    Albo - niedawna (2 lata?) historia: wywalono z roboty "naczelnego
    pilota" jednej z azjatyckich linii, gdy po uroczystym odebraniu
    jubileuszowego Boeinga z fabryki, w dodatku mając na pokładzie pasażerów
    - pracowników firmy, w tym część zarządu - po starcie zrobił "rundę
    honorową" kilkadziesiąt metrów nad pasem. Przepisy dot. "dużych
    samolotów" mówią jasno -- jeśli to nie jest lot testowy (i test obejmuje
    akurat taki manewr) to zejść poniżej określonej wysokości (bodaj 1000
    stóp) wolno tylko i wyłącznie w celu próby lądowania.

    pzdr
    \SK

    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: