-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!plix.pl!newsfeed
1.plix.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada
.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.
pl.POSTED!not-for-mail
Date: Wed, 22 Sep 2010 13:40:45 +0200
From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20100411)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zginęli jadąc pod prąd
References: <i77ktf$n3d$1@news.onet.pl> <i78h9i$l4t$1@inews.gazeta.pl>
<i79mv7$dsa$1@news.onet.pl> <i...@b...softax.pl>
<4c992da4$0$27032$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <4c992da4$0$27032$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <5...@b...softax.pl>
Lines: 67
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
X-Trace: 1285155901 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27026 83.18.189.42:46206
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2312134
[ ukryj nagłówki ]Tomasz Pyra wrote:
> W dniu 2010-09-21 12:03, Sebastian Kaliszewski pisze:
>> J.F. wrote:
>>> Użytkownik "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>
>>>> Taka moda ostatnio ... W Smolensku tez pilot nie mial prawa ladowac w
>>>> takich warunkach a sa osoby widzace wine zupelnie gdzie indziej ;)
>>>
>>> No wiesz - czyjac stenogram z kabiny to plan mieli prosty - zejsc na
>>> 100m [tyle wolno, czy mniej wiecej tyle wolno], zobaczyc co widac i
>>> wyladowac lub odleciec. Calkiem rozsadny plan .. tylko wykonanie
>>> zawiodlo.
>>
>> Tyle, że w lotnictwie nie ma mniej-więcej. Jak coś się nazywa minimum to
>> to jest minimum a nie mniej-więcej minimum i obowiązuje absolutnie a nie
>> jest tylko sugestią.
>
> Czyli podobnie jak np. ograniczenia prędkości w ruchu drogowym.
No właśnie nie. Masz nawet w cenniku mandatów brak kary za niewielkie
przekroczenie.
W lotnictwie jak coś jest 100 to jest 100 a nie 80. Wyjątkiem gdzie
przepisy (niestety) traktowane są dość luźno (ale są też stosunkowo
nieprezycyjne) przez GA (General Aviation) a zwłaszcza przez różne
cośtam-lotnie to minimalne wysokości lotów nad skupiskami ludzi, itp.
Przy czym chodzi tu głównie o bezpieczeństwo samego tylko lecącego
(zagrożenie dla publiki z powodu jakiegoś motoparalotniarza latającego
zbyt nisko jest stosunkowo małe i niewspółmierne do zagrożenia dla niego
samego)
Ponadto te minima nie są ustalane przez idiotów tylko przez fachowców.
Jak się ustala np, minima dla podejścia nieprecyzyjnego to nie na
podstawie widzimisię wójta tylko na podstawie parametrów przyrządów oraz
samych maszyn, stwierdzonych możliwości ludzkich, itp. Jak gdzieś jest
wysokość lotu minimum np 400stóp to nie "bo tak" tylko dlatego, że mamy
określony dopuszczalny błąd wysokościomierza barycznego,
>
> Pytanie na ile "debeściaki" w lotnictwie uważają że minima to są dla
> przeciętnych pilotów. I jaki odsetek pilotów uważa się za pilotów
> lepszych od innych.
>
Debeściaki też się trafiają. Po polskich lotniskach na pomorzu krąży od
lat historia kolesi(a) który postanowił swoim myśliwcem nastraszyć
wędkarzy na jeziorze (i zrobił nieprzepisowo niski przelot) ale miał
pecha, bo dowódca półku sam był wędkarzem i akurat spędzał wolny dzień
na d tym właśnie jeziorem.
Albo ten Amerykaniec który zwalił we Włoszech kolejkę linową z ludźmi.
Albo - niedawna (2 lata?) historia: wywalono z roboty "naczelnego
pilota" jednej z azjatyckich linii, gdy po uroczystym odebraniu
jubileuszowego Boeinga z fabryki, w dodatku mając na pokładzie pasażerów
- pracowników firmy, w tym część zarządu - po starcie zrobił "rundę
honorową" kilkadziesiąt metrów nad pasem. Przepisy dot. "dużych
samolotów" mówią jasno -- jeśli to nie jest lot testowy (i test obejmuje
akurat taki manewr) to zejść poniżej określonej wysokości (bodaj 1000
stóp) wolno tylko i wyłącznie w celu próby lądowania.
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Następne wpisy z tego wątku
- 22.09.10 13:48 J.F.
- 22.09.10 13:50 J.F.
- 22.09.10 14:19 Sebastian Kaliszewski
- 22.09.10 14:21 Cavallino
- 22.09.10 14:30 Filip KK
- 22.09.10 15:01 Filip KK
- 22.09.10 15:59 Sebastian Kaliszewski
- 22.09.10 16:18 Cavallino
- 22.09.10 17:32 jerzu
- 22.09.10 17:36 jerzu
- 22.09.10 17:39 jerzu
- 22.09.10 20:49 to
- 22.09.10 20:53 Artur Maśląg
- 22.09.10 20:54 to
- 22.09.10 20:55 to
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
Najnowsze wątki
- 2025-02-15 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-15 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-15 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-02-15 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=