    From: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zginęli jadąc pod prąd
    Date: Wed, 22 Sep 2010 10:53:01 +0200

    Powitanko,

    > Ja sam co jakiś czas (3-4 lata) robię sobie badania psychotechniczne, żeby
    > mieć świadomość czy dobrze widzę, czy dobrze reaguję etc.

    No i fajnie, chwala Ci za to. Tez wybralbym sie na takie badania, gdybym
    mial czas/kase. Jesli sie zle czuje, to albo jade super ostroznie, albo
    nie jade. Robisz badania, masz swiadomosc niebezpieczenstw, to bardzo
    dobrze, ale czemu chcesz do tego zmusic innych? Bo jakis dziadek wjechal
    pod prad kilkaset km od Ciebie?
    Jakis czas temu pewien znajomy w wieku 30 lat, w pelni zdrowia,
    wysportowany, dostal wylewu stojac na czerwonym, gdyby jechal, to pewnie
    zabilby rodzine, bycmoze nie tylko swoja. Bywa, ale to nie powod, by
    kilkanascie mln osob badac na tomografie, czy MNR.
    To, ze jak kupilem samochod, to kupilem tez gasnice (nie bylo wtedy
    obowiazku), nie znaczy, ze uwazam, ze kazdy musi ja miec. To, ze poza
    miastem jezdzilem na swiatlach, nie znaczy, ze popieram ten obowiazek.
    To ja mam obowiazek widziec rowniez tego nieoswietlonego. Proste
    obliczenia z fizyki klasy 8 przekonuja mnie do uzywania pasow. Az glupio
    sie czuje w autobusie, bo nie ma czego zapiac. Ale malo mnie interesuje
    czy inni zapinaja (jadacy ze mna musza - sprawdzam). Moge z kims takim
    podyskutowac, przekonywac, policzyc z nim przyspieszenia, ale nigdy w
    zyciu nie kazac. Poprostu zwyczajnie nie lubie komuny. Bardzo by mnie
    ucieszylo uswiadamianie ludzi, akcje darmowych szkolen, pokazy itp., ale
    przestanmy ludzi traktowac tak, jakbysmy chcieli im zalozyc kaftan
    bezpieczenstwa. Jesli na drodze 3 pasmowej bez przejsc dla pieszych i z
    sygnalizacja na wszystkich nielicznych skrzyzowaniach stoi ograniczenie
    do 50, wszyscy jada 80-100 i nie ma tam wiecej wypadkow niz srednia dla
    tego terenu, to nie nalezy stawiac tam fotoradaru, tylko podwyzszyc
    ograniczenie. Ty bys penie chcial tam FR i jeszcze polujace "kino
    objazdowe", ja uwazam, ze ludziom nalezy sie troche zaufania do ich
    doswiadczenia. Wariatow niezaleznie od calego aparatu represji sie nie
    wyeliminuje calkowicie. Niestety, mimo wielu srodkow ostroznosci, czasem
    trzeba westchnac do sw. Krzysztofa by poprowadzil omijajac w/w;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa