-
Data: 2010-09-22 11:41:54
Temat: Re: Zginęli jadąc pod prąd
Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-09-22 10:53, Massai pisze:
(Ciach by nie przedłużać - zresztą zasadniczo zgadzam się z tym co
napisałeś)
> Tylko że "wydaje się" nie jest naukową metodą.
To nie jest 'wydaje się' - stosowne analizy zostały już przeprowadzone
i to nie przeze mnie. Analizy mówiące nie tylko o skutkach, ale
i o przyczynach takich statystyk. Naukowo przeprowadzone i to nie
tylko w Polsce. Przecież ja się nie opierałem tylko na podstawie
przytoczonych statystyk ze strony Policji.
> Przypadkowa to może nie, ale już po części wynikająca z innych
> czynników owszem.
Tego akurat nikt nie neguje (no, przynajmniej ja).
> Mała propozycja do uwzglednienia:
> młodzi kierowcy zazwyczaj poruszają się starszymi samochodami, o często
> nieszczególnym stanie technicznym i znacznie gorzej wyposażonymi pod
> względem bezpieczeństwa aktywnego.
> Grupa starsza ma nowsze samochody wyposażone w całą masę trzyliterowych
> skrótów, abs, esp, tcs i tym podobne.
Polimeryzowałbym z wpływem tego czynnika, szczególnie że podobnie
wygląda sytuacja w innych krajach na przestrzeni lat. Wyniki badań
mówią, ze przyczyny są bardziej natury psychicznej, braku
doświadczenia itd.. To się nakłada i mamy efekty.
> To rozumowanie nie jest pozbawione sensu, zwróć uwagę że i władza to
> dostrzegła. Wprowadzono obowiązkowy ABS w nowych samochodach już jakiś
> czas temu, teraz wprowadzają obowiązkowe ESP.
Władza dostrzegła coś innego (i tak naprawdę to raczej nie władza), że
samochody powinny się zachowywać względnie podobnie i przewidywalnie
niezależnie od tego kto je prowadzi (a ludzie popełniają błędy).
To jest oczywiście wersja bardziej oficjalna - wersje ekonomiczne
pomijam. Problem w tym, że np. szwedzkie badania prowadzone przez całe
lata pokazują, że wprowadzanie nowych systemów bezpieczeństwa tak
naprawdę powoduje coraz większe 'rozbestwienie' kierowców i pozwala
na jazdę na krawędzi, co prowadzi do kolejnych inwestycji w
bezpieczeństwo i tak w kółko.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.09.10 11:43 Sebastian Kaliszewski
- 22.09.10 11:50 Sebastian Kaliszewski
- 22.09.10 11:48 Artur 'futrzak' Maśląg
- 22.09.10 12:26 Artur 'futrzak' Maśląg
- 22.09.10 12:43 Cavallino
- 22.09.10 13:19 J.F.
- 22.09.10 13:40 Sebastian Kaliszewski
- 22.09.10 13:48 J.F.
- 22.09.10 13:50 J.F.
- 22.09.10 14:19 Sebastian Kaliszewski
- 22.09.10 14:21 Cavallino
- 22.09.10 14:30 Filip KK
- 22.09.10 15:01 Filip KK
- 22.09.10 15:59 Sebastian Kaliszewski
- 22.09.10 16:18 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=