eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZginęli jadąc pod prąd › Re: ZginÄ?li jadÄ?c pod prÄ?d
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Jurand" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ZginÄ?li jadÄ?c pod prÄ?d
    Date: Mon, 27 Sep 2010 18:43:31 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 83
    Message-ID: <i7qhgt$u6t$1@news.onet.pl>
    References: <i77ktf$n3d$1@news.onet.pl> <4c975f00$0$27029$65785112@news.neostrada.pl>
    <i77olm$n32$1@inews.gazeta.pl>
    <4c97728a$0$27029$65785112@news.neostrada.pl>
    <4c97730c$0$22806$65785112@news.neostrada.pl>
    <esbln42l5dkb$.1dpau1rk4ct4l$.dlg@40tude.net>
    <i783bi$t6g$1@inews.gazeta.pl> <i784qu$5f3$1@inews.gazeta.pl>
    <c1.01.3Ml1vh$Iqv@mike.oldfield.org.pl> <i799jp$ftf$1@news.onet.pl>
    <i7k99d$oco$1@news.onet.pl> <i7pct1$cim$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: nat3-21.ghnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1285605725 30941 91.150.222.21 (27 Sep 2010 16:42:05 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 27 Sep 2010 16:42:05 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2313025
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:i7pct1$cim$1@news.onet.pl...

    >> > > Z tego wynika, że nie masz pojęcia o statystyce, logice i
    >> > > matematyce (nie żebym się zdziwił).
    >> > > Podziel teraz te liczby przez średni dystans roczny kierowcy z
    >> > > danej grupy wiekowej.
    >> >
    >> > Co spodziewasz się uzyskać po takiej akurat operacji dzielenia?
    >>
    >> Stosunku ilości wypadków w danej grupie wiekowej do przebywanych
    >> dystansów.
    >
    > To może od razu podzielmy przez średnią prędkość?
    > Co się bawić z dystansami.

    Bo to, na ile jesteś niebezpiecznym kierowcą, mimo wszystko zależy od tego,
    ile kilometrów jesteś w stanie pokonać bez wypadku.

    > Jeśli wyjdzie że ci co jeżdżą 2 razy szybciej powodują tylko 1,5 raza
    > więcej wypadków, to git, lepsi kierowcy, nie?

    Nie - bo 2-krotny wzrost prędkości powoduje 1.5-krotny wzrost wypadkowości.

    >> > A dokładniej - dlaczego chcesz dzielić jabłka przez gruszki?
    >> >
    >> > Zastanów się - facet ci wyjeżdża z podporządkowanej, dzwon, on
    >> > wysiada i mówi "paaanie ja tłukę rocznie 180 tysięcy km, a to
    >> > dopiero mója 2 stłuczka w tym roku". Ucieszysz się że on taki dobry
    >> > kierowca?
    >>
    >> Nie odwracaj kota ogonem.
    >> Facet, który jeździ 180 tysięcy km rocznie i ma przez ten czas 2
    >> stłuczki, jest gorszym kierowcą, niż facet, który jeździ 5000 km
    >> rocznie i ma co roku 1 stłuczkę?

    > Zastanów się - którego z nich wpuścisz na rok na drogi - gdyby od
    > Ciebie zależała decyzja?

    Tego, który ma stłuczki co 90 tysięcy kilometrów (180/2) , a nie co 5
    tysięcy kilometrów. To, jakby na to nie patrzeć, jest 19x rzadziej.

    > Pytanie nie dotyczy tego który jest "lepszym" kierowcą, tylko który z
    > nich stanowi większe zagrożenie na drodze.
    >
    > Bardziej łopatologicznie - ten facet co przejeżdża 5 tysięcy rocznie z
    > jednym wypadkiem, stanowi MNIEJSZE zagrożenie niż ten co przejeżdża 180
    > tysięcy i ma 2 wypadki.
    > Po prostu masz większe szanse spotkać na drodze tego co przejeżdża 180
    > tysięcy.

    A najbardziej łopatologicznie - TU nie ma znaczenia, jaki weźmiemy okres.
    Dla jazdy po drodze najważniejsze jest to, ile kilometrów jesteś w stanie
    pokonać bez wypadku, a nie jak często w sensie upływu czasu zdarza się
    kolizja.
    Podam Ci przykład identyczny - masz 2 fachowców, zajmujących się produkcją
    towaru o nazwie X. Pierwszy fachowiec rocznie produkuje 180 tysięcy sztuk
    tego towaru, z czego ma 20 sztuk odpadków. Drugi fachowiec produkuje rocznie
    5000 sztuk towaru, ma z tego 10 sztuk odpadków.
    Kto ma wyższą globalną jakość produkcji? Ten, który ma mniej odpadów
    ROCZNIE, czy ten, który ma mniej % odpadów w skali produkcji?

    > Jeszcze inaczej to przedstawiając:
    > dwa samochody, jeden pali 5 l/100km, drugi 100l/100 km, ale ten
    > pierwszy rocznie przejeżdża 100 tysięcy km, a drugi 200 km.
    > Który Cię będzie więcej kosztował w skali roku?

    Nieadekwatny przykład.

    > Który z kierowców pośle więcej ludzi do szpitala?

    To też nie ma znaczenia.

    Musisz założyć, że kierowca na drodze nie znajduje się dla swojego
    widzimisię - bowiem bardzo mało jest ludzi, którzy sobie jeżdżą tam i
    spowrotem, bo im się nudzi. Ktoś pokonuje określony dystans z jakiegoś
    określonego powodu. Jeśli jest w stanie pokonać dłuższy dystans nie
    powodując wypadku, to stanowi mniejsze zagrożenie na drodze. To, że akurat z
    jakiegoś powodu na tej drodze spędzi 10x więcej czasu, niż kolega - nie ma
    znaczenia. Czas nie gra tu roli.

    Jurand.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: