  • 31. Data: 2010-03-12 00:13:39
    Temat: Re: Zgadnijcie ile kosztuje
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
    news:hnbjoi$p5m$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Natomiast pytanie na ile da się to zrobić biorąc gotówkę - nie wiem, nie
    > próbowałem. Ale myślę że wzięcie pieniędzy nie przekreśla dalszych targów.
    > Powinno się udać zawołać likwidatora do już rozebranego auta.

    Pytanie jak jest zaoferowana ta gotówka - jeśli odbierając czek
    podpisujesz że nie masz więcej roszczeń (bezwarunkowo) to
    potem możesz sobie "napykać".

  • 32. Data: 2010-03-12 00:35:34
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Pszemol pisze:
    > "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
    >
    > Pytanie jak jest zaoferowana ta gotówka - jeśli odbierając czek
    > podpisujesz że nie masz więcej roszczeń (bezwarunkowo) to
    > potem możesz sobie "napykać".

    Prawda jest taka, że robiąc to własnym sumptem i tak to będzie
    ubezpieczyciela kosztowało znacznie mniej niż bezgotówkowo w ASO, więc
    powinni być i tak skorzy do pójścia na rękę.

    Nie wiem jaka jest praktyka, ale skoro stosuje się takie standardy do
    napraw przez warsztaty, to dlaczego by mieli w przypadku prywatnej
    naprawy postąpić inaczej.

  • 33. Data: 2010-03-12 14:32:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    >
    > Nie wiem jaka jest praktyka, ale skoro stosuje się takie standardy do
    > napraw przez warsztaty, to dlaczego by mieli w przypadku prywatnej naprawy

    Zastanawiam się właśnie co zyskujesz próbując oszczędzić ubezpieczalni
    pieniądze i robiąc coś dziadowsko przy dużym nakładzie swojej pracy???

  • 34. Data: 2010-03-12 19:15:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Pszemol pisze:

    > Zastanawiam się właśnie co zyskujesz próbując oszczędzić ubezpieczalni
    > pieniądze i robiąc coś dziadowsko przy dużym nakładzie swojej pracy???

    Niekoniecznie dziadowsko - niektórzy mają swoje warsztaty, dojście do
    tanich części, potrafią pewne rzeczy zrobić sami.
    A zyskają pieniądze za tą pracę którą mogą wykonać samodzielnie.

    Np. wycena kwoty bezspornej samego pękniętego zderzaka to było prawie
    1500zł.

    Gdybym to był mój prywatny samochód i miał to robić samodzielnie, to
    akurat mogłem kupić taki zderzak za 300zł, polakierowano by mi go za
    (strzelam) 500zł, zamontował bym sam, około 700zł zostałoby w kieszeni.

    700zł za trochę załatwiania i zamontowanie zderzaka to całkiem
    przyzwoite wynagrodzenie by było.

  • 35. Data: 2010-03-12 19:58:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > (strzelam) 500zł, zamontował bym sam, około 700zł zostałoby w kieszeni.
    >
    > 700zł za trochę załatwiania i zamontowanie zderzaka to całkiem przyzwoite

    Nikt nie kwestionuje sytuacji w której nie wykonujesz naprawy w ogóle
    lub wykonujesz ją w inny sposób i nadwyżkę pieniędzy kasujesz dla siebie.
    Omawialiśmy sytuację w której w czasie roboty okazuje się, że pieniędzy
    z ubezpieczalni nie wystarcza bo się okazało że to czy tamto trzeba wymienić
    i wtedy jest bida, bo w przypadku naprawy w stacji obsługi autoryzowanej
    przez ubezpieczalnię nie byłoby rozmowy, a tak to musisz prowadzić walkę
    o przekonanie ubezpieczyciela że jest konieczne wymienić część A i B
    i że obie uległy uszkodzeniu w czasie naprawianej szkody, a nie jest to
    wcale takie łatwe jakby mogło się wydawać.

    Jeśli więc decyduje skąpstwo i próba zarobku na kraksie to trzeba przyjąć
    ryzyko klęski że jak się naprawić nie uda za taką niską kasę to tracimy na
    tym.

    Trudno też się dziwić ubezpieczalniom że nie rozdają pieniędzy na lewo
    i prawo bo jakiś pan X, co sobie w garażu swój samochód naprawia chce
    sobie oprócz zderzaka wymieć oba błotniki i klapę plus gril bo mu się
    różnica koloru ciutkę nie podoba :-) Ubezpieczalnia pracuje z serwisem
    do którego ma zaufanie i licząc na długoterminową współpracę nie będą
    się nawzajem nabijać w butelkę. Interesy z "prywaciarzami" już nie będą
    szły gładko bo mając jeden wypadek będziesz chciał wycisnąć z ubezpieczalni
    ile się tylko da nie dbając o przyszłą wspólpracę...
    Na dodatek naprawiając własny samochód masz pewien ładunek emocjonalny
    do naprawy i być może będziesz zainteresowany wymianą większej ilości
    części niż naprawa tego rzeczywiście wymaga, bo czemu miałbyś nie zyskać
    jakiejś nowej części przy okazji, nie? Kto zrezygnowałby z nowej chłodnicy
    albo remontu klimy przy okazji lekkiej stłuczki w przedni zderzak, nie ? :-)

  • 36. Data: 2010-03-13 00:19:28
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Pszemol pisze:

> [...]
    > i że obie uległy uszkodzeniu w czasie naprawianej szkody, a nie jest to
    > wcale takie łatwe jakby mogło się wydawać.

    Nie jest to też takie proste.
    Znajomy likwidował szkodę z OC sprawcy, początkowo miał być zderzak,
    wahacz i przyległości.
    Po rozebraniu okazało się że też podłużnica jest zgięta i po prostu nie
    da się zamontować nowego wahacza.
    Ubezpieczyciel stwierdził że podłużnica to nie ta szkoda, że musiało być
    wcześniej i że nie odda kasy.
    Warsztat w między czasie podłużnicę wymienił czy tam naprawił, w każdym
    razie ubezpieczyciel nie chciał za to zapłacić.

    Warsztat chciał kasę od znajomego, ewentualnie żeby to on się szarpał z
    ubezpieczycielem. Skończyło się chyba tym że ubezpieczyciel faktycznie
    zapłacił, ale wcale tak różowo i bezstresowo nie było, a sprawa się
    ciągnęła dość długo.

> [...]
    > i prawo bo jakiś pan X, co sobie w garażu swój samochód naprawia chce
    > sobie oprócz zderzaka wymieć oba błotniki i klapę plus gril bo mu się

    Tak to nie jest - nie ma różnicy czy robisz w warsztacie czy w swoim
    garażu. Chęć oszukania ubezpieczyciela i zrobienia więcej niż faktycznie
    się stało przy okazji szkody jest taka sama.

    > Ubezpieczalnia pracuje z serwisem
    > do którego ma zaufanie i licząc na długoterminową współpracę nie będą
    > się nawzajem nabijać w butelkę.

    Mógłbym opowiedzieć kilka historii na ten temat ;)

> [...]
    > albo remontu klimy przy okazji lekkiej stłuczki w przedni zderzak, nie ?

    No dokładnie tak właśnie jest.
    I zauważ że moja szkoda była naprawiana bezgotówkowo w zaufanym warsztacie.
    Gość w serwisie wypatrzył tą chłodnicę i mówi że on wezwie likwidatora i
    mu sprawę przedstawi. No i przedstawił tak że mam nową. Ja tam nie mam
    nic przeciwko.
    Nie wiem czy chłodnica wgięła się wtedy, bo samochodem jeździłem od
    bardzo niedawna i nie zaglądałem tam wcześniej.

    Nie twierdzę że to było nabijanie ubezpieczyciela w balona, ale
    konieczność wymiany jej na nową jest mimo wszystko dyskusyjna.

    Znam kilka spraw likwidacji szkody z ubezpieczenia i zainteresowany tym
    żeby zrobić jak najwięcej warsztat robi co może żeby wszystko co się
    tylko da wymieniać. A klientowi w to graj - gdyby miał za to płacić z
    własnej kieszeni, to podchodziłby do tego zupełnie inaczej.