-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.
dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx01.iad01.newshosting.com!209.197.12.246.MI
SMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc
-02.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zgadnijcie ile kosztuje
Date: Sat, 13 Mar 2010 00:19:28 +0100
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 59
Message-ID: <hneiaq$m3v$1@atlantis.news.neostrada.pl>
References: <hn6nb2$15t$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<1...@i...dyndns.org.invalid>
<hn8kqv$as9$1@mx1.internetia.pl> <hn8p44$3v2$1@inews.gazeta.pl>
<h...@p...onet.pl> <hnbjoi$p5m$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<h...@p...onet.pl> <hnbut2$jmh$2@atlantis.news.neostrada.pl>
<h...@p...onet.pl> <hne0gc$e3l$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<h...@p...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: agf193.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1268436123 22655 83.25.161.193 (12 Mar 2010
23:22:03 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 12 Mar 2010 23:22:03 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
In-Reply-To: <h...@p...onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2263765
[ ukryj nagłówki ]Pszemol pisze:
> i wtedy jest bida, bo w przypadku naprawy w stacji obsługi autoryzowanej
> przez ubezpieczalnię nie byłoby rozmowy, a tak to musisz prowadzić walkę
> o przekonanie ubezpieczyciela że jest konieczne wymienić część A i B
> i że obie uległy uszkodzeniu w czasie naprawianej szkody, a nie jest to
> wcale takie łatwe jakby mogło się wydawać.
Nie jest to też takie proste.
Znajomy likwidował szkodę z OC sprawcy, początkowo miał być zderzak,
wahacz i przyległości.
Po rozebraniu okazało się że też podłużnica jest zgięta i po prostu nie
da się zamontować nowego wahacza.
Ubezpieczyciel stwierdził że podłużnica to nie ta szkoda, że musiało być
wcześniej i że nie odda kasy.
Warsztat w między czasie podłużnicę wymienił czy tam naprawił, w każdym
razie ubezpieczyciel nie chciał za to zapłacić.
Warsztat chciał kasę od znajomego, ewentualnie żeby to on się szarpał z
ubezpieczycielem. Skończyło się chyba tym że ubezpieczyciel faktycznie
zapłacił, ale wcale tak różowo i bezstresowo nie było, a sprawa się
ciągnęła dość długo.
> Trudno też się dziwić ubezpieczalniom że nie rozdają pieniędzy na lewo
> i prawo bo jakiś pan X, co sobie w garażu swój samochód naprawia chce
> sobie oprócz zderzaka wymieć oba błotniki i klapę plus gril bo mu się
> różnica koloru ciutkę nie podoba :-)
Tak to nie jest - nie ma różnicy czy robisz w warsztacie czy w swoim
garażu. Chęć oszukania ubezpieczyciela i zrobienia więcej niż faktycznie
się stało przy okazji szkody jest taka sama.
> Ubezpieczalnia pracuje z serwisem
> do którego ma zaufanie i licząc na długoterminową współpracę nie będą
> się nawzajem nabijać w butelkę.
Mógłbym opowiedzieć kilka historii na ten temat ;)
> Na dodatek naprawiając własny samochód masz pewien ładunek emocjonalny
> do naprawy i być może będziesz zainteresowany wymianą większej ilości
> części niż naprawa tego rzeczywiście wymaga, bo czemu miałbyś nie zyskać
> jakiejś nowej części przy okazji, nie? Kto zrezygnowałby z nowej chłodnicy
> albo remontu klimy przy okazji lekkiej stłuczki w przedni zderzak, nie ?
No dokładnie tak właśnie jest.
I zauważ że moja szkoda była naprawiana bezgotówkowo w zaufanym warsztacie.
Gość w serwisie wypatrzył tą chłodnicę i mówi że on wezwie likwidatora i
mu sprawę przedstawi. No i przedstawił tak że mam nową. Ja tam nie mam
nic przeciwko.
Nie wiem czy chłodnica wgięła się wtedy, bo samochodem jeździłem od
bardzo niedawna i nie zaglądałem tam wcześniej.
Nie twierdzę że to było nabijanie ubezpieczyciela w balona, ale
konieczność wymiany jej na nową jest mimo wszystko dyskusyjna.
Znam kilka spraw likwidacji szkody z ubezpieczenia i zainteresowany tym
żeby zrobić jak najwięcej warsztat robi co może żeby wszystko co się
tylko da wymieniać. A klientowi w to graj - gdyby miał za to płacić z
własnej kieszeni, to podchodziłby do tego zupełnie inaczej.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
Najnowsze wątki
- 2025-02-03 Awaria BNP Paribas
- 2025-02-03 kryminalni i dochodzeniowcy
- 2025-02-03 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-03 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 Puszka w ziemię
- 2025-02-03 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2025-02-03 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-03 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-03 Bez żadnego trybu
- 2025-02-03 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-03 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-02-03 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-02-03 Lublin => Programista Delphi <=