  • Data: 2012-02-07 14:15:15
    Temat: Re: Zestawienie wad WP 7.5
    Od: AL <a...@s...tam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-02-07 01:14, Skrypëk pisze:

    > Tylko że ci co są w marginalnej mniejszości niesłusznie nazywają
    > popularne rozwiązania złymi.

    czasami jedna cecha moze calkowicie skreslic dany produkt w oczach - ale
    Tobie ciezko to pojac.
    I nie mam wcale na mysli ikonek, kolorow czy ilosci programow w markecie.

    Jedna z wad (w moich oczach) - wymienie te najwieksze (przeboleje np.
    brak portu kart SD - choc to jesnak jest przydatne):
    - wymagany dod. program (Zune) by cokolwiek wgrac na telefon
    - aby wgrac plik trzeba dod. konwertowac plik (dod. strata czasu)
    - ograniczona obsluga roznych formatow
    - brak flesha czy silverlight (czyli ogranicza w poruszaniu sie po www)
    - brak jakiegokolwiek managera plikow (ciekawe czy jest dostepna choc
    usluga dropbox)
    - czy jest obsluga drukarek sieciowych? (anroid ma to swietnie
    rozwiazane) - jak znam zycie - pewnie nie
    - brak sensownego przegladacza plikow PDF (toz to niemal standard)
    - brak mozliwosci wczytania ebooka (WP7 będzie traktował e-książki jako
    obce, wrogie plik)
    - Smartfony z WP7 nie pozwalają na wymianę plików przez Bluetooth. W
    sumie to logiczne - patrz punkt wyżej.
    - Bez odblokowania urządzenia nie jest możliwe instalowanie aplikacji
    spoza Marketplace
    - Aplikacje w menu wyświetlane są jako lista ikon z opisem. Gdy jest ich
    więcej niż kilkanaście, znalezienie potrzebnej aplikacji jest trudne -
    albo trzeba się ,,naprzewijać", albo szukać w wyszukiwarce, albo
    korzystać z kratki z literami. A przecież można by było wprowadzić
    sprawdzony układ siatki, jak w Androidzie, iOS czy Symbianie.
    - A Polaków i inne białe niedźwiedzie mamy gdzieś... (caly fragment artykulu)
    - Brak szyfrowania danych, brak VPN. Zero poważny zastosowań
    korporacyjnych !!!
    - Brak funkcji smart dialing (inteligentnego wybierania po nazwie
    kontaktu lub numerze telefonu) w aplikacji telefonu. Są co prawda
    zamienniki w Marketplace, ale słabo integrują się z systemem - np. nie
    mają historii, nie wyświetlają nieodebranych itd. W rezultacie i tak
    zawsze trzeba korzystać z dwóch aplikacji - systemowej i z Marketplace.

    jest jeszcze pare wad - ale glownie programowej (glosnosc, dzwonki,
    zalaczniki do emaili - ale to zakladam, ze wczesniej czy pozniej
    zostanie poprawione)

    > Bo tendencyjny i manipulatorski tekst - niczym relacja z Przystanku
    > Woodstock w TV Trwam.

    to ustosunkuj sie prosze do punktow, ktore wymienilem wyzej.

    Jak dla mnie te punkty sa dyskwalifikujace, by ten telefon nazwac
    'smartfonem'.

> [...]
    >
    > Zauważ, jak prostacka i nonsensowna jest ta "recenzja". "Recenzent"
    > nawet nie potrafił powiedzieć, co mu się nie spodobało. Najwyraźniej
    > jedyną dla niego wadą WP jest to, że WP to jednak nie android, a on się
    > przecież uzależnił do cyjanogenomodowania.

    > Smartfon to z definicji skrzyżowanie telefonu z outlookiem i ewentualnie
    > możliwością uruchamiania dodatkowych aplikacji.
    > Dziecko nawet nie zna definicji smartfona a się mądrzy.
    > Ponadto nie stać go na ładne rzeczy i dorabia ideologię.

    > Smartfony nigdy nie miały służyć nadpobudliwym majsterkowiczom do

    po Twojej wypowiedzi mam jeden wniosek: na sile chcesz by Twoj telefon
    nazywal sie 'smartfon' nie majac jego cech.
    Ty chcesz po prostu telefonu z ograniczeniem jak 'sterownik pralki
    automatycznej' (to cytat ktoregos z przedpiscow) i nie chcesz w nim nic
    zmieniac, personalizowac. Chcesz byc grzecznym podwaldnym producenta
    sprzetu i oprogramowania, jednak w towarzystwie chcialbys uchodzic za
    'ynteligentnego', znawce i bystrzaka.
    Tak - telefony z WM7 beda dla ludzi, ktorzy potrzebuja ograniczonego
    systemu - i wcale tego nie neguje, bo to w ostatnim czasie marketingowcy
    zrobili bom na smartfon (takie madre slowa podnoszace u wlasciciela IQ
    ;) - ale uwazam, ze nieslusznie.

    --
    pozdr
    Adam (AL)