  • 41. Data: 2010-08-03 12:22:11
    Temat: Re: Zestaw ~1500 zł
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 03-08-2010 o 12:53 Przemysław Ryk napisał na pl.comp.pecet:

    > To teraz wystarczy parę stron pootwierać, jakiegoś OpenOffice i zaczyna
    > się
    > rzeźbienie po pliku wymiany.

    Staram się i jakoś mi nie wychodzi to rzeźbienie pliku wymiany.
    Może ten Twój Windows nie umie poprawnie przydzielać pamięci?

    > To skoro typowy, domowy użytkownik z komputera głównie korzysta do
    > przeglądania stron internetowych, to na cholerę mu te cztery rdzenie?

    To ile zwykły użytkownik ma otworzyć tych zakładek aby zapełnić 4G
    pamięci? Zauważ, że ja w przeciwieństwie do Ciebie (RAM) nie upieram
    się nad koniecznością zakupu czterordzeniowca.
    Zaczyna mnie bawić ta Twoja betonowa jednostronność :)

    > Patrzę na to, co się dzieje na rynku od wprowadzenia pierwszych
    > dwurdzeniowców.

    Ja również się staram.

    > Zapotrzebowanie na pamięć już rośnie błyskawicznie. Sprawdź sobie, ile
    > takie
    > Gadu-Gadu zżera w obecnej wersji, a ile zżerało parę wersji wstecz.

    Z 2MB do 20MB ? Strzelam, bo nie używam GG.

    > No i co z tego wynika, że mają?

    Wynika z tego, że umykają Ci fakty, które nie pasują do Twoich teorii.
    Intel zauważył, że w segmencie użytkowników domowych wymagania na ilość
    dostępnej pamięci rosną szybciej, niż na ilość dostępnych rdzeni - dlatego
    wprowadził Turbo-Boost, a zapomniał po co wprowadził Hyper-Threading i
    wielowątkowość :).

    > AMD Athlon II X2 250 - 230 zł
    > Różnica między X4 i X2 - 140 zł

    To nawet na tanim dwurdzeniowcu chcesz oszczędzać? Może chociaż Athlon II
    x2 260 za 280 zł?

    > I mocno również w zależności od taktowania.

    Do czego potrzebne to taktowanie? Jakiś znaczny wzrost wydajności?

    > IMVHO szybciej zobaczysz pięćdziesiąt otwartych zakładek w przeglądarce,
    > jednocześnie działający komunikator, odtwarzacz muzyki, program pocztowy,
    > coś do pisania tekstu i przeglądarkę grafiki, niż korzystanie z
    > oprogramowania, które faktycznie wykorzysta wiele rdzeni.

    > No i? Ile zyskasz na ich kompresji? Bo wiesz - dzielić można
    > archiwizerem z
    > użyiem opcji "store" - czyli faktycznie bez kompresji.

    Chyba jasno napisałem - dzielić. Po co kompresować? Ewentualnie SFX.

    > Żeby to raz. Się nawet wysilać nie musiałem specjalnie słysząc teksty o
    > tym,
    > że płytki padają, że wścieku idzie dostać ze składowaniem tego, że wolno
    > niewygodnie się wyszukuje dane (nie każdy ma takiego pierdolca, jak ja,
    > żeby
    > sobie płytki skatalogować), że trzeba pamiętać gdzie się aktualizację
    > konkretnych plików zrobiło. Nie raz skończyło się na zakupie małego NASa
    > dyskiem 3,5" (szczególnie u osób posiadających więcej niż jeden
    > komputer),
    > czy 2,5" dysków podpinanych pod USB.

    To chyba obracasz się w innym środowisku, bo jak ja o czymś takim wspomnę
    to patrzą na mnie jak na wariata :)

    > Od przeglądarek, programów pocztowych, odtwarzaczy multimediów,
    > komunikatorów czy prostego oprogramowania biurowego czy do edycji
    > grafiki aż
    > się tu "roi"...

    Najpierw trzeba się zastanowić, czy w ogóle jest sens, aby takie małe
    programy jakie podałeś korzystały z wielowątkowości!

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 42. Data: 2010-08-04 06:00:20
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 03-08-2010 o 10:03:13 Przemysław Ryk <p...@g...com>
    napisał(a):

    > Mhm. Znaczy się - Ty też z tych, co to pięć razy dziennie jednocześnie
    > mają
    > zapuszczone skanowanie antywirusem, kompresję potwornych ilości danych i
    > jednocześnie generowaniem scen w 3D Studio? :)

    Ja jestem cierpliwy (wyrozumiały?) i dwa rdzenie spokojnie opędzają moje
    potrzeby.
    Ale mam w pracy kilku nerwusów... 8-)

    --
    Brak sygnaturki.

  • 43. Data: 2010-08-04 07:28:29
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 04 Aug 2010 08:00:20 +0200, Sławek Maculewicz napisał(a):

    > Ja jestem cierpliwy (wyrozumiały?) i dwa rdzenie spokojnie opędzają moje
    > potrzeby.
    > Ale mam w pracy kilku nerwusów... 8-)

    I co? Przesiadka na cztery rdzenie spowodowała, że pracuje im się znacznie
    bardziej komfortowo? :)

    [ Work hard. Play hard. Die young. Leave a good looking corpse. ]
    [ (Gil Grissom, "CSI 4x20 Dead Ringer") ]

  • 44. Data: 2010-08-04 08:17:18
    Od: Marx <M...@n...com>

    Fajna dyskusja wynikla i doprowadzila donikad, wiec podsumuje to tak, ze
    fajnie miec 4 rdzenie, i fajnie miec duzo RAM, a najlepiej jedno i drugie ;)
    Moja praktyka mowi ze jeden rdzen to na pewno za malo, sporadycznie
    przydaloby mi sie wiecej niz 2, i raczej nigdy wiecej niz 4. Za to RAMu
    nigdy za malo, a jak ma sie go bardzo duzo, to wtedy mozna nawet
    wylaczyc swap'a.
    Ale fakt jest taki ze znacznie taniej dokupic 2 GB niz 2 rdzenie, z
    drugiej strony te 4GB to w 32 bitowym systemie moze oznaczac tylko 3,2GB...
    Marx

  • 45. Data: 2010-08-04 09:06:21
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    W dniu 02.08.2010 21:57, Budzik pisze:
    > Czy mam rozumiec, ze one nie sa wrzucane do poszczegolnych rdzeni tylko
    > chodza na jedny a reszta czeka na programy, ktore same (pojedynczy program)
    > beda w stanie korzystac z kilku rdzeni na raz?

    Odpowiedź musi być dłuższa, bo temat jest poważniejszy.

    Po pierwsze, poszczególne procesy (olewamy na razie wątki)
    wcale nie działają non-stop. Każdy proces może być w stanie:
    uśpionym, gotowym do wykonania i wykonywanym. Olbrzymia więk-
    szość procesów jest uśpiona. Oczywiście, jeden procesor może
    naraz wykonywać tylko jeden proces. Stąd oczywisty wniosek,
    że drugi rdzeń jest potrzebny dopiero, gdy co najmniej dwa
    procesy naraz są w stanie gotowym do wykonania.

    W praktyce taka sytuacja nie jest zbyt częsta, a do tego
    często proces potrzebuje wykonywać się tylko kilka milisekund
    i znów wchodzi w stan uśpienia. W takiej sytuacji nawet bar-
    dziej opłaca się wykonać sekwencyjnie dwa procesy na jednym
    rdzeniu, niż specjalnie "budzić" drugi rdzeń.

    Sytuacja zmienia się, gdy dwa procesy są w stanie gotowym
    do wykonania lub wykonywanym *non-stop*. Wtedy drugi rdzeń
    pozwala uniknąć zmian kontekstu i przełączania realizacji
    procesów.

    Zatem programy nie są "wrzucane do poszczególnych rdzeni".
    Rdzenie są wykorzystywane w razie potrzeby. Taki na przykład
    Firefox jest w stanie realizacji w zasadzie głównie w momen-
    cie wchodzenia na stronę -- potem może być uśpiony (chyba,
    że na stronie są elementy dynamiczne -- dlatego warto usuwać
    reklamy niepotrzebnie zwiększające ilość pracy wykonywanej
    przez proces). Rdzenie *zawsze* "czekają" na programy (pro-
    cesy), które potrzebują być zrealizowane w danym momencie.

    Dlatego procesory wielordzeniowe przydają się naprawdę dopie-
    ro w momencie używania programów podzielonych na wątki, albo
    jednoczesnego używania wielu jednowątkowych programów, które
    faktycznie non-stop coś liczą i obciążają procesor na 100%.
    Przy równoczesnym uruchomieniu Firefoksa, Worda, antywirusa
    i odtwarzacza MP3 wiele rdzeni prawie nic nie da, grzejąc się
    tylko niepotrzebne (zresztą system i tak będzie się starał w
    tym momencie uruchamiać jak najwięcej procesów na jednym rdze-
    niu, by oszczędzać prąd).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 46. Data: 2010-08-04 10:38:46
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 04 Aug 2010 10:17:18 +0200, Marx napisał(a):

    > Fajna dyskusja wynikla i doprowadzila donikad, wiec podsumuje to tak, ze
    > fajnie miec 4 rdzenie, i fajnie miec duzo RAM, a najlepiej jedno i drugie ;)

    Pracuję w DTP. Siedząc kilka dni przy komputerze z Q6600 i 4GB pamięci z
    ulgą wróciłem do swojego stanowiska z E8400 i 8GB ram na pokładzie.

> [...]
    > przydaloby mi sie wiecej niz 2, i raczej nigdy wiecej niz 4. Za to RAMu
    > nigdy za malo, a jak ma sie go bardzo duzo, to wtedy mozna nawet

    Zaraz Ci WiesłaW napisze, że jemu się nigdy nie udało osiągnąć zużycia na
    poziomie 3GB, ale za to co chwile kompresuje pliki, więc potrzebne są
    przynajmniej 4 rdzenie. ;)

    > Ale fakt jest taki ze znacznie taniej dokupic 2 GB niz 2 rdzenie, z
    > drugiej strony te 4GB to w 32 bitowym systemie moze oznaczac tylko 3,2GB...

    Dlatego też pewnie idę pod prąd, ale znajomym sugeruję mocno 64-bitowy
    system.

    [ Planowanie ślubu jest zwykle rezultatem nieplanowania rodziny. ]
    [ (Romek Rumpel) ]

  • 47. Data: 2010-08-04 10:55:15
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 04-08-2010 o 09:28:29 Przemysław Ryk <p...@g...com>
    napisał(a):

    > I co? Przesiadka na cztery rdzenie spowodowała, że pracuje im się
    > znacznie
    > bardziej komfortowo? :)

    Nie dałem im się przesiąść - zasugerowałem rozwiązanie bezkosztowe, czyli
    zmianę organizacji pracy 8-)

    --
    Brak sygnaturki.

  • 48. Data: 2010-08-04 12:23:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Dlatego też pewnie idę pod prąd, ale znajomym sugeruję mocno 64-bitowy
    > system.

    co daje przesiadka z 32 na 64 bitowy?
    czy to jest stricte powiazane z procesorem, czy tez na zwykłym 32-bitowym
    mozna postawic system 64 bitowy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert

  • 49. Data: 2010-08-04 14:58:46
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 4 Aug 2010 12:23:41 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > co daje przesiadka z 32 na 64 bitowy?

    Przede wszystkim możliwość wykorzystania większej ilości pamięci, niż 4GB (w
    praktyce około 3,2 - 3,5)

    > czy to jest stricte powiazane z procesorem, czy tez na zwykłym 32-bitowym
    > mozna postawic system 64 bitowy?

    Powiązane z procesorem. Jaki masz CPU w swoim komputerze?

    [ Życie jest zbyt cięzkie, by przykładać do niego wagę. (S.J. Lec) ]

  • 50. Data: 2010-08-04 17:18:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Powiązane z procesorem. Jaki masz CPU w swoim komputerze?

    wszystko jasne.
    mam zwykły 32 bitowy, ale wlasnie zastanawiam sie nad małym upgradem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.