    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zelety architektury Von Neumannna w uC ARM?
    Date: Sat, 07 Nov 2009 19:40:08 +0100

    J.F. wrote:

    > No pisalem - skad printf ma wiedziec czy dane, ktorych adresy sa
    > przekazane w parametrach, pobierac z pamieci programu czy z pamieci
    > danych ?
    >
    > Inny slowy - albo wszystkie stale przepiszesz z ROM do RAM .. i
    > zabraknie RAM, albo bedziesz mial kilka roznych prinft .. a takze
    > kilka roznych wersji twoich wlasnych funkcji, ktore maja ten sam
    > problem. A im bardziej zaglebione wywolania tym bardziej sie
    > komplikuje.

    troche mieszasz, a nawet bardziej niz troche. TY nie musisz nic robic, to ma
    zrobic kompilator, chyba, ze to ty piszesz kompilator. W architekturze
    v.Neumanna tez masz np. segmentacje i problemy gdzie sa stale, gdzie
    zmienne lokalne, a gdzie globalne. Architektura Harvard w ogolnosci pozwala
    na szybsze przetwarzanie, bo magistrale danych i programu sa rozdzielone.
    Architektura v.Neumanna pozwala na uproszczenie kompilatorow dzieki
    wykorzystaniu ortogonalnosci. Oprocz tego latwiej jest pisanie programow AI
    wykorzystujacych programy samoadaptacyjne (np. lisp), ale to tylko takie
    male duperele. Glowna zaleta v.N. jest prostsza architektura, lepiej
    wykorzystujaca zasoby, H. jest bardziej skomplikowana, ale teoretycznie
    szybsza.

    Waldek