  • 1. Data: 2009-10-03 19:17:26
    Temat: Zeby tylko miec Intel VT...
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

    Witam,

    Obecnie mam 32 bitowy procesor, a potrzebuje jakos niskim kosztem nabyć coś
    z technologią Intel-VT.

    Obecny system:
    Asus P4P800 DeLuxe
    Pentium 4 HT 2,8 HT (32bit)
    3 GB RAM
    VGA na AGP

    Nie zależy mi na wzroście wydajności, a raczej ograniczeniu wydatków.
    Mógłbym co prawda kupić płytę na LGA775 ale kosztem rezygnacji z obecnego
    typu pamięci DDR1 i karty VGA na AGP.

    Jaki wariant sugerujecie wybrać ? Jaki procesor z technologia VT oraz jaka
    płytę na którym chipsecie ?

    BTW
    Czy każda płyta obsługująca Core2Duo wspiera VT ?

  • 2. Data: 2009-10-03 19:59:00
    Temat: Re: Zeby tylko miec Intel VT...
    Od: Bernard <b...@e...net>

    vissim wrote:
    > Witam,
    >
    > Obecnie mam 32 bitowy procesor, a potrzebuje jakos niskim kosztem nabyć coś
    > z technologią Intel-VT.

    Koniecznie Intel? Wszystkie wspśłczesne procesory AMD mają sprzętową
    wirtualizację.

    > Jaki wariant sugerujecie wybrać ? Jaki procesor z technologia VT oraz jaka
    > płytę na którym chipsecie ?

    Płyta: np. AsRock M3A785GMH/128M

    Procesor: dowolny.

  • 3. Data: 2009-10-03 20:44:44
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > Jaki wariant sugerujecie wybrać ? Jaki procesor z technologia VT oraz jaka
    > płytę na którym chipsecie ?

    Celeron E3200 ma VT. Płyta może być nawet na chipsecie z G31 chociaż to
    stara konstrukcja ale są dość tanie od 120 zł. np. Asus P5KPL-AM działa dość
    przyzwoicie.

  • 4. Data: 2009-10-03 20:46:10
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

    Tak, musi to być Intel i koniec. Ktoś lubi jaskrawe kolory, ja nie.
    Przeglądam właśnie płyty z chipsetem G31/41.
    Patrzę właśnie na taką płytę bo niedroga i ciekawa:
    http://allegro.pl/item750421061_gigabyte_ga_ep41_ud3
    l_intel_g41_ich7_szczecin.html
    cena 230 zł

    Do tego C2D z serii 6000 czyli model 6300 za ok 300 zł i pamięć 2x2 za 300

    wychodzi 800 + zasilacz + vga pasywnie chłodzona

    K...wa, nie da się taniej...?

    > AsRock M3A785GMH

    AMD. Złooooo.....
    Popatrz sobie jak są umieszczone sloty PCI-E - wsadź tam 2 karty na PCI32 i
    grafikę z radiatorem na PCI-E x16

  • 5. Data: 2009-10-03 20:47:44
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

    > Celeron E3200 ma VT. Płyta może być nawet na chipsecie z G31 chociaż to
    > stara konstrukcja ale są dość tanie od 120 zł. np. Asus P5KPL-AM działa dość
    > przyzwoicie.

    Tak, chyba jedne z pierwszych co miały zaimplementowane VT (nie sprzeczam
    się), ale one nie mają HT jednak, a tak się przyzwyczaiłem do niego że nie
    wyobrażam sobie pracy bez HT lub z jednym rdzeniem :)

  • 6. Data: 2009-10-03 20:55:27
    Od: "miab" <m...@w...pl>

    vissim wrote:
> [...]
    > Mógłbym co prawda kupić płytę na LGA775 ale kosztem rezygnacji z
    > obecnego typu pamięci DDR1 i karty VGA na AGP.

    Może D945:
    http://shift.sklep.pl/index.php?t=w&id=12745&skad=sk
    apiec

    miab

  • 7. Data: 2009-10-03 20:59:53
    Od: "miab" <m...@w...pl>

    miab wrote:

    > Może D945:
    > http://shift.sklep.pl/index.php?t=w&id=12745&skad=sk
    apiec

    Chociaż on może nie mieć VT.

    miab

  • 8. Data: 2009-10-03 21:02:02
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Użytkownik "vissim" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tak, chyba jedne z pierwszych co miały zaimplementowane VT (nie sprzeczam
    > się), ale one nie mają HT jednak, a tak się przyzwyczaiłem do niego że nie
    > wyobrażam sobie pracy bez HT lub z jednym rdzeniem :)

    one są 2-rdzeniowe a HT czy bez niewiele daje. Potem dopiero Core i7 ma HT
    oprócz 4 rdzeni.

  • 9. Data: 2009-10-03 21:05:59
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    vissim pisze:
    > Tak, musi to być Intel i koniec. Ktoś lubi jaskrawe kolory, ja nie.

    Możesz wytłumaczyć?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 10. Data: 2009-10-03 21:36:36
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

    > Możesz wytłumaczyć?

    Po prostu nie mogę się przekonać do produktów AMD. Wiesz, stare czasy -
    grzejące się procesory, felerne serie procków, czasem jakieś większe
    wpadki. Wiem, że Intel "sztucznie hamuje popularyzację i sprzedaż" jej
    produktów - zakładam że słyszałeś o tym, ale ja od początku (Pentium One)
    śledziłem głównie rozwój produktów Intela, a nie AMD. Wszystkie serie
    procków, taktowań i przede wszystkim konkurencji to i tak jest wielka
    ściema i bardziej pasuje tutaj walka marketingowa niż technologiczna, a
    zatem zakładam że wydajność produktów AMD i Intela jest żeby nie powiedzieć
    taka sama, to graniczy w przedziale +/- 5-10% raz w jedną a raz w drugą
    stronę. Mowa oczywiście o segmencie SOHO, więc czy warto zawracać sobie
    głowę następnymi rozwiązaniami, slotami, chipsetami, taktowaniami etc etc ?

    Zresztą, może to ja się ciebie zapytam i będzie to również cenna informacja
    dla potomnych. Dlaczego miałbym wybrać produkty AMD ? Obecny to tylko
    Northwood z HT, a brakuje mi w nim po prostu VT dla wirtualizacji.