  • Data: 2020-07-16 21:41:59
    Temat: Re: Że kiedyś takie wynalazki chciało się produkować...
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_> szukaj wiadomości tego autora

    > Tworzenie obrazu w pliku dzisiaj nic nie kosztuje. A potem się przydaje,
    > gdy trzeba nagrać kilka egzemplarzy. Nie dalej jak wczoraj dzwinił
    > do mnie zrozpaczony znajomy, bo firma, która ma mu wyprodukować 600
    > egzemplarzy płyty, zażyczyła sobie obrazu iso i sumy md5. A on nie wie
    > co to jest, ani jaki program do robienia tych obrazów i sum ma kupić,
    > żeby działał pod MacOS.

    Ba, jak odnosić "kiedyś" do "dzisiaj" no to wyjdą różne dziwne rzeczy.

    > No ale po to właśnie są drivery, żeby potem już działało zawsze tak
    > samo. Jak już ten kernel przekompilowałem, to CDROM (Mitsumi właśnie)
    > działał jak każdy inny. Czy w Windows bywa(ło) tak, że program, dajmy
    > na to wspomniany Neron, odmawia działania, bo ma mapend Sony, a nie
    > Mitsui?

    Jak zobaczyłem jak to w Linuksie działa od razu zacząłem podejrzewać co
    jest na rzeczy. Przy czym to dotyczy napędów ATAPI. Z drukarkami jest
    (raczej było) podobnie - nowa wersja ma identyfikator który nie jest
    wpisany do plików konfiguracyjnych nagranych na płytce/dyskietce i
    klapa. A wystarczyło wpisać dodatkowe identyfikatory i działało.

    Nero to już Windows 95. Tu jest mowa o innym programie, ale jak widać
    sam system załatwiał sprawę:

    https://www.computerworld.pl/news/Przeglad-testowany
    ch-nagrywarek-CD-RW,284500,2.html

    Ale to musiałem sobie przypomnieć jednak. Przy czym żeby bez grafiki
    mieć dostęp trzeba było mieć driver w config.sys (ignorowany po starcie
    grafiki).
    Kontroler dysku musiał być znany Windows. Tu z Linuksem tak samo. Masz
    driver - jest OK. Nie masz- spadaj.

    Pozdrawiam

    DD