  • 11. Data: 2014-07-10 23:41:54
    Temat: Re: Zdjęcie legitymacyjne 35x45 mm [DIY]
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-07-10 21:05, XX YY wrote:
    > qrde co wypisujesz - koszula , ustawienie glowy.
    > gdybys choc w zyciu zrobil jedno zdjecie do dokumentu ..

    Zrobiłem "choć jedno" i jeszcze trochę. Chcesz o tym pogadać?

    > jest wyraznie okreslone.
    > wielkosc twarzy 70-80% powierzchni zdjecia.
    > zdjecia na wprost ( en face)

    En face do legitymacji? Tak jest na Twojej planecie?

    Zgadnij skąd to wziąłem:
    "Kolorowe zdjęcie osoby bez nakrycia głowy, okularów z ciemnymi
    szkłami, głowa w pozycji lewego półprofilu, z widocznym lewym uchem,
    z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy."

    A to?
    "fotografie o wymiarach 35 x 45 mm, odzwierciedlające aktualny
    wizerunek osoby, której wniosek dotyczy, przedstawiające tę osobę bez
    nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami w taki sposób, aby
    ukazywały głowę w pozycji lewego półprofilu i z widocznym lewym uchem,
    z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy".

    > koszula?

    Meżczyźni chodzą w czymś takim na Ziemi.

    > Fakt , nie kazde zdjecie musi byc biometryczne , ale jesli jest, to w zasadzie musi
    zostac przyjete przez kazdego.

    Nie zostanie przyjęte przez mnóstwo instytucji i urzędów.

    > tutaj ladnie wyjasnione :
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Zdj%C4%99cie_paszportow

    I tenże paszport jest legitymacją do...?

    > ach zeby nie bylo ze fantazjuje :

    Fantazjujesz zdecydowanie.

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 12. Data: 2014-07-11 00:19:04
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 10.07.14 21:05, XX YY pisze:

    > Fakt , nie kazde zdjecie musi byc biometryczne , ale jesli jest, to w zasadzie musi
    zostac przyjete przez kazdego.

    Nie, zdjęcie biometryczne wymagane jest tylko do paszportu. Do innych dokumentów -
    dowodu osobistego, legitymacje szkolnej i studenckiej, legitymacji służbowej,
    prawa jazdy itd. - takie zdjęcie nie zostanie przyjęte, gdyż obowiązuje tu nadal
    standard "legitymacyjny": lewy półprofil z widocznym lewym uchem, bez nakrycia
    głowy i ciemnych okularów (z małymi wyjątkami).

    --
    collie

  • 13. Data: 2014-07-11 00:35:54
    Od: Konspirator <x...@g...com>

    W dniu 2014-07-10 23:04, Adam pisze:
    > Bywałem już u różnych fotografów po zdjęcia "legitymacyjne". W
    > zdecydowanej większości przypadków przygotowanie do zdjęcia trwało dość
    > długo. Polegało na ustawianiu światła głównego, świateł bocznych, kontry
    > a także ustawianiu modela, w tym poprawienie fryzury i ubrania.

    Ja ostatnim razem byłem co prawda 8 lat temu, więc łepek młody, gość
    pokazał: tu jest lustro, jak chcesz się poprawić, po czym: tu siadasz,
    kolana w prawo, ramiona w prawo, patrzyć przed siebie, cyk, cyk, sam
    wybrał lepsze i 20 zł proszę za 8 szt., a za kolejne 4 zł dopłata (w
    sumie, to mam gdzieś CD z tymi zdjęciami, ale nie dość, że już trochę
    zdezaktualizowane, to fryzura do niczego.

    No ale tu nie chodzi o oszczędność, bo papieru za darmo w sklepie nie
    rozdawali, tuszu darmo też nie chcieli dać, a ile zabawy...
    Za to później, jeśli się uda, a nie przewiduję problemów nie do
    przeskoczenia, będę miał kilkadziesiąt sztuk dobrego zdjęcia, a na
    karcie kilka/kilkanaście różnych wersji (bez uśmiechu, z lekkim
    uśmiechem, w koszuli białej i może czarnej, w t-shircie/koszulce polo,
    które będę mógł sobie wrzucić np. jako profilowe na "ryjbuka", bo znów
    musiałem założyć konto. Przeróżnych zdjęć swojego autorstwa mam na
    dyskach tysiące, a żeby znaleźć dobre "profilowe", to bieda straszna.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 14. Data: 2014-07-11 07:09:35
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Freitag, 11. Juli 2014 00:19:04 UTC+2 schrieb collie:

    musi zostac przyjete przez kazdego.

    > Nie, zdj�cie biometryczne wymagane jest tylko do paszportu. Do innych
    dokument�w -

    > dowodu osobistego, legitymacje szkolnej i studenckiej, legitymacji s�u�bowej,
    >
    > prawa jazdy itd. - takie zdj�cie nie zostanie przyj�te, gdy� obowi�zuje tu
    nadal

    > standard "legitymacyjny": lewy p�profil z widocznym lewym uchem, bez nakrycia
    >
    > g�owy i ciemnych okular�w (z ma�ymi wyj�tkami).
    >

    > --
    >
    > collie

    masz racje , do dowowdow obowiazuje formalnie jeszcze lewy polprofil , a tak zwane
    zdjecia legitymacyjne do roznego rodzaju legitymacji opieraja sie na ujeciu jak do
    dowodu osobistego , tyle tylko ze od 1 stycznai 2015 beda wprowadzone dowody
    opsobiste biometryczne , tzn rowniez zdjecia biometryczne. A ze zdjecie ma byc co
    najwyzej 6 miesiecy stare , wynika z tego ze nalezaloby robic do dowodow juz teraz
    biometryczne.

    zreszta nie ma problemu zrobienie zdjecia z lewego polprofilu . obrocic sie w prawo o
    ok 35-45 stopni chyba nie jest wielkim problemem.

    Faktem jest , ze zdjecia biometryczne sa paskudne , te z polprofiu pozwalaja na
    ciekwsze przestawienie twarzy.

    Wpominam jedynie o tym dlatego , ze zbyt duzej dowolnosci w ustawieniu twarzy / glowy
    nie ma.

    Problem koszuli wystpuje w zdejciach do dyplomow , ktore sa wieksze i obejmuja cialo
    do wysokosc piersi.

    zapomnialem wspomniec - na lampe dobrze jest nalozyc dyfuzor , o ile jest one
    odpowiedniej mocy. Cienie nie moga byc za mocne , jedynie lekko podkreslona
    ewentualnie brylowatosc glowy. Wg przepisu twarz ma byc oswietlona rownomiernie , ale
    jakas tam leciutka nierownomiernosc dzieki czemu twarz nie jest plaska przechodzi.

  • 15. Data: 2014-07-11 07:14:39
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    >
    > musiałem założyć konto. Przeróżnych zdjęć swojego autorstwa mam na
    >
    > dyskach tysiące, a żeby znaleźć dobre "profilowe", to bieda straszna.

    wlasnie dokladnie jet jak piszesz - nie zawsze potrzeba do smiertelnie powaznych
    oficjalnych dokumntow i mozna sobie pozwolic na leciutki luz czasami.
    ha , ha np do karty na basen w czepku plywackim ;-))))

  • 16. Data: 2014-07-11 07:43:22
    Od: Konspirator <x...@g...com>

    W dniu 2014-07-11 07:14, XX YY pisze:
    > wlasnie dokladnie jet jak piszesz - nie zawsze potrzeba do smiertelnie powaznych
    oficjalnych dokumntow i mozna sobie pozwolic na leciutki luz czasami.
    > ha , ha np do karty na basen w czepku plywackim ;-))))

    W książeczce wojskowej mam zdjęcie zrobione przez siostrę. Pół mordy w
    półcieniu, a nikt się nie czepiał. ;)

    Ze światłem sobie poradzę. Parasoli nie mam, za to takie spore,
    prostokątne proporce, które z drugiej strony są białe. Jeden dam na tło,
    a drugi mogę ustawić tak, by doświetlał prawą stronę twarzy, bo lekki
    półprofil zrobię (ale nie do przesady, chrzanić ucho, włosy mam krótkie).
    Już mniej-więcej wszystko wiem. Na karcie mieści mi się 3500 zdjęć, a na
    dyskach 100x tyle pewnie by weszło, więc mogę zaszaleć i później
    przebierać, a reszta już w Photoshopie i może na początek sprawdzę
    Corela AfterShot.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 17. Data: 2014-07-11 08:27:31
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 11.07.14 7:43, Konspirator pisze:

    > reszta już w Photoshopie i może na początek sprawdzę Corela AfterShot.

    Bardzo użyteczny może okazać się tu polski, darmowy program Legitki II.
    Jest to profesjonalna wersja programu do tworzenia zdjęć legitymacyjnych,
    paszportowych, biometrycznych itp. Ma wbudowany edytor zdjęć, edytor
    formatów, rozmieszczanie na papierze, kolejkowanie wydruków i wiele
    innych zaawansowanych funkcji. Polecam. Można pobrać go stąd:
    http://mitislumen.pl/przegladaj-oprogramowanie,2,zak
    lady-i-studia-fotograficzne.html

    --
    collie

  • 18. Data: 2014-07-11 09:12:58
    Od: Konspirator <x...@g...com>

    W dniu 2014-07-11 08:27, collie pisze:

> [...]
    > formatów, rozmieszczanie na papierze, kolejkowanie wydruków i wiele
    > innych zaawansowanych funkcji. Polecam. Można pobrać go stąd:

    Dzięki! Sprawdzę. :)

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 19. Data: 2014-07-11 09:21:47
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Freitag, 11. Juli 2014 08:27:31 UTC+2 schrieb collie:

    > Bardzo u�yteczny mo�e okaza� si� tu polski, darmowy program Legitki II.
    >
    > Jest to profesjonalna wersja programu do tworzenia zdj�� legitymacyjnych,
    >
    > paszportowych, biometrycznych itp. Ma wbudowany edytor zdj��, edytor
    >
    > format�w, rozmieszczanie na papierze, kolejkowanie wydruk�w i wiele
    >
    > innych zaawansowanych funkcji. Polecam. Mo�na pobra� go st�d:
    >
    > http://mitislumen.pl/przegladaj-oprogramowanie,2,zak
    lady-i-studia-fotograficzne.html

    no prosze cuzyteczy program , moze sie przydac. dzieki za link.
    jak sie plotkuje zawsze czegos mozna sie dowiedziec.

  • 20. Data: 2014-07-11 09:58:23
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 11.07.14 9:21, XX YY pisze:

    > no prosze cuzyteczy program , moze sie przydac. dzieki za link.
    > jak sie plotkuje zawsze czegos mozna sie dowiedziec.

    Jesteś kobietą z brodą? Bo na newsach - w odróżnieniu od magla -
    to "plotkowanie" nazywamy dyskusją.

    --
    collie