  • 11. Data: 2009-10-01 12:28:22
    Temat: Re: Zdjęcia z MPL2009
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 1 Okt., 10:32, Tomasz Worek <t...@g...com> wrote:

    > Cos tam jeszcze mam , ale starałem się wybrać najlepsze.

    > Biorąc pod uwagę tylko kadry mają te zdjęcia sens czy raczej nie
    > (nudne, wtórne, bez pomysłu)?

    > Chmmmm właściwie to nie wiem.... robione Pentaxem K-m (10.2Mp),
    > ostrość złapana chyba dobrze, większość robiona na 1/250s.
    >
    > Wrzuciłem niepomniejszony JPEG (z EXIF) tutaj:
    >
    > http://tomaszworek.com/galleries/mpl2009/IMGP2584c_o
    riginal.jpg

    roznica pomiedzy zdjeciem pokazanym w galerii a teraz w pelnej skali
    jest koloslana na korzysc ....
    zdjecia tutaj.

    zupelny inny walor.
    pomniejszone do skali komputera mimo takich szumow oglada sie duzo
    lepiej od tych malenstw.
    duzo lepiej.

    szumy sa rzeczywiscie niespotykanie duze , rozumiem Twoja chesc do ich
    ukrycia przez resampling w dol , ale przy tak duzym przewymiarowaniu
    tracisz to co najcenniejsze w fotografii barwnej - walor kolorystyczno
    tonalny.

    Jesli z rawu zastosujesz wywolanie LT ( ma chyba najlepszy algorytm
    odszumienia - bez straty rozdzielczosci ) i pomniejszych niecoa ale
    nie az tak tragicznie duzo to bedzie znacznie , znacznie lepiej,

    nawet widze Kairyasa w kabinie :-)

    i na chmurze pojawilo sie zroznicowanie tonalne.

    To zdjecie jest potwierdzeniem mojego spostrzezenia , ktore wczesniej
    Ci przekazalem ze stosujesz zbyt duzy resampling , co zuboza zdjecia.
    Resampling stosuje sie z dwoch powodow - w celu zmniejszenia pliku co
    ma sens przy transferze przez siec.

    oraz w celu zwiekszenia wirtulanego krazka rozproszenia , czyli
    zamaskowania nieostrosci przez pozorne zwiekszenie glebi ostrosci.

    POza tym bardziej szkodzi niz pomaga.

  • 12. Data: 2009-10-01 12:36:57
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Thomas napisał(a):

    riginal.jpg

    > Ten aparat tak ma przy ISO400?

    Ten sam pentax, też iso-400, bez lampy, jpg z aparatu (mój komputer jest
    za wolny na raw)

    http://www.mimuw.edu.pl/~janek/buleczki.jpg

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 13. Data: 2009-10-01 12:59:47
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Jan Rudziński pisze:
    > Cześć wszystkim

    > Ten sam pentax, też iso-400, bez lampy, jpg z aparatu (mój komputer jest
    > za wolny na raw)
    >
    > http://www.mimuw.edu.pl/~janek/buleczki.jpg

    Chyba poruszyłeś aparat i zdjęcie niedoświetlone. Spróbuj statyw i
    naświetlić na histogram a później obróbka z raw.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 14. Data: 2009-10-01 13:15:13
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Chyba poruszyłeś aparat i zdjęcie niedoświetlone. Spróbuj statyw i
    > naświetlić na histogram a później obróbka z raw.

> [...]

    probowac tutaj to ma sens tylko smak bulek

    przeciez autor zdj wyraznie napisal ze zdjecie z reki
    chcial pokazac wlk ziarna to i pokazal .

    ja rozpoznaje jeszcze oswietlenie jarzeniowe/ energooszczedne , ale
    przeciez nie bede podpowiadal zeby zmienial zarowke.

  • 15. Data: 2009-10-01 13:20:02
    Od: Soltys <s...@n...com>

    Tomasz Worek pisze:
    > Witam Wszystkich!
    >
    > Chciałbym poprosić o opinie i krytykę kilku zdjęć z Małopolskiego
    > Pikniku Lotniczego 2009 (wiem, że prehistoria ale jakoś tak nie miałem
    > czasu przez ostatnie miesiące...).
    >
    > http://tomaszworek.com/gallery-mpl2009.html
    >
    > Zaraz po pikniku byłem ze zdjęć straznie zadowolony, ale z perspektywy
    > czasu nie podobają mi się już tak bardzo... słusznie? Jeśli tak,
    > proszę walić prosto z mostu (błotem) :)
    >
    > Pozdrawiam, Tomasz Worek

    Mam jedno główne zastrzeżenie do zdjęć BW, które robiłeś grupie Żelazny.
    Uważam, że tracą one w ten sposób swój charakter. Na tych zdjęciach
    brakuje mi tej ostrej czerwieni, jaką charakteryzują się samoloty grupy
    Żelazny na tle niebieskiego nieba (bo na innych zdjęciach widzę, że
    pogoda dopisała) no i tego białego "pióropusza", który samoloty ciągną
    za sobą ;)

    Ale to tylko takie moje skromne zdanie ;)

    --
    Soltys

    "Free software is a matter of liberty not price"

  • 16. Data: 2009-10-01 13:31:30
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 1 Okt., 15:20, Soltys <s...@n...com> wrote:

> [...]
    >
    > --
    > Soltys
    >
    > "Free software is a matter of liberty not price"

    ale autor dobral kolorystyke z punktu widzenia pilota

    przy duzych przeciazeniach robi sie czarno w oczach :-))

  • 17. Data: 2009-10-01 14:06:53
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    XX YY pisze:

    > probowac tutaj to ma sens tylko smak bulek
    >
    > przeciez autor zdj wyraznie napisal ze zdjecie z reki
    > chcial pokazac wlk ziarna to i pokazal .

    No i jakie masz rozwiązanie na to ziarno? Każdy ma swoją metodę oceny ja
    np. chciałbym sobie zresamlpować w dół po obróbce i ocenić czy mi się
    podoba. Tu nie ma co resamplować. Ale Ty zaraz napiszesz że jedyny sens
    ma twoja metoda więc już zapobiegawczo na temat resamplowania z mojej
    strony EOT, bo znam twoje zdanie i nie mam zamiaru słuchać tego po raz
    setny. No i niech się spece wypowiedzą jaki ma skutek na ziarno to że
    cały wykres histogramu jest po lewej stronie.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 18. Data: 2009-10-01 14:23:30
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 1 Okt., 16:06, cichybartko <c...@g...com> wrote:

    > No i jakie masz rozwiązanie na to ziarno?

    zadnego

    na zdjeciu bulek autor nie ma takiego problemu.
    pokazuje ze na 400 iso ma mniejsze zdj niz na zdj samolotu.

    nie poszukuje porady.
    pokazal zdjecie z reki i tyle.
    rade zeby sprobowal bez statywu mozna traktowac tylko w katergorii
    zartu.

  • 19. Data: 2009-10-01 14:29:19
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    XX YY napisał(a):

    > na zdjeciu bulek autor nie ma takiego problemu.
    > pokazuje ze na 400 iso ma mniejsze zdj niz na zdj samolotu.

    Cóż, masz rację - tylko takie zdjęcie na iso 400 miałem pod ręką i
    chciałem pokazać, że szumy z k-m bywają mniejsze.
    Nawet na niedoświetlonym (w trybie P - widać automat bał się skrócić
    czas) i poruszonym (słusznie się bał!) zdjęciu.

    BTW po lekkiej obróbce i zmniejszeniu z 10 MPix do 800 * 600 te bułki
    powinny ujść na www.

    BTW drugie. Minikonkurs (bez guglania proszę): o czym może traktować
    fotoblog zatytułowany "Światełko i przeciąg"?

  • 20. Data: 2009-10-01 15:36:24
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    XX YY pisze:
    > nie poszukuje porady.
    > pokazal zdjecie z reki i tyle.
    > rade zeby sprobowal bez statywu mozna traktowac tylko w katergorii
    > zartu.

    Nie możesz zrozumieć że ocenianie szumu na zdjęciu niedoświetlonym o co
    najmniej 1,5EV może się wydawać co najmniej dziwne. Ale pisz co chcesz,
    że tak powiem to nie tyczy mojego tyłka ;).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.