    From: marek augustynski <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Zdjecia na niedziele
    Date: Sat, 4 Jun 2011 17:06:52 -0700 (PDT)
    <irvv2g$9ab$1@news.onet.pl> <is0e2s$nd$1@news.onet.pl>
    <is28ss$i7u$1@node2.news.atman.pl>
    <5...@f...googlegroups.com>
    <is2adg$jmf$1@node2.news.atman.pl> <is2ph2$deu$1@inews.gazeta.pl>
    <is2sgb$6l7$1@node2.news.atman.pl>
    <6...@j...googlegroups.com>
    <is2vp6$9so$1@node2.news.atman.pl> <is31o0$f73$1@inews.gazeta.pl>
    <is32mc$cq5$1@node2.news.atman.pl> <is33o6$n7i$1@inews.gazeta.pl>
    <8...@2...googlegroups.com>
    <is7hft$p1p$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@g...googlegroups.com>
    <d...@p...googlegroups.com>

    > umasowione fotografowanie ma tyle wspolnego ze sztuka i kultura co np
    > spiewanie przy goleniu lub w czasie jazdy samochodem.
    > nie ludzmy sie, ze w ten sposob powstaja wytwory sztuki.Ot zwykle
    > pamiatki , moze czasami dokumenty nie bardzo wiadomo czy ktos bedzie
    > z nich w przyszlosci korzystal.

    Mieszamy chyba kulturę z kulturą.
    Przyjmijmy, że fotografia jest w ramach kultury człowieka a kulturalną
    kulturę nazwijmy twórczością lub sztuką.

    Odskoczę w bok bo gadamy o niczym.
    Poddaję w wątpliwość czy w ogóle fotografowanie ma cokolwiek wspólnego
    ze sztuką, a nawet czy sztuka w ogóle cokolwiek znaczy poza tym, że
    jest sztuczna. Doszedłem do wniosku, że zdjęcie kosmosu zrobione przez
    teleskop ma nieporównywalnie większą siłę niż reszta fotografii. Obraz
    jest statyczny, tak jak widziany przez ludzi wszechświat (nie
    dostrzegamy dynamiki galaktyk bez przyspieszonego filmu), pokazuje
    spojrzenie z naszej planety czyli jest dowodem, że ziemia uzyskała
    samoświadomość. To zdjęcie jest uzasadnione pod każdym względem. Gdyby
    ludzie go nie wykonali byłaby to zbrodnia. Każde inne jestem w stanie
    odrzucić. Tak mi się przyznajmniej w tej chwili wydaje.
    Ok., zejdę na ziemię. Niech będzie kompozycja, sposób widzenia,
    warsztat... no tylko to jest babranie się w czymś co kompletnie nie ma
    znaczenia. Czy ma znaczenie, bo już nie wiem?

    marek