  • 21. Data: 2009-10-02 20:43:42
    Temat: Re: Zdjęcia do oceny
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    XX YY pisze:

    > co chcialbys uslyszec ?

    Rzeczy miłych zawsze chętnie słucham :)

    > rzeczy mile czy prawde ?

    A to jedno z drugim się wyklucza??? ;)

    Wiem, że zdjęcia nie są najwyższych lotów, wiem, że czegoś mi brakuje
    (np. jakiegoś zaczepienia na pierwszym planie, ale nie potrafiłem go
    znaleźć), ale szukam jakichś podpowiedzi, konstruktywnej krytyki.
    Jeśli chodzi o zdjęcia krajobrazowe, to bardzo podobają mi się zdjęcia
    abpc i chciałbym na początek nauczyć się naśladować jego styl i kadry.
    Później może wypracuję własny, albo znajdę inny wzór do naśladowania.
    Ale na razie ...

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 22. Data: 2009-10-02 20:48:11
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    > I nie w poludnie :)

    Wszyscy mówią o tym, że południe i okolice to zła pora, ale w naszej
    strefie klimatycznej i o tej porze roku, południe to jak 7 rano nad
    morzem Śródziemnym. Teraz Słońce góruje dość nisko i z każdym dniem
    coraz niżej. Te południe nie takie straszne. Po co zaglądałeś do EXIF? :P
    Poza tym zdjęcia robione przed południem :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 23. Data: 2009-10-02 20:48:52
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Nguyen Bang Giang pisze:

    > Ale jeśli już w południe to nie po deszczu ani śniegu tylko po ... pożarze.
    > Tak jak to:
    >
    > http://fotoplenery.eu/gallery2/main.php?g2_itemId=25

    Ble, bardzo niedoświetlone. Trzeba było zrobić hadeera! ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 24. Data: 2009-10-02 20:54:41
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Paweł W. pisze:
> [...]
    > morzem Śródziemnym. Teraz Słońce góruje dość nisko i z każdym dniem
    > coraz niżej. Te południe nie takie straszne. Po co zaglądałeś do EXIF? :P

    Ale tu nie chodzi o słońce z 7 rano znad Morza Śródziemnego (zresztą to
    przesada), chodzi o zespół kilku czynników sprawiających, że jest po
    prostu nieciekawie.
    Aczkolwiek ja mam to gdzieś, dziś w samo południe popstrykałem trochę
    Gorców :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 25. Data: 2009-10-02 20:57:29
    Od: Nguyen Bang Giang <n...@y...com>

    On Fri, 02 Oct 2009 22:40:04 +0200, "Paweł W." wrote:

    > Bardzo się cieszę, że zabrałeś głos, jako osoba pochodząca z odległej
    > krainy i odległej kultury. Jeśli piękno jest uniwersalne, to powinieneś
    > je postrzegać tam, gdzie my, Europejczycy. Pewnie są jakieś tematy, w
    > których my nie dostrzegamy piękna, a ty tak. Tak samo można to odnieść
    > do postrzegania piękna przez naszych pra-pra-pra dziadków. :D

    Właśnie doszedłem do wniosku, że pomimo różnic kulturowych w postrzeganiu
    piękna wcale się nie różnimy. To ludzie są różnie obdarzeni możliwościami
    podejścia do piękna, nie piękno ma różne oblicze. Często ucieka się do
    subiektywności aby tłumaczyć się odosobnionym poglądem o pięknie. My
    wszyscy przez całe życie uczymy się podejść do piękna, nie piękno się
    zmienia przez nasze życie ;-)

    Ale tak jak mówisz, to takie przedłykendowe OT ;-)

    Wracają do Twoich zdjęć, niezależnie od tego jakie będą o nich opinie,
    gratuluję i dziękuję. Dla takich wątków czytam grupę.

    --
    Pozdrawiam,
    Giang.

    http://banggiang.net
    http://fotoplenery.eu

  • 26. Data: 2009-10-02 21:01:11
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Siedzę tu na tej grupie i ciągle czytam o sprzęcie, albo jakieś głupkowate
    > dyskusje (flejmy), a zdjęć coraz mniej robię. Dzisiaj byłem na spacerku i
    > zrobiłem parę zdjęć krajobrazowych. 3 przedstawiam do krytyki. Było
    > pięknie jak spacerowałem, ale tym zdjęciom czegoś brakuje (nawet sporo).
    > Czekam na konstruktywną krytykę.
    >
    > http://images8.fotosik.pl/101/d6b29c782bfe31c0.jpg
    >
    > http://images8.fotosik.pl/101/6511eae45279195f.jpg
    >
    > http://images6.fotosik.pl/542/d4dd273c76b3d8de.jpg

    Ja robie takich wiele ale głównie jak mam nowy aparat bądź obiektyw,
    myślenie i wzrok się przestawiają na sprzęt, a nie na zdjęcie.
    Kupiłeś coś nowego? ;)

    Dobrze robi na kadry pójść w jakieś miejsce kilka razy,
    zanim zacznie się stamtąd pokazywać zdjęcia. Opatrzenie, przemyślenie, itd.

    Co do tych zdjęć:
    Przydaje się na zdjęciu pierwszy plan, drugi plan, trzeci plan,
    sztafaż i siakies ich skomponowanie
    las i łąka to niby łatwe tematy, ale jak widać nie zawsze.

    Ale dobrze, że masz dystans i szukasz. :)

    JD

  • 27. Data: 2009-10-02 21:01:18
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant pisze:
> [...]
    > prostu nieciekawie.
    > Aczkolwiek ja mam to gdzieś, dziś w samo południe popstrykałem trochę

    Wiesz, ja też mam to częściowo gdzieś, bo jednym z moich celów
    fotograficznych jest nauczyć się fotografować leniwy krajobraz w czasie
    leniwych godzin sjesty (lato między 12 a 16) ;)
    Ale to wyższa szkoła jazdy i niezależnie od tego chciałbym się nauczyć
    ciekawie kadrować (bo poprawnie z regułą trójpodziału to potrafię, choć
    nie zawsze ją zachowuję).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 28. Data: 2009-10-02 21:16:55
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    JD pisze:

> [...]
    >>

    > Ja robie takich wiele ale głównie jak mam nowy aparat bądź obiektyw,
    > myślenie i wzrok się przestawiają na sprzęt, a nie na zdjęcie.

    Tak, ale to ciągle ze starego, dobrze poznanego sprzętu.

    > Dobrze robi na kadry pójść w jakieś miejsce kilka razy,
    > zanim zacznie się stamtąd pokazywać zdjęcia. Opatrzenie, przemyślenie, itd.

    Miejsca bardzo dobrze mi znane o każdej porze roku i prawie każdej
    godzinie.

    > Co do tych zdjęć:
    > Przydaje się na zdjęciu pierwszy plan, drugi plan, trzeci plan,
    > sztafaż i siakies ich skomponowanie
    > las i łąka to niby łatwe tematy, ale jak widać nie zawsze.

    No i jak widać, jest to dla mnie największy problem. Jak widzę zdjęcia
    krajobrazowe gdzieś z kamienistych plaż, to fotograf znajduje sobie
    jakiś większy głaz i go wkomponowuje w pierwszy plan tak, żeby grał z
    resztą. Ja nie bardzo wiem, co mam tu wstawić. Sosenkę, czy mały
    jałowiec? Wyglądają przeważnie, jakby się przypadkowo zabłąkały w kadr.

  • 29. Data: 2009-10-02 21:23:11
    Od: "JD" <j...@g...com>

    > JD pisze:
    >>
    > Miejsca bardzo dobrze mi znane o każdej porze roku i prawie każdej
    > godzinie.

    Może to poprostu nieciekawa okolica,
    ja w takich miejscach staram sie skupiać na szczegółach.
    A może popróbuj krajobraz miejski :)

    JD

  • 30. Data: 2009-10-02 21:42:59
    Od: Nguyen Bang Giang <n...@y...com>

    On Fri, 02 Oct 2009 22:48:52 +0200, "Paweł W." wrote:

    > ... bardzo niedoświetlone.

    Nie, wszystko było przepalone. Waldek przesadził z ogniem ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Giang.

    http://banggiang.net