  • 31. Data: 2009-10-02 21:48:17
    Temat: Re: Zdjęcia do oceny
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Nguyen Bang Giang pisze:

    > Nie, wszystko było przepalone. Waldek przesadził z ogniem ;-)

    A cóż to za lampa była, że tak drzewa popaliła???

    OK. EOT, bo zaraz się zrobi flejm. Taka zabawa słowami fajniejsza przy
    piwie. ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 32. Data: 2009-10-02 22:30:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    "Paweł W." wrote:

    > Czy można obiektywnie stwierdzić, że jest pięknie? Jak dostrzegam coś
    > pięknego, to emocje biorą w tym udział. Jeśli jakiś widok wzbudza moje
    > pozytywne emocje, to chcę go uwiecznić i wyciągam aparat. Nie
    > zamierzam fotografować "ładnych" widoczków, które nie wzbudzają moich
    > emocji. Problem w tym, że nie umiem wyrazić przez fotografię tego, co
    > widzę i
    > czuję.

    masz problem zacznij budować modele zamków z piasku :)

  • 33. Data: 2009-10-02 23:08:06
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > masz problem zacznij budować modele zamków z piasku :)

    To mi wychodzi jeszcze gorzej niż fotografia :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 34. Data: 2009-10-03 06:59:44
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Wszyscy mówią o tym, że południe i okolice to zła pora, ale w naszej
    > strefie klimatycznej i o tej porze roku, południe to jak 7 rano nad morzem
    > Śródziemnym.

    Guzik prawda :)

    > Teraz Słońce góruje dość nisko i z każdym dniem coraz niżej. Te południe
    > nie takie straszne. Po co zaglądałeś do EXIF? :P

    Nie zagladalem.

  • 35. Data: 2009-10-03 08:38:17
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 2 Oct 2009 18:06:23 +0200, zkruk [Lodz] napisał(a):

    > IMHO najczęściej spotykany problem amatorów (sorry)
    > aparat wyciąga się wtedy kiedy się wie, że zrobione zdjęcie wyzwoli emocje u
    > oglądającego

    Nieprawda. Zdjęcia się robi wtedy gdy wyzwoli emocje u fotografa. A to czy
    wzbudzi emocje u oglądających to tylko decyduje o tym czy zostaną pokazane.

    Pozdrawiam,
    Henry

    P.S. Pierwsze zdjęcie jest dobre.

  • 36. Data: 2009-10-03 09:37:24
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    zkruk [Lodz] pisze:
    > IMHO najczęściej spotykany problem amatorów (sorry)
    > aparat wyciąga się wtedy kiedy się wie, że zrobione zdjęcie wyzwoli
    > emocje u oglądającego

    To jest dobry opis, ale... komercji :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 37. Data: 2009-10-03 09:39:05
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Paweł W. pisze:
    > Wiesz, ja też mam to częściowo gdzieś, bo jednym z moich celów
    > fotograficznych jest nauczyć się fotografować leniwy krajobraz w czasie
    > leniwych godzin sjesty (lato między 12 a 16) ;)
    > Ale to wyższa szkoła jazdy i niezależnie od tego chciałbym się nauczyć
    > ciekawie kadrować (bo poprawnie z regułą trójpodziału to potrafię, choć
    > nie zawsze ją zachowuję).

    Pooglądaj sobie malarstwo od renesansu, albumy zdjęć z czasów komuny
    itp. sprawy. Tam jest zwykle pokazany dobry warsztat.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /życie jest zbyt piękne, zbyt ciekawe i zbyt krótkie, żeby wybrać linuxa/

  • 38. Data: 2009-10-03 10:38:40
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Sebastian Nibisz wrote:

    > Nie pisałem o tworzeniu obrazu HDR a o zwiększeniu dynamiki tonalnej.
    > Zwiększenie dynamiki tonalnej, wiąże się ze zwiększeniem lokalnego
    > kontrastu. To nie to samo co zwiększenie globalnego kontrastu.
    > Sprawdź a zobaczysz różnicę.

    czyli unsharp mask z dużym promieniem

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 39. Data: 2009-10-03 11:24:14
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    zkruk [Lodz] wrote:

    > czyli unsharp mask z dużym promieniem

    Jak ktoś lubi mieć halo na zdjęciach, to może używać UM.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 40. Data: 2009-10-03 12:28:46
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Siedzę tu na tej grupie i ciągle czytam o sprzęcie, albo jakieś
    > głupkowate dyskusje (flejmy), a zdjęć coraz mniej robię. Dzisiaj byłem na
    > spacerku i zrobiłem parę zdjęć krajobrazowych. 3 przedstawiam do krytyki.
    > Było pięknie jak spacerowałem, ale tym zdjęciom czegoś brakuje (nawet
    > sporo). Czekam na konstruktywną krytykę.
    >
    > http://images8.fotosik.pl/101/d6b29c782bfe31c0.jpg

    Tak jak wiekszosc pisze to zdjecie jest chyba najlepsze z przedstawionych.
    Choc na moj gust to ten brunatny, uschniety wiechec po lewej duzo psuje.
    Moze trzeba bylo poprobowac wkomponowac go jakos konkretniej w kadr z ta
    droga? :) Poza tym osobscie wyciagnalbym kolory bardziej, szczegolnie
    brazy.

    > http://images8.fotosik.pl/101/6511eae45279195f.jpg

    To by bylo ciekawe bez tego obcietego drzewa po lewej i mega ciekawe jakby
    ta plaska, biala masa chmur miala ciekawsza fakture, glebie. A tak to jest
    na gorze nudno i przytlacza reszte. Kolorystyka mi sie za to podoba, bo
    taka lubie. Choc troszke jakby nienaturalne te kolory, ale OK dla mnie :)

    > http://images6.fotosik.pl/542/d4dd273c76b3d8de.jpg

    Ostatnie to takie najbardziej nijakie. Widoczek jakis, to i co. Potencjal
    by byl (jest samotne drzewo jakies, grupa innych w rzedzie), trzeba by
    pokombinowac z innymi ujeciami:)

    Thomas