  • Data: 2014-02-20 20:12:11
    Temat: Re: Zdjęcia - byle do wiosny
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-02-20 16:48, Marek Dyjor pisze:

    > jakbyś drogi kolego mial ciutkę dystansu i czytał uważniej to by
    > zauważył że moje słowa dotyczyły stwierdzenia, że dopiero po śmierci
    > artyści zostają docenieni w aspekcie podkręcania saturacji na fotkach
    > jako cudownego wyrazu artystycznego.

    Wyjaśnię, że dobrze odczytałem, że to był żart komentujący sytuację. Nie
    obrażam się o nic (tak na wszelki wypadek dodaję). Chodziło mi tylko o
    to, że ciężko jest konstruktywnie pogadać nawet nie w kontekście naszej
    przytaczanej wymiany zdań ale ogólnie. Liczyłem na to, że powiesz coś w
    stylu "zgadzam się / mam inne zdanie bo..." itp. Zamiast tego zbywanie,
    żartobliwe ale zbywanie. Kolega quent to właśnie komentował a ja się
    dopisałem.

    A prostując w/w moją wypowiedź, to nie dotyczyła ona konkretnie
    przesycania kolorów ani tego czy mi to odpowiada czy nie, lecz
    stosowania jakichkolwiek środków artystycznych, nawet najbardziej
    odjechanych - jeśli ktoś ma taką fantazję. Historia zna artystów, którzy
    zmarli w nędzy nie mogąc sprzedać swoich dzieł - bo się najwyraźniej nie
    podobały społeczności. A gdy umarli, to nagle ich dzieła stały się
    wyjątkowe. Tak więc Twoje słowa o wieszaniu się powinny być skierowane
    ku podmiotowi domyślnemu, artyście, którym w tym wątku jest Tomasz. Więc
    żart był trochę ni przypiął ni wypiął. Dlatego nie chciało mi się
    komentować nawet.

    > podkręcanie saturacji nie jest działaniem twórczym, swiat jest zalany
    > landszaftami z podkręconą saturacją, bo takie obrazki sa słitaśne i sie
    > zwykłym ludziom podobają...

    To jest już konstruktywna myśl. Osobiście zgadzam się z tą słitaśnością
    ale - jak sam zauważyłeś - ogółowi się to generalnie podoba. Więc
    zapytasz "ogółu" - odpowiedzą inaczej. Ludzi obytych z fotografią
    zapewne męczy przerabianie w kółko tego samego sposobu przetwarzania
    zdjęć i oczekują czegoś innego - choćby nawet "zaniechania"
    przetwarzania, po to aby było inaczej niż wszędzie. To tak jak z
    ulubionym przysmakiem. Nawet jeśli bardzo Ci smakuje, to po tygodniu /
    miesiącu / roku nie możesz na niego patrzeć. Jednakże przysmak ten innym
    będzie smakował więc niech egzystuje :-) Co więcej - jego egzystencja
    nawet mogłaby być przydatna gdyż wtedy tworzy się kontrast dla kolejnych
    przedsięwzięć - nawet jeśli wcześniej już istniały.

    > podobnei było z tzw draganami, jak powstał pierwszy taki obraz można go
    > było uznać za wyraz ekspresji twóczej, niestety ale już setne i
    > tysięczne zdjęcie w tym stylu już nie było sztuką tylko kiczem.

    O właśnie - nie dotarłem do tej wypowiedzi komentując wcześniejszą. Więc
    niech ten kicz istnieje bo w przeciwnym razie to co nim nie jest szybko,
    albo szybciej się nim stanie.

    > dalej mamy tzw HDR ciekawa technika, nadużywana jednak staje sie metodą
    > na psucie zdjęć.

    Owszem, co gorsze w niewielu przypadkach nie stosuje się
    przekontrastowywania kolorów. Szukając w Google zdjęć HDR, otrzymamy
    zdecydowaną większość obrazów tak właśnie przetworzonych.

    Przykład:
    http://captainkimo.com/wp-content/uploads/2011/02/cu
    racao-rental-car-kia-christoffel-park-final-hdr-phot
    ography-image.jpg

    Zdumiewa mnie ogromne zapotrzebowanie na takie prace...

    Brakuje natomiast zdjęć takich jaki kiedyś rozmawialiśmy (wątek o
    kompresji świateł).

    > Jak ktoś lubi "dzieła sztuki" to polecam instagram, pełno tam cudownych
    > dzieł sztuki zwanych nawet instagramami.
    > Stąd moje ironiczne stwierdzenie że najlepiej skoczyć na sznur i stać
    > sie sławnym :)

    Tak, to zrozumiałem... ale adresatem sznura powinien być twórca tych
    dzieł a nie ja jako widz :-)

    > czyli sztuka jest sztuką wtedy gdy jest dziełem celowym i przemyślanym i
    > oryginalnym...

    Mówi się, że nierzadko dzieci, których umysły nie są spaczone wyuczonymi
    zasadami tworzą najlepsze fotografie. Takie zdjęcia są działaniem
    celowym i oryginalnym ale nie przemyślanym. Czy to już nie sztuka?

    Marek