eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaZdjęcia bezcieniowe, co kupić (namiot, lampy, statyw)?? Co polecacie z tych najtańszych? › Re: Zdjęcia bezcieniowe, co kupić (namiot, lampy, statyw)?? Co polecacie z tych najtańszych?
  • Data: 2009-02-25 12:45:33
    Temat: Re: Zdjęcia bezcieniowe, co kupić (namiot, lampy, statyw)?? Co polecacie z tych najtańszych?
    Od: "adam" <j...@o...maile.com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "GK" napisał
    > Chciałem sobie skompletować zestaw do zdjęć bezcieniowych, co możecie mi
    > doradzić? Budżet niezbyt wielki, maks. 300 zł. Myślałem o namiocie 80 cm,
    > ale co do niego? Jakie statywy pod lampy i jakie same lampy? Błyskowe czy
    > ze światłem ciągłym?

    Ze światłem ciągłym bedzie wygodniej pracować. Tanią alternatywą dla
    ciągłego są żarówki błyskowe - 2 sztuki mogłyby wystarczyć ale wtedy warto
    mieć pod ręką jakieś dodatkowe źródło światła oświetlające plan.

    > Znalazłem kilka lamp na All...o właściwie są to lampy z 2 oprawkami,
    > również kilka rodzajów statywów np. 107 cm wysokości z podwójnym uchwytem
    > (n górze i na dole) jak i wysokie 225-230 cm,

    Te małe statywy mają poza fajnymi gabarytami jeden mankament - lubią się
    przewracać jeśli są nierównomiernie obciążone. Większe mają już
    sensowniejszy rozstaw nóg i trzeba się postarać żeby je przewrócić.

    > ewentualnie może jakiś zestaw, ale te są zazwyczaj z namiotem 50 cm maks.
    > 60 cm.

    A nie starczy ci te 60 cm ? Osiemdziesiątka jest wygodniejsza ale to zależy
    od gabarytów przedmiotów jakie chcesz fotografować.

    > Zdjęcia chcę robić głównie na własne potrzeby, a nie chcę pakować kasy w
    > jakiś strasznie drogi sprzęt, którego i tak nie wykorzystam.

    I słusznie, doinwestować zawsze zdążysz.

    adam