  • 21. Data: 2010-01-19 14:04:00
    Temat: Re: Zdjecia Tygodnia 2010/03 - fotoplenery.eu
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    XX YY pisze:

    > i przebijam jeszcze jedna

    obie fajne. a dałoby radę obejrzeć coś większego - bo straszne
    miniaturki pokazujesz. aż szkoda.

    Wojtek

    --
    ****** www.sklepzczesciami.pl ******
    amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7

  • 22. Data: 2010-01-19 14:07:14
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Janko Muzykant pisze:
    > Pocztówka z Krakowa:
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/10/05/1.htm

    robione komórką :) ?

    Wojtek

  • 23. Data: 2010-01-19 14:24:43
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 19 Jan., 15:04, crazy bejbi <t...@n...ma> wrote:

    > obie fajne. a dałoby radę obejrzeć coś większego - bo straszne
    > miniaturki pokazujesz. aż szkoda.
    >
    > Wojtek

    zeby zobaczyc wieksze trzeba zainstalowac wiekszy monitor u siebie w
    domu.
    obejmuja 360 st i wiecej sie nie da

  • 24. Data: 2010-01-19 14:30:15
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    crazy bejbi pisze:

    > robione komórką :) ?

    Nie, ale... zapomniałem czym :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 25. Data: 2010-01-19 14:36:50
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > na pojedynczych zdjeciach przed zlozeniem aberacji nie ma
    > to nie jest aberacja powstajaca w obiektywie. z cala pewnoscia.

    Weź se z tej pewności zrób wykres i tabelkę :)

    AC przy panoramach silnie rośnie tylko dlatego, że pojawiają się silne
    nieliniowości geometrii. Ale krasnoludki tego nie malują, AC jest tam od
    początku.

    Tak na marginesie, nie rób z kupy cnoty, panoramy jakie pokazujesz
    eliminują fotografa jako takiego, nie ma kadru, właściwie można stworzyć
    robota (choćby z takiego samodzielnego domowego odkurzacza), posłać go w
    świat i zrobi podobne ''dzieła''.

    > dokladnie wiem w jakim programie ona powstaje i nie da sie temu
    > zaradzic.

    Da się doskonale. Eliminując ją na poziomie źródeł. No, ale to trzeba umieć.

    > trzebaby wracac do XP

    Tak, absolutnie bez XP nie da rady :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /synoptycy mieli rację, w całym kraju pada deszcz/

  • 26. Data: 2010-01-19 15:31:11
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 19 Jan 2010 05:28:31 -0800 (PST), XX YY napisał(a):

> [...]
    > to nie jest aberacja powstajaca w obiektywie. z cala pewnoscia.
    > dokladnie wiem w jakim programie ona powstaje i nie da sie temu

    Może po prostu pokaż zdjęcie źródłowe? To zobaczymy czy aberracja jest czy
    nie ma.

    > trzebaby wracac do XP , albo retuszowac a nie chce mi sie.
    > zreszta ten efekt jest bez znaczenia dla calosci , wystepuje czasem w
    > niektorych sytuacjach i trzeba dobrze szukac zeby znalezc.

    Xp nie ma tu nic do rzeczy. I efektu nie trzeba go szukać, bo go widać jak
    na dłoni.

    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 27. Data: 2010-01-19 15:45:59
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    XX YY pisze:

    > zeby zobaczyc wieksze trzeba zainstalowac wiekszy monitor u siebie w
    > domu.
    > obejmuja 360 st i wiecej sie nie da

    u mnie są to obrazki wielkości 640px × 320px

    dobra ... zapomniałem, że u ciebie to trzeba klikać na cienką prawie
    niewidoczną linię poniżej obrazka, bo jak się klika "normalnie" na
    obrazek to się on otwiera w nowym oknie - właśnie jako miniaturka o
    rozmiarach jak podałem ... sorry.

    Wojtek

  • 28. Data: 2010-01-19 15:47:38
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    XX YY pisze:

    napisz jeszcze - to są panoramy robione jakimś mocno szerokokątnym czymś ?

    Wojtek

  • 29. Data: 2010-01-19 15:53:02
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 19 Jan., 16:47, crazy bejbi <t...@n...ma> wrote:
> [...]
    >
    > --
    >               ******www.sklepzczesciami.pl******
    > amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7

    te sa robione
    canon 15/2,8

  • 30. Data: 2010-01-19 15:55:33
    Od: nb <n...@n...net>

    at Tue 19 of Jan 2010 12:11, Andrzej Libiszewski wrote:

> [...]
    how/5427963519446119298

    > Pierwsza mi się nie podoba, druga fajna. W obu wypadkach co prawda
    > wolałbym zwykłe zdjęcia, a nie panoramę.

    Ja podobnie. Może nie zwykłe zdjęcie, ale zwykłą panoramę.
    Można zrezygnować ze sferyczności albo nie przejmować się
    wygibasami wynikającymi z odwzorowania kuli na płaszczyznę.

    W drugiej panoramie biel trochę rozmyta i przydałoby się
    trochę ją zróżnicować (ale ja z tych co mgłę usuwają z fotek :-)

    > Ale z innej beczki... czy mi się wydaje, czy aberrację chromatyczną to
    > widać bez szczególnego wpatrywania się?

    Też. Rzuca się w oczy. Przy minimalnym powiększeniu wyczuwalna,
    przy dwukrotnym dokuczliwa, przy czterokrotnym nieznośna.
    4-krotne powiększenie - gdy widać całe drzewo, to na czym stoi
    i kawałek nieba - nie jest aż tak dużym powiększeniem.

    --
    nb