  • Data: 2013-01-06 20:43:48
    Temat: Re: Zdjęcia Słonia
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    [...]
    > Pewno dałoby się to wszystko znaleźć tu czy tam... Ale przykład
    > dowodzi, że niestety wiele po nas nie zostanie, żeby nie powiedzieć -
    > nic. Dlatego śmieszne trochę są te wszystkie żale o nietrwałości
    > nośników itp. problemy,

    Sam jesteś fatalistą ;-) , ale nie każdy musi mieć tak samo. :))
    Widz wystarczy jeden (choćby sam wykonawca), żeby warto było zrobić
    to przynajmniej raz, ale dobrze. Jest poza tym jeszcze inny wymiar tej
    sprawy - liczy się nie tylko stan faktyczny, ale nawet sama świadomość,
    że zdjęcia są bezpieczne, że w każdej chwili można do nich zajrzeć
    (nawet jeśli już od lat notorycznie "to nie jest najlepszy do tego
    moment" ;) może być źródłem satysfakcji, którą odczuwam na samą myśl,
    iż nie straciłem jeszcze ani jednego zdjęcia (w przeciwieństwie do
    innych danych), choć faktycznie niektórych już od lat nie sprawdzałem.

    Zresztą - już te żale po nietrwałym nośniku, o których piszesz,
    chyba mówią same za siebie. :)

    Bywa też i tak, iż niektóre zdjęcia z czasem zyskują na wartości,
    czasem nieoczekiwany zwrot wydarzeń potrafi z najzwyklejszego zdjęcia
    uczynić coś bardzo ważnego, a więc przestrzegając procedury backupu
    dajemy sobie chociaż szansę skorzystać z tej odmiany losu.

    Jednak co do zdjęć przechowywanych "w sieci" (ja wiedziałem że tak
    będzie... ;) , to życie właśnie dopisało ironiczny komentarz. :))

    Chcąc zilustrować temat przeciwstawną historią zamierzałem pokazać
    moje ulubione zdjęcie Ani Pasek ze Spitsbergenu, która także zginęła w
    górach (na Mont Blanc), że - o proszę: dziewczyna (niestety!) od kilku
    lat nie żyje, ale jej zdjęcia nadal wiszą. Do tej pory robiłem to
    wielokrotnie, a tym razem guglarka pokazała... zero wyników. Upłynął
    termin opłacenia konta, może padły/zbankrutowały serwery "w chmurze",
    no i zdjęć nie ma, a szkoda.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]