    From: <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zbyt dużyprąd
    Date: Mon, 9 Mar 2009 08:20:46 +0100

    > im większe napięcie we tym większe straty ciepła.
    > 17V - 5v = 12V * prąd = odłożona moc na stabilizatorze.

    Tranformatora zmienić nie mogę (zasilanie grzałki)
    Radiator na stabilizatorze jest ( Litera H 1,5 raza szerokości stabilizatora
    i 4 cm wysokości)
    pozostaje oddzielne zasilanie (1*10V 0.8A ) dla części procesorowej z
    przekaźnikiem.

    Wzorowałem się na stacji lutowniczej z PE 3/99 (Jeżeli ktoś nie ma to
    podeślę pdf)
    Tam też jest transformator 2*12V 2*1A ( u mnie jest 2*1,5A)
    Zasilacz daje symetryczne 2*5V
    I tam się chyba nie grzało tak gwałtownie.
    Przecierz tmta stacja projektowana była przez człowieka "doświadczonego"
    (czyż Oni stosowali inne stabilizatory?)