  • Data: 2012-08-11 15:34:22
    Temat: Re: Zbiórka funduszy dla NASA na aparat 2 Mpix (kolor)
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    PK napisał:
    > Jeśli ten temat kogoś bardzo interesuje, to polecam zacząć tu:
    > http://hubblesite.org/gallery/behind_the_pictures/me
    aning_of_color/
    > Strona jest trochę "płytka" merytorycznie, ale od czegoś trzeba zacząć.
    > Konkretniejszych publikacji leży w sieci pełno, ale dla bez odrobiny
    > wiedzy z fizyki mogą się okazać mocno niestrawne, więc generalnie
    > odradzam :).

    Dzięki za stronę. Dobrze podsumowuje to co już wiedziałem natomiast
    nadal nie odpowiada bezpośrednio na moje pytanie :)

    Na wszystkich przykładach z pod-strony:

    http://hubblesite.org/gallery/behind_the_pictures/me
    aning_of_color/toolbox.php

    Kolory RGB są przydzielane w kolejności B-G-R do obrazków składowych,
    które są z kolei po kolei od lewej do prawej w skali widma (UV po lewej,
    IR po prawej).

    Tak więc jest to tylko przypadek, że w tych przykładach (wybranych
    bo reprezentują różne cele badawcze) jest wszędzie tak samo czy jednak
    zawsze wizualizację 'dla ludu' przygotowuje się tak samo?

    m.