eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaZawracanie gitaryRe: Zawracanie gitary
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!ecngs!feeder2.ecngs.de!feeds.phibee-telecom.net!newsfeed.
    xs4all.nl!newsfeed7.news.xs4all.nl!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!new
    s.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-sp
    o-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Zawracanie gitary
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <rsfqbt$pvd$1$opajak@news.chmurka.net>
    <5feb849b$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
    <rsj3do$8tp$1$Adam@news.chmurka.net>
    <5fed270e$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <rsrvlp$20dpq$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <d...@g...com>
    <rst547$227vh$2@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <8...@g...com>
    <rsvsdm$2nhpr$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <7...@g...com>
    <rt2h33$hbm$1$opajak@news.chmurka.net>
    <1exto5tx8041a$.1w5ieqp9hrocw$.dlg@40tude.net>
    <rt7fd1$a7$1$opajak@news.chmurka.net>
    Date: Thu, 7 Jan 2021 20:20:46 +0100
    Message-ID: <1hat8hn4f8e3g$.1iqf1dqt185ti$.dlg@40tude.net>
    Lines: 106
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1610047246 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 514 82.143.187.50:57578
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 6314
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:45155
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Thu, 7 Jan 2021 18:11:56 +0100, Pawel "O'Pajak" napisał(a):
    > W dniu 2021-01-07 o 14:48, J.F. pisze:
    >>> To nie była katastrofa z powodu techniki, tylko z powodu wojskowego
    >>> braku zasad wykonywania lotów. W cywilnym lotnictwie taki wypadek by się
    >>> nie wydarzył, bo... nawet by nie dostali zgody na start (z takimi
    >>> uprawnieniami i nieprzygotowaniem do lotu).
    >> Jestes pewien ?
    >
    > Tak. Wystarczy poczytać raport. Nie, nie żadnego Macierewicza. Ten
    > oficjalny M. Laska.

    Chodzi mi raczej o to, czy ktos w cywilnym lotnictwie tak pilnie
    studiuje papiery przed kazdym lotem, czy raczej tez przymykaja oko.

    > W głowie się nie mieści. Przygotowania do lotu instruktora i moje, żeby
    > odbyć krag nadlotniskowy Cessną 150 były bardziej zaawansowane, niż tego
    > nieszczęsnego lotu.

    Co by nie mowic - zaloganci, ktorzy stale latali ...

    >>> Pilot wojskowy ma wykonać rozkaz, cywilny dbać o bezpieczeństwo pasażerów.
    >> Niby tak, ale jak premia od wynikow firmy zalezy ?
    >
    > W Polsce żaden pilot cywilny nie narazi pasażerów. Zabacz sobie raporty
    > PKBWL jak drobne problemy są zgłaszane.

    Ale nie wiesz o tych, ktore nie sa zglaszane.
    Zobacz np kpt Wrone, ktory z awaria hydrauliki polecial przez ocean
    ... no dobra, zakladam ze sprawdzil MEL i producent pozwolil.


    > Narazenie pasażerów to
    > automatycznie prokurator + utrata licencji. Drobne nieprawidłowości to
    > może byc zawieszenie licencji.
    > Niedawna sprawa, samolot z PAD wystartował z niewielkiego lotniska.
    > Samolot z pilotami dzierżawiony od LOT. W momencie startu lotnisko było
    > niekontrolowane (minutę wcześniej, tak JEDNĄ minutę, wcześniej
    > kontroler skończył pracę. Był na miejscu, nawet rozmiawiał z załogą, ale
    > dopuszczalny czas pracy skończył minutę wcześniej.

    Tylko nie bardzo wiadomo:
    -sami tacy sluzbisci tam pracuja,
    -kare mu niedawno przywalili za przekroczenie czasu pracy,
    -nie chcieli zaplacic za nadgodziny ... bo przeciez ich nie ma przy
    takich limitach,
    -po prostu PAD nie lubi, a tu taka okazja sie trafila ...

    Przy czym o ile pamietam dyskusje, to wychodzilo jakos tak, ze po
    oficjalnym zakonczeniu pracy lotniska teoretycznie kazdy moze sobie
    przelatywac przez jego teren, i zderzyc sie ze startujacym samolotem,
    wiec rozeslano NOTAM o wydluzeniu pracy lotniska tuz przed ... i
    ciekawe jaka mozliwosc zapoznania mialby jakis przygotny pilot
    awionetki, ktory wystartowal godzine wczesniej ...

    A tu co - pozwolili panu prezydetowi na start.

    > Lotnisko
    > niekontrolowane oznacza, że piloci wszystkich statków powietrznych musza
    > sami dbać o bezpieczeństwo przez komunikację radiową. Nic niezwykłego,
    > tysiace lotnisk tak funkcjonuje. Ale tych 2 pilotów pożegnało się z
    > pracą w LOTcie. Czemu, skoro żadnych przepisów lotniczych nie złamali,
    > nikogo nie narazili, nie stworzyli żadnego zagrożenia? Ano złamali...
    > wewnętrzną procedurę LOT, która zabrania operacji lotniczych z lotnisk
    > niekontrolowanych. I już, pozamiatane.

    I ciekawe, czy by ich zwolniono, gdyby ktos nie naglosnil sprawy.
    A naglosnil ... jakby to byl zwykly cywilny lot, to moglby ktos nie
    nie zauwazyc.

    Zakaz moze wynikac z wymogow ubezpieczyciela, ale ... ciekawe - w LOT
    taki rygor panuje, czy akurat ta dwojka bya do odstrzalu ...

    LOT tam w ogole lata?
    Bo podejrzewam, ze tez by woleli aby pilot wystartowal, niz zeby
    pasazerow trzeba bylo wypraszac, pieniadze zwracac, hotele zalatwiac
    ... ale moze sie myle, i taka wysoka w LOT kultura, ze by pilota
    ukarali za te minute :)

    > Inny przykład: pewna azjatycja linia miała parę wypadków. Nie pamietam,
    > czy brak przeglądów samolotów, czy piloci nie za bardzo. Polska i
    > jeszcze 1 kraj eurpopejski zabrioniły tej linni ruchu w polskiej
    > przestrzeni powietrznej. Z automatu zabroniono więc im lotów w cazłej
    > europejskiej przestrzeni.
    > Najnowszy przykład: Pakistan. Okazało się, że część pilotów ma lewe
    > papiery. I to samo, ban na cała Europę (nie mylić z UE). A w wojsku?
    > Złamał się zaczep spadochronu fotela wystrzeliwanego? Pan Janusz dorobi.
    > Dorobił. Solidny. Tak solidny, że jak się pilot katapultował, to zaczep
    > nie puścił i nie otworzył spadochronu. Wypadek pod Mirosławcem, piloci
    > od 3 w nocy pracowali z kiloma startami i lądowaniami az do popołudnia,
    > gdy popałnili prosty błąd. Ostatni w ich życiu. Która linia lotnicza w
    > cywilizowanym świecie dopuściłaby do przekroczenia czasu pracy pilota?
    > Kto by taką linię wpuścił na swoje lotnisko.?

    Sprawdz, czy tego bana juz nie zdjeli - przeciez wiecznie zakazywac
    nie beda :-)

    Mozna tez poczytac o tych niepolskich wypadkach w linach cywilnych -
    wysoka kultura, dbalosc o pasazera, a jednak ktos tam czasem czegos
    zaniedba, nie dopilnuje, zle wyszkolony - wypadek.

    Nawiasem mowiac - kiedys przeczytalem, ze zdaniem konstruktora Tu-154
    to bardzo bezpieczny samolot, i nie bylo wypadku z winy samolotu.
    Odszukalem jakies zestawienie - istotnie, te wypadki co byly, to z
    winy pilotow.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: