-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!ecngs!feeder2.ecngs.de!feeds.phibee-telecom.net!newsfeed.
xs4all.nl!newsfeed7.news.xs4all.nl!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!new
s.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-sp
o-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Zawracanie gitary
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <rsfqbt$pvd$1$opajak@news.chmurka.net>
<5feb849b$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
<rsj3do$8tp$1$Adam@news.chmurka.net>
<5fed270e$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
<rsrvlp$20dpq$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<d...@g...com>
<rst547$227vh$2@portraits.wsisiz.edu.pl>
<8...@g...com>
<rsvsdm$2nhpr$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<7...@g...com>
<rt2h33$hbm$1$opajak@news.chmurka.net>
<1exto5tx8041a$.1w5ieqp9hrocw$.dlg@40tude.net>
<rt7fd1$a7$1$opajak@news.chmurka.net>
Date: Thu, 7 Jan 2021 20:20:46 +0100
Message-ID: <1hat8hn4f8e3g$.1iqf1dqt185ti$.dlg@40tude.net>
Lines: 106
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
X-Trace: 1610047246 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 514 82.143.187.50:57578
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 6314
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:45155
[ ukryj nagłówki ]Dnia Thu, 7 Jan 2021 18:11:56 +0100, Pawel "O'Pajak" napisał(a):
> W dniu 2021-01-07 o 14:48, J.F. pisze:
>>> To nie była katastrofa z powodu techniki, tylko z powodu wojskowego
>>> braku zasad wykonywania lotów. W cywilnym lotnictwie taki wypadek by się
>>> nie wydarzył, bo... nawet by nie dostali zgody na start (z takimi
>>> uprawnieniami i nieprzygotowaniem do lotu).
>> Jestes pewien ?
>
> Tak. Wystarczy poczytać raport. Nie, nie żadnego Macierewicza. Ten
> oficjalny M. Laska.
Chodzi mi raczej o to, czy ktos w cywilnym lotnictwie tak pilnie
studiuje papiery przed kazdym lotem, czy raczej tez przymykaja oko.
> W głowie się nie mieści. Przygotowania do lotu instruktora i moje, żeby
> odbyć krag nadlotniskowy Cessną 150 były bardziej zaawansowane, niż tego
> nieszczęsnego lotu.
Co by nie mowic - zaloganci, ktorzy stale latali ...
>>> Pilot wojskowy ma wykonać rozkaz, cywilny dbać o bezpieczeństwo pasażerów.
>> Niby tak, ale jak premia od wynikow firmy zalezy ?
>
> W Polsce żaden pilot cywilny nie narazi pasażerów. Zabacz sobie raporty
> PKBWL jak drobne problemy są zgłaszane.
Ale nie wiesz o tych, ktore nie sa zglaszane.
Zobacz np kpt Wrone, ktory z awaria hydrauliki polecial przez ocean
... no dobra, zakladam ze sprawdzil MEL i producent pozwolil.
> Narazenie pasażerów to
> automatycznie prokurator + utrata licencji. Drobne nieprawidłowości to
> może byc zawieszenie licencji.
> Niedawna sprawa, samolot z PAD wystartował z niewielkiego lotniska.
> Samolot z pilotami dzierżawiony od LOT. W momencie startu lotnisko było
> niekontrolowane (minutę wcześniej, tak JEDNĄ minutę, wcześniej
> kontroler skończył pracę. Był na miejscu, nawet rozmiawiał z załogą, ale
> dopuszczalny czas pracy skończył minutę wcześniej.
Tylko nie bardzo wiadomo:
-sami tacy sluzbisci tam pracuja,
-kare mu niedawno przywalili za przekroczenie czasu pracy,
-nie chcieli zaplacic za nadgodziny ... bo przeciez ich nie ma przy
takich limitach,
-po prostu PAD nie lubi, a tu taka okazja sie trafila ...
Przy czym o ile pamietam dyskusje, to wychodzilo jakos tak, ze po
oficjalnym zakonczeniu pracy lotniska teoretycznie kazdy moze sobie
przelatywac przez jego teren, i zderzyc sie ze startujacym samolotem,
wiec rozeslano NOTAM o wydluzeniu pracy lotniska tuz przed ... i
ciekawe jaka mozliwosc zapoznania mialby jakis przygotny pilot
awionetki, ktory wystartowal godzine wczesniej ...
A tu co - pozwolili panu prezydetowi na start.
> Lotnisko
> niekontrolowane oznacza, że piloci wszystkich statków powietrznych musza
> sami dbać o bezpieczeństwo przez komunikację radiową. Nic niezwykłego,
> tysiace lotnisk tak funkcjonuje. Ale tych 2 pilotów pożegnało się z
> pracą w LOTcie. Czemu, skoro żadnych przepisów lotniczych nie złamali,
> nikogo nie narazili, nie stworzyli żadnego zagrożenia? Ano złamali...
> wewnętrzną procedurę LOT, która zabrania operacji lotniczych z lotnisk
> niekontrolowanych. I już, pozamiatane.
I ciekawe, czy by ich zwolniono, gdyby ktos nie naglosnil sprawy.
A naglosnil ... jakby to byl zwykly cywilny lot, to moglby ktos nie
nie zauwazyc.
Zakaz moze wynikac z wymogow ubezpieczyciela, ale ... ciekawe - w LOT
taki rygor panuje, czy akurat ta dwojka bya do odstrzalu ...
LOT tam w ogole lata?
Bo podejrzewam, ze tez by woleli aby pilot wystartowal, niz zeby
pasazerow trzeba bylo wypraszac, pieniadze zwracac, hotele zalatwiac
... ale moze sie myle, i taka wysoka w LOT kultura, ze by pilota
ukarali za te minute :)
> Inny przykład: pewna azjatycja linia miała parę wypadków. Nie pamietam,
> czy brak przeglądów samolotów, czy piloci nie za bardzo. Polska i
> jeszcze 1 kraj eurpopejski zabrioniły tej linni ruchu w polskiej
> przestrzeni powietrznej. Z automatu zabroniono więc im lotów w cazłej
> europejskiej przestrzeni.
> Najnowszy przykład: Pakistan. Okazało się, że część pilotów ma lewe
> papiery. I to samo, ban na cała Europę (nie mylić z UE). A w wojsku?
> Złamał się zaczep spadochronu fotela wystrzeliwanego? Pan Janusz dorobi.
> Dorobił. Solidny. Tak solidny, że jak się pilot katapultował, to zaczep
> nie puścił i nie otworzył spadochronu. Wypadek pod Mirosławcem, piloci
> od 3 w nocy pracowali z kiloma startami i lądowaniami az do popołudnia,
> gdy popałnili prosty błąd. Ostatni w ich życiu. Która linia lotnicza w
> cywilizowanym świecie dopuściłaby do przekroczenia czasu pracy pilota?
> Kto by taką linię wpuścił na swoje lotnisko.?
Sprawdz, czy tego bana juz nie zdjeli - przeciez wiecznie zakazywac
nie beda :-)
Mozna tez poczytac o tych niepolskich wypadkach w linach cywilnych -
wysoka kultura, dbalosc o pasazera, a jednak ktos tam czasem czegos
zaniedba, nie dopilnuje, zle wyszkolony - wypadek.
Nawiasem mowiac - kiedys przeczytalem, ze zdaniem konstruktora Tu-154
to bardzo bezpieczny samolot, i nie bylo wypadku z winy samolotu.
Odszukalem jakies zestawienie - istotnie, te wypadki co byly, to z
winy pilotow.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.01.21 20:32 J.F.
- 07.01.21 20:46 J.F.
- 07.01.21 21:58 WM
- 08.01.21 00:44 Marcin Debowski
- 08.01.21 12:45 WM
- 08.01.21 14:06 Konrad Anikiel
- 09.01.21 20:56 Pawel \"O'Pajak\
- 11.01.21 11:58 J.F.
- 11.01.21 12:09 J.F.
- 11.01.21 17:28 Pawel \"O'Pajak\
- 11.01.21 18:13 J.F.
- 11.01.21 18:25 Jarosław Sokołowski
- 11.01.21 18:48 J.F.
- 11.01.21 22:31 Robert Tomasik
- 13.01.21 05:19 Marcin Debowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-02-12 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-02-12 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-12 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Kraków => PHP Full Stack Developer <=
- 2025-02-12 Karta dźwiękowa stereo
- 2025-02-12 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-12 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-12 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-02-12 Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- 2025-02-11 Mini pecet
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=