eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaZawracanie gitaryRe: Zawracanie gitary
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.89-78-148-216.
    dynamic.chello.pl!not-for-mail
    From: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Zawracanie gitary
    Date: Thu, 7 Jan 2021 18:11:56 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <rt7fd1$a7$1$opajak@news.chmurka.net>
    References: <rsfqbt$pvd$1$opajak@news.chmurka.net>
    <5feb849b$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
    <rsj3do$8tp$1$Adam@news.chmurka.net>
    <5fed270e$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <rsrvlp$20dpq$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <d...@g...com>
    <rst547$227vh$2@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <8...@g...com>
    <rsvsdm$2nhpr$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <7...@g...com>
    <rt2h33$hbm$1$opajak@news.chmurka.net>
    <1exto5tx8041a$.1w5ieqp9hrocw$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: 89-78-148-216.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 7 Jan 2021 17:12:01 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="opajak";
    posting-host="89-78-148-216.dynamic.chello.pl:89.78.148.216";
    logging-data="327"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.6.0
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <1exto5tx8041a$.1w5ieqp9hrocw$.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:45152
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2021-01-07 o 14:48, J.F. pisze:
    >> To nie była katastrofa z powodu techniki, tylko z powodu wojskowego
    >> braku zasad wykonywania lotów. W cywilnym lotnictwie taki wypadek by się
    >> nie wydarzył, bo... nawet by nie dostali zgody na start (z takimi
    >> uprawnieniami i nieprzygotowaniem do lotu).
    > Jestes pewien ?


    Tak. Wystarczy poczytać raport. Nie, nie żadnego Macierewicza. Ten
    oficjalny M. Laska.
    W głowie się nie mieści. Przygotowania do lotu instruktora i moje, żeby
    odbyć krag nadlotniskowy Cessną 150 były bardziej zaawansowane, niż tego
    nieszczęsnego lotu.

    >> Pilot wojskowy ma wykonać rozkaz, cywilny dbać o bezpieczeństwo pasażerów.
    > Niby tak, ale jak premia od wynikow firmy zalezy ?


    W Polsce żaden pilot cywilny nie narazi pasażerów. Zabacz sobie raporty
    PKBWL jak drobne problemy są zgłaszane. Narazenie pasażerów to
    automatycznie prokurator + utrata licencji. Drobne nieprawidłowości to
    może byc zawieszenie licencji.
    Niedawna sprawa, samolot z PAD wystartował z niewielkiego lotniska.
    Samolot z pilotami dzierżawiony od LOT. W momencie startu lotnisko było
    niekontrolowane (minutę wcześniej, tak JEDNĄ minutę, wcześniej
    kontroler skończył pracę. Był na miejscu, nawet rozmiawiał z załogą, ale
    dopuszczalny czas pracy skończył minutę wcześniej. Lotnisko
    niekontrolowane oznacza, że piloci wszystkich statków powietrznych musza
    sami dbać o bezpieczeństwo przez komunikację radiową. Nic niezwykłego,
    tysiace lotnisk tak funkcjonuje. Ale tych 2 pilotów pożegnało się z
    pracą w LOTcie. Czemu, skoro żadnych przepisów lotniczych nie złamali,
    nikogo nie narazili, nie stworzyli żadnego zagrożenia? Ano złamali...
    wewnętrzną procedurę LOT, która zabrania operacji lotniczych z lotnisk
    niekontrolowanych. I już, pozamiatane.
    Inny przykład: pewna azjatycja linia miała parę wypadków. Nie pamietam,
    czy brak przeglądów samolotów, czy piloci nie za bardzo. Polska i
    jeszcze 1 kraj eurpopejski zabrioniły tej linni ruchu w polskiej
    przestrzeni powietrznej. Z automatu zabroniono więc im lotów w cazłej
    europejskiej przestrzeni.
    Najnowszy przykład: Pakistan. Okazało się, że część pilotów ma lewe
    papiery. I to samo, ban na cała Europę (nie mylić z UE). A w wojsku?
    Złamał się zaczep spadochronu fotela wystrzeliwanego? Pan Janusz dorobi.
    Dorobił. Solidny. Tak solidny, że jak się pilot katapultował, to zaczep
    nie puścił i nie otworzył spadochronu. Wypadek pod Mirosławcem, piloci
    od 3 w nocy pracowali z kiloma startami i lądowaniami az do popołudnia,
    gdy popałnili prosty błąd. Ostatni w ich życiu. Która linia lotnicza w
    cywilizowanym świecie dopuściłaby do przekroczenia czasu pracy pilota?
    Kto by taką linię wpuścił na swoje lotnisko.?


    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa
    --
    "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
    -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
    ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
    moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: