-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.89-78-148-216.
dynamic.chello.pl!not-for-mail
From: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Zawracanie gitary
Date: Thu, 7 Jan 2021 18:11:56 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <rt7fd1$a7$1$opajak@news.chmurka.net>
References: <rsfqbt$pvd$1$opajak@news.chmurka.net>
<5feb849b$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
<rsj3do$8tp$1$Adam@news.chmurka.net>
<5fed270e$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
<rsrvlp$20dpq$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<d...@g...com>
<rst547$227vh$2@portraits.wsisiz.edu.pl>
<8...@g...com>
<rsvsdm$2nhpr$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<7...@g...com>
<rt2h33$hbm$1$opajak@news.chmurka.net>
<1exto5tx8041a$.1w5ieqp9hrocw$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 89-78-148-216.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Thu, 7 Jan 2021 17:12:01 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="opajak";
posting-host="89-78-148-216.dynamic.chello.pl:89.78.148.216";
logging-data="327"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.6.0
Content-Language: pl
In-Reply-To: <1exto5tx8041a$.1w5ieqp9hrocw$.dlg@40tude.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:45152
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2021-01-07 o 14:48, J.F. pisze:
>> To nie była katastrofa z powodu techniki, tylko z powodu wojskowego
>> braku zasad wykonywania lotów. W cywilnym lotnictwie taki wypadek by się
>> nie wydarzył, bo... nawet by nie dostali zgody na start (z takimi
>> uprawnieniami i nieprzygotowaniem do lotu).
> Jestes pewien ?
Tak. Wystarczy poczytać raport. Nie, nie żadnego Macierewicza. Ten
oficjalny M. Laska.
W głowie się nie mieści. Przygotowania do lotu instruktora i moje, żeby
odbyć krag nadlotniskowy Cessną 150 były bardziej zaawansowane, niż tego
nieszczęsnego lotu.
>> Pilot wojskowy ma wykonać rozkaz, cywilny dbać o bezpieczeństwo pasażerów.
> Niby tak, ale jak premia od wynikow firmy zalezy ?
W Polsce żaden pilot cywilny nie narazi pasażerów. Zabacz sobie raporty
PKBWL jak drobne problemy są zgłaszane. Narazenie pasażerów to
automatycznie prokurator + utrata licencji. Drobne nieprawidłowości to
może byc zawieszenie licencji.
Niedawna sprawa, samolot z PAD wystartował z niewielkiego lotniska.
Samolot z pilotami dzierżawiony od LOT. W momencie startu lotnisko było
niekontrolowane (minutę wcześniej, tak JEDNĄ minutę, wcześniej
kontroler skończył pracę. Był na miejscu, nawet rozmiawiał z załogą, ale
dopuszczalny czas pracy skończył minutę wcześniej. Lotnisko
niekontrolowane oznacza, że piloci wszystkich statków powietrznych musza
sami dbać o bezpieczeństwo przez komunikację radiową. Nic niezwykłego,
tysiace lotnisk tak funkcjonuje. Ale tych 2 pilotów pożegnało się z
pracą w LOTcie. Czemu, skoro żadnych przepisów lotniczych nie złamali,
nikogo nie narazili, nie stworzyli żadnego zagrożenia? Ano złamali...
wewnętrzną procedurę LOT, która zabrania operacji lotniczych z lotnisk
niekontrolowanych. I już, pozamiatane.
Inny przykład: pewna azjatycja linia miała parę wypadków. Nie pamietam,
czy brak przeglądów samolotów, czy piloci nie za bardzo. Polska i
jeszcze 1 kraj eurpopejski zabrioniły tej linni ruchu w polskiej
przestrzeni powietrznej. Z automatu zabroniono więc im lotów w cazłej
europejskiej przestrzeni.
Najnowszy przykład: Pakistan. Okazało się, że część pilotów ma lewe
papiery. I to samo, ban na cała Europę (nie mylić z UE). A w wojsku?
Złamał się zaczep spadochronu fotela wystrzeliwanego? Pan Janusz dorobi.
Dorobił. Solidny. Tak solidny, że jak się pilot katapultował, to zaczep
nie puścił i nie otworzył spadochronu. Wypadek pod Mirosławcem, piloci
od 3 w nocy pracowali z kiloma startami i lądowaniami az do popołudnia,
gdy popałnili prosty błąd. Ostatni w ich życiu. Która linia lotnicza w
cywilizowanym świecie dopuściłaby do przekroczenia czasu pracy pilota?
Kto by taką linię wpuścił na swoje lotnisko.?
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com
Następne wpisy z tego wątku
- 07.01.21 19:29 WM
- 07.01.21 19:38 J.F.
- 07.01.21 20:20 J.F.
- 07.01.21 20:32 J.F.
- 07.01.21 20:46 J.F.
- 07.01.21 21:58 WM
- 08.01.21 00:44 Marcin Debowski
- 08.01.21 12:45 WM
- 08.01.21 14:06 Konrad Anikiel
- 09.01.21 20:56 Pawel \"O'Pajak\
- 11.01.21 11:58 J.F.
- 11.01.21 12:09 J.F.
- 11.01.21 17:28 Pawel \"O'Pajak\
- 11.01.21 18:13 J.F.
- 11.01.21 18:25 Jarosław Sokołowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo