  • 21. Data: 2014-05-11 14:46:55
    Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <k...@g...com> wrote in message
    news:d4ec74c7-09d1-40cc-aabb-94918ee8f8f7@googlegrou
    ps.com...
    > Myślisz że jak ćwierć litra zostanie w misce to będzie to
    > miało jakiekolwiek znaczenie? I tak sporo zostaje w różnych
    > kanałach, wale, wałkach klawiatury, pompie itp.

    Ludzie czasem myślą, że olej musi być czysty i żółty aby
    działał dobrze... I starają się te ostatnie dwie krople wyjąć...

    > Ktoś napisał że filtr co dwie zmiany.

    Nie co dwie zmiany tylko co drugą zmianę oleju.
    To jest rekomendacja z książki serwisowej Honda USA.

    > Był tu kiedyś idiota co pytał jakim olejem płukać silnik przy
    > wymianie oleju.

    Czemu idiota? Moze w jakichś skrajnych przypadkach jest to
    potrzebne... Nie znasz sytuacji, nie znasz silnika i jego stanu...
    Napewno nie jest to częścią rutyny nieuszkodzonego samochodu.

  • 22. Data: 2014-05-11 14:53:46
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > tu kiedyś idiota co pytał jakim olejem płukać silnik przy wymianie oleju.
    Myślę, że po to producenci silników wymyślili korki do spuszczania oleju, by
    z nich korzystać.
    Jeżeli jakiś producent przewidział odsysanie zużytego oleju przez wlew, to
    nie wyposażał miski olejowej w korek spustowy.
    Ilość oleju, która zostanie w opróżnionym układzie zależy jedynie od
    cierpliwości spuszczającego.
    Osobiście jakiś czas temu zainwestowałem w to:
    http://www.promotorlublin.pl/?2832,miska-do-zlewania
    -oleju-qs60224
    http://www.promotorlublin.pl/?2310,klucz-wpust.-1-2-
    tx70-x-58-s07h470
    http://www.promotorlublin.pl/?2101,klucz-do-filtra-o
    leju-nasadka-68mm-14-katow-hc-68-14
    i własnoręcznie wymieniam jak instrukcja nakazuje.
    :)
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 23. Data: 2014-05-11 15:03:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> wrote in message
> [...]
    > Jeżeli jakiś producent przewidział odsysanie zużytego oleju przez wlew,
    > to nie wyposażał miski olejowej w korek spustowy.

    Nie przesadzajmy z tą filozofią... :-)
    Producenci silników wymyślili korki do spuszczania oleju bo taką
    przyjęli metodę serwisowania aby łatwo wykorzystać grawitację
    w warunkach warsztatu samochodowego...
    Samochód nie jest projektowany do serwisowania na parkingu
    pod blokiem czy nawet u kogoś w garażu...

> [...]
    > cierpliwości spuszczającego.
    > Osobiście jakiś czas temu zainwestowałem w to:

    A co to za autko ma taki dziwny korek spustowy z dziurą na Torxa?
    Hondy i Toyoty mają normalne śruby z sześciokątnym łbem 17mm.

    > http://www.promotorlublin.pl/?2101,klucz-do-filtra-o
    leju-nasadka-68mm-14-katow-hc-68-14

    Od wieki-wieków nie używam żadnego klucza do zakręcania/odkręcania
    filtra oleju. Problem jest tylko z nowo-kupionym autem i pierwszą wymianą,
    gdzie zwykle i korek spustowy i filtr jest dokręcony zbyt wielką siłą przez
    jakiegoś napalonego mechanika...

    > i własnoręcznie wymieniam jak instrukcja nakazuje.
    > :)

    Instrukcja w moim aucie nakazuje dokręcanie filtra ręcznie, bez żadnych
    nasadek ani klucz.

  • 24. Data: 2014-05-11 15:21:46
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-05-11 10:49, RadoslawF pisze:
    > jest szansa ze jakiś dzieciak w czasie zabawy ją odkręci
    :)))) kuźwa co to ludzie nie wymyślą

  • 25. Data: 2014-05-11 15:27:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jawi" <t...@p...com> wrote in message
    > :)))) kuźwa co to ludzie nie wymyślą

    Słuchaj, nie znamy jego dzieciaków - kto to wie?! :-)

  • 26. Data: 2014-05-11 15:32:11
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Instrukcja w moim aucie nakazuje dokręcanie filtra ręcznie, bez żadnych
    > nasadek ani klucz.

    Twoje auto to nie pępek Świata.
    Są różni producenci, którzy mają różne zalecenia i o ile dokręcanie filtra
    powinno się dokonywać ręcznie,
    o tyle odkręcenie bez użycie klucza nie zawsze jest możliwe, choćby ze
    względu na brak swobodnego dostępu.
    Używanie śrubokręta jako klucza też czasem jest niemożliwe/niewskazane...
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 27. Data: 2014-05-11 15:41:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > o tyle odkręcenie bez użycie klucza nie zawsze jest możliwe,
    > choćby ze względu na brak swobodnego dostępu.

    Zwykle bierze się to raczej właśnie z niedoczytania instrukcji
    przez poprzedniego zmieniacza filtra oleju, który go dokręci
    za mocno ze strachu przed cieknięciem - mądzejszy się robi
    niż instrukcja producenta albo w ogóle instrukcji nie widział.

    > Używanie śrubokręta jako klucza też czasem jest niemożliwe/niewskazane...

    Zarówno nasadka+klucz czy śrubokręt przy braku klucza to
    środki zaradcze na problem któremu można zapobiec przez
    ścisłe przestrzeganie instrukcji montażu filtra oleju od
    producenta samochodu.

    Owszem, moje auto to nie pępek świata i czasem filtr jest ukryty
    pod korkiem spustowym oleju, wtedy nie unikniesz klucza aby
    to odkręcić/wymienić - ale w nowoczesnych autach filtr odkręcasz
    i zakręcasz ręcznie. Samo używanie klucza z nasadką do montowania
    filtra jest niebezpieczne z tego powodu że prawie zawsze zakręcisz
    go za mocno kluczem niż zakręciłbyś go ręcznie, bez nasadki.
    A więc nasadkę i klucz trzymaj sobie w skrzynce narzędziowej "na
    wszelki wypadek" ale filtr obsługuj wyłącznie ręcznie.

  • 28. Data: 2014-05-11 15:42:20
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2014-05-11 11:38, K pisze:

    > a ktore auta maja miske nie z aluminium?
    Moje!! :)
    (i pewnie z kilkaset tysięcy spokrewnionych)
    Wytłoczka z blachy stalowej.

  • 29. Data: 2014-05-11 15:58:55
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 11.05.2014 o 14:53 WOJO <s...@a...unknown.hehe> pisze:

> [...]
    > http://www.promotorlublin.pl/?2101,klucz-do-filtra-o
    leju-nasadka-68mm-14-katow-hc-68-14
    > i własnoręcznie wymieniam jak instrukcja nakazuje.

    W Warszawie za wymianę oleju (materiały moje) płacę 30PLN (gdzie indziej
    pewnie jest jeszcze taniej).
    Trwa to 15min. Jest sens się samemu babrać? Co zrobić ze zużytym olejem i
    filtrem?
    Olej zmieniam 2x częsciej niż zaleca producent (co 15kkm).

    Chyba, że masz takie hobby - wtedy sprawa jasna i nic mi do tego.

    TG

  • 30. Data: 2014-05-11 15:59:53
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    Grzebanie się z kluczem?
    Klucz 24, 1 ruch i po sprawie.

    > 1. rączki i tak zabrudzisz wymieniając filtr
    Wynalazek ludów prymitywnych - RĘKAWICZKI ;)
    > 2. w domowych warunkach nie podnosisz a tylko wjeżdżasz na kanał
    Po grzybka ;) - miskę do spuszczania ojeju wstawiam pod korek - a mam
    zwykłego kompakta.
    > 3. tak na oko kranik wygląda na dłuższy od zwykłego korka i jak
    > zawadzisz o coś to będziesz miał niepotrzebny problem
    Dokładnie - już mi się zdarzyło giąć miskę :/
    A w moim przypadku "toto" by sterczało zdecydowanie poniżej (korek mam
    pod kątem jakichś 45stopni)
    > 4. kranik ma zamontowana na stałe dźwigienkę do otwierania,
    > jest szansa ze jakiś dzieciak w czasie zabawy ją odkręci
    > (celowo lub nie) lub jak pojedziesz w teren to rusza ją
    > jakaś gałąź czy inny badyl.
    Prędzej badyl niż dzieciak. Niby jest mocowany na zatrzask, ale...