  • 131. Data: 2014-05-19 02:58:38
    Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message
    news:llbi4v$ca9$2@node2.news.atman.pl...

    > Internet jak pamiętnik, wpiszesz w nim każdą głupotę.

    Co konkretnie nazywasz głupotą w tej notatce na wiki?
    Podważasz prawdziwość badania jej przez Ośrodek
    Badawczo-Rozwojowy Samochodów Osobowych FSO?
    Czy może to, że w ogóle były nieprzemyślane nawet
    od teoretycznej strony, bo nie działały tak jak sobie
    wyobraził ich działanie autor "wynalazku"?

  • 132. Data: 2014-05-19 10:06:58
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-05-16 17:47, RadoslawF pisze:

    > Gdyby paliwo nie cofało się z instalacji przez nieszczelne zaworki
    > w pompie to palił by za drugim zakręceniem a nie po tylu sekundach
    > dydłania.

    Nie cofało się. Za drugim zakręceniem mechaniczna pompa pf125 nie wypełni gaźnika do
    poziomu
    umożliwiającego odpalenie, zwłaszcza zimnego silnika. Te 10s kręcenia to był właśnie
    czas
    potrzebny do wypełnienia komory pływakowej do +/- przyzwoitego poziomu.
    Sprawdzone empirycznie. Ech, kiedyś człowiek miał czas i ochotę do takich zabaw.

    --
    JW

  • 133. Data: 2014-05-19 10:08:12
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu sobota, 17 maja 2014 23:08:27 UTC+2 użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:

    > Wi�kszo�� turbospr�arek nie ma zmiennej geometrii.

    To jeszcze takie produkuja? ;)

    > Zaw�r nadci�nieniowy jest zaworem samosterownym, nie jest sterowany przez
    komputer, to nawet nie jest elektrozaw�r.

    A np. takie "cus" http://www.motofaktor.pl/47,2/WARSZTAT-24-7/Zawor-ob
    ejsciowy-turbosprezarki,1173.html ?

    > A chip-tuningiem co nazywasz? Skasowanie klienta na 500 z� za wpi�cie
    > jednego rezystora r�wnolegle do przep�ywomierza?

    Cos takiego napisalem? Zazwyczaj zmaiana map dajaca zwiekszenie cisnienia doladowania
    + odpowiednia do tego ilosc paliwa...
    A silniki bez turbo to sie chyba (?) slabo "chipuja"

    WS

  • 134. Data: 2014-05-19 10:32:45
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-05-16 18:27, k...@g...com pisze:

    > Przestań nawijać makaron na uszy. W dyszy wolnych obrotów paliwo było tylko wtedy
    kiedy silnik pracował. Wykręcenie dyszy wolnych obrotów nie skutkowało wypłynięciem
    przez dziurę gdzie była wkręcona paliwa z gaźnika. Ordynarny sposób uszczelnienia
    korpusu dyszy wolnych obrotów za pomocą zgniatanego O ringu i gwintu powodowało że
    całość była odporna na lewe powietrze jakie mogło się tamtędy dostać.

    Jak pisałem było to ćwierć wieku temu.
    Tak patrzę teraz na zdjęcia gaźnika pf125, i to była na 95% ta spora mosiężna śruba
    dostępna z boku.
    Jakaś dysza - może główna? Ale rzeczywiście, nie była to dysza w.o., muszę przyznać.
    Pod nią było stale wilgotno, i z całą pewnością było tam paliwo, gdyż po odkręceniu
    tegoż ustrojstwa
    wypływało całe z komory pływakowej. Ani dokręcanie ani nowa podkładka miedziana nie
    pomagały.
    Po odkręceniu widać było ten felerny odlew. Pomogło dopiero jak założyłem
    eksperymentalnie cienką
    podkładkę gumową. Z tą protezą jeździł dalesze 10 lat i dobrze dopalał.

    --
    JW

  • 135. Data: 2014-05-19 10:38:30
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-05-16 17:49, RadoslawF pisze:

    > Źle sprawdziłeś. Wymieniacze kupują w beczkach i płacą
    > cenę za litr jakiej tobie przy zakupie na litry nikt nie
    > zaproponuje.

    Ale ja nie chcę z beczki, tylko z butelki, której oryginalność mogę organoleptycznie
    ocenić,
    i to najlepiej jeszcze przez zakupem. Ot, taka fanaberia, czy jak ktoś woli,
    paranoja.

  • 136. Data: 2014-05-19 11:28:14
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Nie cofało się. Za drugim zakręceniem mechaniczna pompa pf125 nie wypełni gaźnika
    do poziomu
    > umożliwiającego odpalenie,

    ... choć oczywiście zależy, co rozumiesz przez zakręcenie...

  • 137. Data: 2014-05-19 12:44:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości

    >Ale ja nie chcę z beczki, tylko z butelki, której oryginalność mogę
    >organoleptycznie ocenić,
    >i to najlepiej jeszcze przez zakupem. Ot, taka fanaberia, czy jak
    >ktoś woli, paranoja.

    Moj ma drogo nawet ten z beczki.

    J.

  • 138. Data: 2014-05-19 12:47:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości
    W dniu 2014-05-12 04:46, Pszemol pisze:

    >Powtarzasz klasyczną głupotę "znafcuff" samochodów. Zobacz sobie
    >gdzieś schemat turbosprężarki i odpowiedz sobie na pytanie, co tam
    >miałoby się włączać przy jakichś obrotach? Są spaliny- turbina się
    >obraca.

    W niektorych jest "variable turbine geometrie".
    Ale nawet tam gdzie nie ma, jest jakis dziwny skok momentu przy ~2000.

    I np mam dwa mondeo, rozne lata, ale silnik niby taki sam - jeden na
    wolnych obrotach "wcale nie ciagnie".
    I tak sie zastanawiam - turbina sie zacina/wolno kreci bo ma duze
    opory, czy przeplywomierz, czy co ...

    J.

  • 139. Data: 2014-05-19 15:35:33
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-05-19 02:58, Użytkownik Pszemol napisał:

> [...]
    > Czy może to, że w ogóle były nieprzemyślane nawet
    > od teoretycznej strony, bo nie działały tak jak sobie
    > wyobraził ich działanie autor "wynalazku"?

    Nieprawda jest to zdanie:
    "W publikacji "Usprawnienia Poloneza" przytoczono wyniki testów
    turbinki przeprowadzone przez Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Samochodów
    Osobowych FSO, zainstalowanej na nowym silniku 1.5 OHV wyposażonym
    w elektroniczny zapłon i układ zubażający mieszankę paliwową.
    Stwierdzono że silnik wyposażony w turbinkę legitymuje się gorszymi
    osiągami, większą emisją spalin oraz większym zużyciem paliwa czego
    przyczyną było powstawanie filmu paliwowego na ściankach kolektora
    dolotowego, spowodowane przez turbinkę która zamiast rozbijać
    kropelki paliwa, rozpryskiwała je na ściankach."

    Akurat widziałem wynik tych testów i był zdecydowanie inny.
    Niewykluczone że to zdanie odnosi się do innych przeprowadzonych
    na maszynie z jakimiś przebiegiem, ale wypadało by taką
    informację zamieścić a nie udawać że to było jedyne badanie.

    Pozdrawiam

  • 140. Data: 2014-05-19 15:38:12
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-05-19 11:28, Użytkownik Jakub Witkowski napisał:

    > ... choć oczywiście zależy, co rozumiesz przez zakręcenie...

    Do napełnienia gaźnika wystarczyło 3 góra 4 sekundy.
    Więcej było potrzeba jak paliwo spłynęło do zbiornika
    z powodu nieszczelnego zaworka w pompce paliwowej.