    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
    Date: Sun, 11 May 2014 09:37:00 -0500

    "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> wrote in message
    news:lko0od$4dt$1@node1.news.atman.pl...
    > Jestem zdania, że czas potrzebny na wymianę mechanikowi będzie
    > dłuższy niż mój, z jednego prostego powodu.
    > Musze dojechać do mechanika, a potem ostudzić odrobinę kolektor,
    > bo ręki nie da rady włożyć do filtra.
    > Osobiście robię to na lekko zagrzanym silniku bez czekania na stygnięcie.
    > Jak mam się umawiać z mechanikiem, potem czekać bo "coś akurat na
    > kanał wpadło",
    > a telefonu nikomu się nie chciało wykonać, to serdecznie to pierdolę.

    Dokładnie ten sam powód ja widzę jako główny, najważniejszy.
    Wbrew temu co pisał kolega to nigdy nie trwa 15 minut...
    Może sama robota liczona od odkręcenia korka spustowego, może.
    Ale auto trzeba ostudzić/odcieknąć przed robotą - jeśli dopiero co
    dojechałeś do warsztatu to przecież samo to potrwa jakieś 10 minut.
    Plus kwestia tego właśnie, że warsztat woli wziąć na kanał wymianę
    elementów podwozia za 500-1000zł która właśnie przyszła na kanał
    niż Twoją wymianę oleju za 30zł, więc będziesz sobie czekał i czekał...

    Na dodatek zwykle wymieniam olej w tym samym czasie w obu swych
    autach więc całość z czyszczeniem po robocie zamykam w 35-45 minut.

    Dokładnie! :-)