  • Data: 2014-05-11 15:41:53
    Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> wrote in message
    news:lknu4r$1l2$1@node1.news.atman.pl...

    > Twoje auto to nie pępek Świata.
    > Są różni producenci, którzy mają różne zalecenia
    > i o ile dokręcanie filtra powinno się dokonywać ręcznie,
    > o tyle odkręcenie bez użycie klucza nie zawsze jest możliwe,
    > choćby ze względu na brak swobodnego dostępu.

    Zwykle bierze się to raczej właśnie z niedoczytania instrukcji
    przez poprzedniego zmieniacza filtra oleju, który go dokręci
    za mocno ze strachu przed cieknięciem - mądzejszy się robi
    niż instrukcja producenta albo w ogóle instrukcji nie widział.

    > Używanie śrubokręta jako klucza też czasem jest niemożliwe/niewskazane...

    Zarówno nasadka+klucz czy śrubokręt przy braku klucza to
    środki zaradcze na problem któremu można zapobiec przez
    ścisłe przestrzeganie instrukcji montażu filtra oleju od
    producenta samochodu.

    Owszem, moje auto to nie pępek świata i czasem filtr jest ukryty
    pod korkiem spustowym oleju, wtedy nie unikniesz klucza aby
    to odkręcić/wymienić - ale w nowoczesnych autach filtr odkręcasz
    i zakręcasz ręcznie. Samo używanie klucza z nasadką do montowania
    filtra jest niebezpieczne z tego powodu że prawie zawsze zakręcisz
    go za mocno kluczem niż zakręciłbyś go ręcznie, bez nasadki.
    A więc nasadkę i klucz trzymaj sobie w skrzynce narzędziowej "na
    wszelki wypadek" ale filtr obsługuj wyłącznie ręcznie.