-
71. Data: 2011-02-16 13:12:01
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:4d5b1165$0$2455$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2011-02-16 00:28, Cavallino pisze:
>> Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości news:
>>
>>> Druga możliwość to spręzyny od diesla, jeśli jesteś posiadaczem
>>> benzyniaka.
>>
>> Niestety, na pokładzie jest klekot.
>> Kto wie czy właśnie nie dlatego jest on tak niski z przodu, może
>> zapomnieli że sprężyny powinny być deczko inne.
>
> Jeszcze pytanie czy sprężyny na których jeździsz sobie nie siadły.
Może ma ktoś jakiś namiar na warsztat w Poznaniu zajmujący się zawieszeniami
i posiadający nowe sprężyny (najlepiej oryginalne i tuningowe) w celu
porównania?
Dzwoniłem do kilku, wymienić by wymienili, ale zdiagnozować o ile jest niżej
przez w/w opisaną sytuację nie chcą.
-
72. Data: 2011-02-16 14:28:03
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: to <t...@a...xyz>
begin Cavallino
> Ale to że lepsze, nie oznacza że wyższe, a mówimy o stanie spoczynkowym.
Ale autem się jedzie, a nie stoi. Jeśli amortyzator ma lepsze tłumienie
dobicia to auto mniej się bujnie w dół na nierówności i w efekcie
minimalny prześwit będzie większy.
Powiem Ci tyle, że w moim aucie zmieniłem kilkuletnie seryjne zawieszenie
(przebieg ok. 150 tys., w miarę sprawne, nieporozwalane) na kompletne
sportowe niższe o 4 cm i np. przez progi zwalniające przejeżdża się wręcz
łatwiej. Po założeniu seryjnych nowych sprężyn i twardszych amortyzatorów
na pewno problemy które opisujesz znacząco by się zmniejszyły, a auto
prowadziłoby się nawet lepiej niż teraz.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
73. Data: 2011-02-16 14:30:16
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: to <t...@a...xyz>
begin Tomasz Pyra
>> Czy różnica w prowadzeniu pomiędzy tymi opcjami wyszłaby mocno
>> zauważalna?
>
> Jakiś wielkich różnic nie będzie.
Nie spodziewałem się po Tobie takich kretynskich rad. ;)
> Ja jak się wybieram przedzierać się przez śniegi, wkładam te gumowe
> dystanse w sprężyny.
A przed wjechaniem na autostradę ściągasz sprężyny klamrami z Allegro?
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
74. Data: 2011-02-16 14:32:56
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości
news:4d5bd0e3$0$2448$65785112@news.neostrada.pl...
> begin Cavallino
>
>> Ale to że lepsze, nie oznacza że wyższe, a mówimy o stanie spoczynkowym.
>
> Ale autem się jedzie, a nie stoi. Jeśli amortyzator ma lepsze tłumienie
> dobicia to auto mniej się bujnie w dół na nierówności i w efekcie
> minimalny prześwit będzie większy.
Jasne, rozumiem, ale zapomniasz że ja mam problem również gdy auto nie
jedzie, więc zawieszenie nie pracuje (parkowanie PRZY krawężniku).
I jego również chciałbym zlikwidować.
-
75. Data: 2011-02-16 14:40:13
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: to <t...@a...xyz>
begin Cavallino
> Jasne, rozumiem, ale zapomniasz że ja mam problem również gdy auto nie
> jedzie, więc zawieszenie nie pracuje (parkowanie PRZY krawężniku). I
> jego również chciałbym zlikwidować.
Jak to PRZY? ;) Co Ty wyczyniasz tym sidem? ;)
Ale jeśli chodzi o wysokość, to po kilku latach na pewno auto obniżyło Ci
się o jakiś centymetr (za sprawą sprężyn i elementów gumowych).
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
76. Data: 2011-02-16 14:51:22
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości
news:4d5bd3bd$0$2448$65785112@news.neostrada.pl...
> begin Cavallino
>
>> Jasne, rozumiem, ale zapomniasz że ja mam problem również gdy auto nie
>> jedzie, więc zawieszenie nie pracuje (parkowanie PRZY krawężniku). I
>> jego również chciałbym zlikwidować.
>
> Jak to PRZY? ;)
No PRZY.
>Co Ty wyczyniasz tym sidem? ;)
Np. podjeżdżam na parking na M1, dojeżdżam przodem do krawężnika (tak jak
każde inne auto w tym miejscu dotykając kołami krawężnika), specjalnie z
praktycznie zerową prędkością, a i tak przycieram osłoną silnika o krawężnik
oddzielający parking od trawnika.
>
> Ale jeśli chodzi o wysokość, to po kilku latach na pewno auto obniżyło Ci
> się o jakiś centymetr (za sprawą sprężyn i elementów gumowych).
Bardzo możliwe, dlatego wolałbym mieć jakiś zapas na następne kilka lat, 1
cm to za mało.
Zresztą ten problem jest od kiedy pamiętam, od nowości chyba.
-
77. Data: 2011-02-16 18:39:48
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: Adam Krawczyk <a...@a...secretkey.eu>
Dnia Wed, 16 Feb 2011 03:01:44 +0000 (UTC), użytkowmik Michał napisał(a):
>
> A ja się uprę że hydropneumatyk to renault a hydroactive to citroen :)
>
Hmm, to jak sklasyfikujesz CXa, GS/Aa, BXa - te nigdy nie miały, oraz XMy i
Xantie bez hydroactiv (z zawieszeniem hydropneumatycznym ale bez
wyposażenia dodatkowego nazywanego właśnie HA)???
Tak jak Piotr zauważył, skąd to ci to hydro w Renault się znalazło?
--
Pozdrawiam
Adam Krawczyk - Ruda Śląska
Citroen Xantia '93 1.9i (DKZ) + ECU (LFZ) Vizeks Compilation
Toyota Corolla '96 1,3 XLI (4E-FE)
-
78. Data: 2011-02-16 21:13:15
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: z <z...@g...pl>
Tomasz Pyra pisze:
> A prawdę mówiąc prześwit daje w śniegu więcej niż napęd 4x4.
W temacie śniegu :-)
Który z nowych obecnie sprzedawanych samochodów kompaktowych (typu Astra
lub wyrośnięta Corsa) ma ten prześwit największy? Ceed jak widać odpada :-(
Wizualnie Astra Classic jakoś wysoko stoi ale to może być mylące.
z
-
79. Data: 2011-02-16 21:38:06
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: venioo <p...@o...eu>
W dniu 2011-02-16 00:19, Cavallino pisze:
> Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości news:
>
>> Poszukaj "gwintowanego zawieszenia", powinno rozwiazac Twoje problemy,
>> za stosunkowo rozsadne pieniadze.
>
> A widział ktoś takowe które idzie w górę, a nie w dół?
Yyyy - kupujesz takie, ktore skrecone na max ma wysokosc taka jak Twoje
w oryginale, po czym odkrecasz w gore?
--
venioo
GG:198909
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086
-
80. Data: 2011-02-16 21:45:16
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
news:ijhcje$cta$2@news.onet.pl...
>W dniu 2011-02-16 00:19, Cavallino pisze:
>> Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości news:
>>
>>> Poszukaj "gwintowanego zawieszenia", powinno rozwiazac Twoje problemy,
>>> za stosunkowo rozsadne pieniadze.
>>
>> A widział ktoś takowe które idzie w górę, a nie w dół?
>
> Yyyy - kupujesz takie, ktore skrecone na max ma wysokosc taka jak Twoje w
> oryginale, po czym odkrecasz w gore?
Mówisz, że to wszystko różni się tylko długością?