eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 12

  • 1. Data: 2010-11-16 15:47:13
    Temat: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    Dzień dobry,

    Do mojej Toyoty Verso produdent zaleca:
    - paliwo o zawartości siarki do 500 ppm: ACEA A1/B1 lub B1, API CF-4
    lub CF
    - paliwo o zawartości siarki do 50 ppm: C2

    Czytam na przykład specygikację Statoila diesla Gold: norma do 10 mg/
    kg, pomiary: ok.6 mg/kg.

    I teraz przeliczenie: w necie szukam i znajduję, to w zasadzie 1 ppm =
    1 mg/kg. Ale czy tak na pewno jest? Bo jeśli tak, to w zasadzie olej
    tylko C2.

    Michał


  • 2. Data: 2010-11-16 16:08:39
    Temat: Re: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin mic49

    > Do mojej Toyoty Verso produdent zaleca: - paliwo o zawartości siarki do
    > 500 ppm: ACEA A1/B1 lub B1, API CF-4 lub CF
    > - paliwo o zawartości siarki do 50 ppm: C2
    >
    > Czytam na przykład specygikację Statoila diesla Gold: norma do 10 mg/
    > kg, pomiary: ok.6 mg/kg.
    >
    > I teraz przeliczenie: w necie szukam i znajduję, to w zasadzie 1 ppm = 1
    > mg/kg. Ale czy tak na pewno jest? Bo jeśli tak, to w zasadzie olej tylko
    > C2.

    O ile dobrze przytoczyłeś zalecenia to przecież "do 50 ppm" zawiera się w
    "do 500 ppm" bo 50 < 500. ;-)

    --
    ignorance is bliss


  • 3. Data: 2010-11-16 17:23:42
    Temat: Re: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju
    Od: mic49 <m...@i...pl>


    > O ile dobrze przytoczyłeś zalecenia to przecież "do 50 ppm" zawiera się w
    > "do 500 ppm" bo 50 < 500. ;-)
    >
    > --
    > ignorance is bliss

    No tak, ale dziwny ten zapis: czyli jak go rozumieć, jeśli mniej niż
    500 to na pewno ACEA A1/B1 lub B1, API CF-4 lub CF, a jeśli paliwo -
    mamy pewność, że ma mniej niż 50, to wtedy powyższe ( czyli ACEA A1/B1
    lub B1, API CF-4 lub CF ), a także C2? Czy inaczej?

    Bo obecnie wszystkie normy mówią, że paliwo powinno mieć mniej niż 10
    ppm siarki, czyli... no właśnie - sam wciąż nie wiem, jaki olej.

    ppm = jednostek z milionie. mg/kg to własnie jest 1 mg / 1 mln mg,
    czyli właśnie ppm.

    Michał


  • 4. Data: 2010-11-16 17:55:36
    Temat: Re: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin mic49

    > No tak, ale dziwny ten zapis: czyli jak go rozumieć, jeśli mniej niż 500
    > to na pewno ACEA A1/B1 lub B1, API CF-4 lub CF, a jeśli paliwo - mamy
    > pewność, że ma mniej niż 50, to wtedy powyższe ( czyli ACEA A1/B1 lub
    > B1, API CF-4 lub CF ), a także C2? Czy inaczej?

    Może napisz co DOKŁADNIE tam jest napisane, bez własnej interpretacji.

    --
    ignorance is bliss


  • 5. Data: 2010-11-16 20:17:15
    Temat: Re: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    Napisanie jest dokładnie tak:
    Silnik 1AD-FTV bez reaktora katalitycznego DOF:
    - paliwo o zwartości ( chyba literówka ) siarki do 500 ppm: ACEA A1/B1
    lub B1, API CF-4 lub CF;
    - paliwo o zwartości siarki do 50 ppm: ACEA C2, A1/B1 lub B1, API CF-4
    lub CF.

    **********

    I jak to rozumieć: czy jeśli wszystkie paliwa w Polsce mają zawartość
    siarki < 50 ppm, to olej musi spełniać specyfikację również C2. Ale
    jednocześnie, co logiczne - mają zawartość < 500 ppm, więc tej normy
    olej spełniać nie musi. Pomieszane...

    Michał


  • 6. Data: 2010-11-16 21:56:38
    Temat: Re: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin mic49

    > Napisanie jest dokładnie tak:
    > Silnik 1AD-FTV bez reaktora katalitycznego DOF: - paliwo o zwartości (
    > chyba literówka ) siarki do 500 ppm: ACEA A1/B1 lub B1, API CF-4 lub CF;
    > - paliwo o zwartości siarki do 50 ppm: ACEA C2, A1/B1 lub B1, API CF-4
    > lub CF.
    >
    > **********
    >
    > I jak to rozumieć: czy jeśli wszystkie paliwa w Polsce mają zawartość
    > siarki < 50 ppm, to olej musi spełniać specyfikację również C2. Ale
    > jednocześnie, co logiczne - mają zawartość < 500 ppm, więc tej normy
    > olej spełniać nie musi. Pomieszane...

    Moim zdaniem z tego co jest napisane wynika, że C2 możesz stosować
    wyłącznie przy paliwach o zawartości siarki do 50 ppm, a pozostałe
    wymienione przy paliwach o zawartości siarki do 500 ppm (czyli przy tych
    0-50 ppm także). Jak chcesz być pewien to zadzwoń do ASO i zapytaj. ;-)

    --
    ignorance is bliss


  • 7. Data: 2010-11-16 21:59:18
    Temat: Re: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-16 20:17, mic49 pisze:
    > Napisanie jest dokładnie tak:
    > Silnik 1AD-FTV bez reaktora katalitycznego DOF:
    > - paliwo o zwartości ( chyba literówka ) siarki do 500 ppm: ACEA A1/B1
    > lub B1, API CF-4 lub CF;
    > - paliwo o zwartości siarki do 50 ppm: ACEA C2, A1/B1 lub B1, API CF-4
    > lub CF.

    Moim zdaniem oznacza to że mając paliwo o zawartości siarki 10ppm możesz
    lać dowolny z powyższych olei.


  • 8. Data: 2010-11-17 09:12:26
    Temat: Re: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-11-16 20:17, mic49 pisze:
    > Napisanie jest dokładnie tak:
    > Silnik 1AD-FTV bez reaktora katalitycznego DOF:
    > - paliwo o zwartości ( chyba literówka ) siarki do 500 ppm: ACEA A1/B1
    > lub B1, API CF-4 lub CF;
    > - paliwo o zwartości siarki do 50 ppm: ACEA C2, A1/B1 lub B1, API CF-4
    > lub CF.
    >
    > **********
    >
    > I jak to rozumieć: czy jeśli wszystkie paliwa w Polsce mają zawartość
    > siarki< 50 ppm, to olej musi spełniać specyfikację również C2. Ale
    > jednocześnie, co logiczne - mają zawartość< 500 ppm, więc tej normy
    > olej spełniać nie musi. Pomieszane...

    E tam. Całkowicie logiczne.
    Żeby lać C2 musisz mieć bobre paliwo (<50ppm), a A1/B1 możesz lać przy każdych, aż do
    500ppm.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 9. Data: 2010-11-17 09:23:50
    Temat: Re: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    > Moim zdaniem z tego co jest napisane wynika, że C2 możesz stosować
    > wyłącznie przy paliwach o zawartości siarki do 50 ppm, a pozostałe
    > wymienione przy paliwach o zawartości siarki do 500 ppm (czyli przy tych
    > 0-50 ppm także). Jak chcesz być pewien to zadzwoń do ASO i zapytaj. ;-)
    >

    Chyba tak właśnie należy to rozumieć.

    I przy tym pozostanę,

    Dzięki.

    Michał


  • 10. Data: 2010-11-18 08:23:47
    Temat: Re: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    >
    > E tam. Całkowicie logiczne.
    > Żeby lać C2 musisz mieć bobre paliwo (<50ppm), a A1/B1 możesz lać przy
    > każdych, aż do 500ppm.
    >



    Zawartość siarki nie określa jakości paliwa. Siarka w oleju napędowym
    poprawia znakomicie jego właściwości smarne, ale po spaleniu trworzy popiół
    siarczanowy, który zakwasza olej smarujący silnik. Na tą okoliczność w
    olejach są dodatki tworzące tzw. rezerwę alkaliczną.
    Przy nowych ON bezsiarkowych ta rezerwa może być dużo mniejsza i nowe oleje
    mają ją zmniejszoną. I właśnie dlatego w instrukcji samochodu kolegi mic49
    pojawiło sie rozróżnienie olejów smarowych.


    Paweł


strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: