eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 12

  • 11. Data: 2010-11-18 12:52:05
    Temat: Re: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mic49" <m...@i...pl> napisał w
    >Napisanie jest dokładnie tak:
    >- paliwo o zwartości ( chyba literówka ) siarki do 500 ppm: ACEA
    >A1/B1
    >lub B1, API CF-4 lub CF;
    >- paliwo o zwartości siarki do 50 ppm: ACEA C2, A1/B1 lub B1, API
    >CF-4
    >lub CF.

    >I jak to rozumieć: czy jeśli wszystkie paliwa w Polsce mają
    >zawartość
    >siarki < 50 ppm, to olej musi spełniać specyfikację również C2.

    Albo odwrotnie - jedna z wymienionych. Czyli C2 mozemy lac o ile
    mamy paliwo niskosiarkowe, przy wysokim wszystkie.

    >Ale jednocześnie, co logiczne - mają zawartość < 500 ppm, więc tej
    >normy
    >olej spełniać nie musi. Pomieszane...

    No i ciekawe - ten olej nie znosi siarki, czy sam zawiera jej tyle
    ze nie wolno byle jakiego paliwa :-)

    J.


  • 12. Data: 2010-11-18 13:47:59
    Temat: Re: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju
    Od: "Raf :-)" <r...@N...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 16 Nov 2010 21:59:18 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > W dniu 2010-11-16 20:17, mic49 pisze:
    >> Napisanie jest dokładnie tak:
    >> Silnik 1AD-FTV bez reaktora katalitycznego DOF:
    >> - paliwo o zwartości ( chyba literówka ) siarki do 500 ppm: ACEA A1/B1
    >> lub B1, API CF-4 lub CF;
    >> - paliwo o zwartości siarki do 50 ppm: ACEA C2, A1/B1 lub B1, API CF-4
    >> lub CF.
    >
    > Moim zdaniem oznacza to że mając paliwo o zawartości siarki 10ppm możesz
    > lać dowolny z powyższych olei.

    Sorry, ale nie do końca.
    Jak napisał poniżej Paweł, siarka poprawia właściwości smarne, ale
    zakwasza. Jeżeli do paliwa o niskiej zawartości siarki użyjesz oleju
    przeznaczonego do paliw zasiarczonych, to nie tylko przyspieszasz zużycie
    silnika (co może nie jest aż takie istotne, jeśli nie ścigasz się w
    rajdach, przy ekstremalnych warunkach pracy silnika), ale dodatkowo
    zanieczyszczasz środowisko chemikaliami tworzącymi rezerwę alkaliczną.

    Jeśli zrobisz w drugą stronę (olej do paliwa niskosiarkowego i zasiarczone
    paliwo), zmniejszasz (i tu może to być znaczna różnica) trwałość układu
    wydechowego.

    Raf :-)

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: