  • 1. Data: 2010-11-16 13:49:23
    Temat: procedura sprzedaży samochodu aktualna HOWTO
    Od: mariusz <m...@g...com>

    witam wszystkich,
    szukałem na grupie informacji ale chyba są mocno nieaktualne.
    Sprzedaję samochód i co muszę zrobić aby mieć święty spokój w
    przyszłości (spokój z np ubezpieczalnią, fotoradarami itd). Jak
    wygląda taka procedura tj co jest obowiązkowe, jak odzyskać pieniądze
    z ubezpieczenia OC np za niewykorzystane pół roku. Jestem właścicielem
    samochodu samochód zarejestrowany w Polsce. Będę wdzięczny za
    odpowiedzi.
    /Mariusz

  • 2. Data: 2010-11-16 13:52:16
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-16 13:49, mariusz pisze:
> [...]
    > z ubezpieczenia OC np za niewykorzystane pół roku. Jestem właścicielem
    > samochodu samochód zarejestrowany w Polsce. Będę wdzięczny za

    Sporządzasz umowę K-S, z tą umową pędzisz do przedstawiciela TU i do
    wydziału komunikacji, zgłaszasz zbycie pojazdu pokazując tą umowę,
    najlepiej zrób sobie kilka kopii i zawsze proś o potwierdzenie zgłoszenia.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html

  • 3. Data: 2010-11-16 13:57:40
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 16 Nov 2010 04:49:23 -0800 (PST), mariusz <m...@g...com>
    wrote:

    >Sprzedaję samochód i co muszę zrobić aby mieć święty spokój w

    Umowę sprzedaży zawrzyj na piśmie, fakt zbycia pojazdu zgłoś do WK, a
    do ubezpieczyciela wystąp o zwrot części składki OC (ale to może się
    nie powieść, bo nabywca może nie wypowiedzieć umowy).

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 4. Data: 2010-11-16 18:17:15
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Tue, 16 Nov 2010 04:49:23 -0800 (PST), mariusz napisał(a):

> [...]
    > Sprzedaję samochód i co muszę zrobić aby mieć święty spokój w
    > przyszłości (spokój z np ubezpieczalnią, fotoradarami itd). Jak

    Z umową K-S do wydziału komunikacji wyrejestrowac samochód oraz do
    ubezpieczyciela poinfomować o tym fakcie, najlepiej z umową K-S.

    Tak jak koledzy piszą jeżeli chodzi o OC to dostaniesz zwrot jeżeli
    kupujący wypowie umowę OC przed wygaśnięciem, natomiast może na "twoim" OC
    jeździć do końca jego ważności i wtedy nie dostaniesz zwrotu.

    Jeżeli chodzi o AC to jak najbardziej możesz starać się o zwrot.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 5. Data: 2010-11-16 18:22:35
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "mariusz" <m...@g...com> napisał

    > jak odzyskać pieniądze
    > z ubezpieczenia OC np za niewykorzystane pół roku.

    Nijak. Polise oddajesz z samochodem. Chyba ze znajdziesz
    naiwnego ktory zrobi Ci prezent i wypowie umowe.
    Nie licz jednak na to.
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 6. Data: 2010-11-17 10:40:30
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 16 Nov 2010 18:17:15 +0100, huri_khan <s...@s...pl> wrote:

    >Z umową K-S do wydziału komunikacji wyrejestrowac samochód oraz do
    >ubezpieczyciela poinfomować o tym fakcie, najlepiej z umową K-S.

    w zupełności wystarczy zgłoszenie listem poleconym. Z łódzkiego WK bez
    problemu dostałem wniosek mailem, wypełniłem, dołączyłem kopię umowy i
    wysłałem pocztą.
    I nie chodzi o "wyrejestrowanie" a zgłoszenie zbycia pojazdu (termin
    30 dni).

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 7. Data: 2010-11-17 12:34:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> wrote in message

    > Umowę sprzedaży zawrzyj na piśmie, fakt zbycia pojazdu zgłoś do WK, a
    > do ubezpieczyciela wystąp o zwrot części składki OC (ale to może się
    > nie powieść, bo nabywca może nie wypowiedzieć umowy).

    I co z tego że nie wypowie umowy?
    Przecież nie będzie chyba korzystał z naszego OC?

  • 8. Data: 2010-11-17 12:35:38
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-16 13:49, mariusz pisze:
    > witam wszystkich,
    > szukałem na grupie informacji ale chyba są mocno nieaktualne.

    A ja korzystając z okazji chciałbym się podpiąć...
    Otóż sprawa jest nieco inna niż zwykle bywa.
    Auto zostało rozbite na początku br. sądy się trochę ciągnęły ale w
    końcu się sprawa zakończyła, w międzyczasie skończyła mi się umowa OC
    której nie wypowiedziałem bo auto nie mogło zostać zezłomowane ani
    sprzedane a także jej nie opłaciłem. Czy ktoś się orientuje na ile
    możliwe by było umorzenie składki ubezpieczenia, która do niczego nie
    była potrzebna, poza naszym debilnym prawem? Teraz auta już chcę się
    pozbyć ale oczywiście muszę opłacić OC (prawie 800zł). Da się jakoś
    uniknąć płacenia tego haraczu? TU HDI.

  • 9. Data: 2010-11-17 13:31:49
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 17 Nov 2010 05:34:38 -0600, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:

    >I co z tego że nie wypowie umowy?
    >Przecież nie będzie chyba korzystał z naszego OC?

    Będzie, jeśli zechce, do końca jego okresu. A ubezpieczyciel może
    przeliczyć składkę (gdyby udzielone zniżki się różniły).
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 10. Data: 2010-11-17 16:21:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Będzie, jeśli zechce, do końca jego okresu. A ubezpieczyciel
    > może przeliczyć składkę (gdyby udzielone zniżki się różniły).

    I na to zezwala polskie prawo? To moim zdaniem nie fair.