  • 11. Data: 2015-01-31 12:35:53
    Temat: Re: Zastoj
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "nadir" <n...@h...org> napisał w wiadomości
    news:54cc00df$0$2186$65785112@news.neostrada.pl...

    > No ja mam nadzieję, że jak będzie już technologia 1Gbit internetu pod
    > strzechą, to symetrycznie. Wtedy te wszystkie chmury mają jakiś sens.

    No właśnie. W sytuacji, gdy ilość i objętość danych rośnie, przepychanie
    tego przez 10 Mbps wydmuch to jak puszczanie pawia przez słomkę :P
    Można raz na jakiś czas, ale jak mnie najdzie i zechcę się ze światem
    dzielić długimi filmami HD z harcami swojego pieska, itp, to czekanie po
    godzinie na wydmuch jednego powiedzmy, że będzie nużące i wkurwiające.

    > Tobie może nie potrzebna, ja też póki co obchodzę się bez tego, ale
    > wygląda na to, że niedługo wszystko będzie "chmurowane".

    Pozostanie mi pustelnia jakaś, gdzie najwyżej, dla "niezapomnienia smaku"
    rozpołożę sobie coś na paru kompach po 10 Mbps i dla zabawy poprzesyłam
    pomiędzy nimi.
    I radio z mikrofonem/kluczem, jeśli jeszcze PLC nie zarżnie wszystkich pasm,
    takie liczniki na moim osiedlu prądownia pozakładała (szwajcarskie Landis
    Gyr E450). Zbieram na radio KF i jak mi będzie siało, to powiedzmy, że nie
    pozostawię tego bez rozpoznania :P
    Niedługo to wszystko się zawali pod własnym ciężarem, łącza i serwery pod
    ilością danych i ciężarem pamięci, radia pod ilością zakłóceń, samochody bez
    kontroli ruchu jak wieża na lotnisku rąbały by się co 100 metrów z powodu
    tłoku... Mam tylko nadzieję, że FB wreszcie padnie, bo tak, jak ten serwis,
    nic nie rozwaliło komunikacji w necie.
    Na szczęście są jeszcze zapaleńcy, co jedyną chmurę, z jaką się zetkną, to
    będą mieć chmurkę z papierosa, gandzi, ostatecznie z bąka, bo lubi
    fasolówkę, czy dobry bigos.

    --
    Biorę udział w projekcie SamKnows, jeśli masz szybkie łacze i chcesz
    dołączyć, kliknij obok... I participate in the SamKnows project, if you

  • 12. Data: 2015-01-31 12:41:38
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Będzie-nie będzie, trudno powiedzieć. Chmura służy do backupowania, ale
    > też i vice versa - dane z chmury trzeba trzymać lokalnie w razie gdyby
    > chmura zaniemogła. Nie wyobrażam sobie, abym miał dane w chmurze, a nie
    > miał u siebie.

    Otóż właśnie. Poza tym, chmura jest medium raczej mało kontrolowalnym z
    poziomu użytkownika, jak raz coś wpuszczę, to skąd mogę mieć pewność, że gdy
    wymażę swoje dane, to ich już rzeczywiście tam nie będzie? Że nie przejmie
    tego osoba niepowołana? Ryzyko zawsze jest jakieś, ale wolałbym móc je jakoś
    kontrolować.
    Tak więc, dopóki się da, to "działo orgonowe", czy rozpylić jodek srebra i
    won chmury.

  • 13. Data: 2015-01-31 14:04:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

    > A 50 po jeszcze przystępniejszej...

    A to niby czemu?! Rura co do wsi idze szeroka, zaplanowana z zapasem.
    Urządzenia w centrali takie same, wszyscy do jednakich portów podłączeni.
    Koszt obsługi każdego aboneta ten sam. Dlaczego pozwalać niektórym
    płacić mniej niż z rachunku ekonomicznego wypada? Zwłaszcza, że dzisiaj
    stan techniki jest taki, że dla większości klentów oferowane prędkości
    przerastają ich potrzeby. Gdyby tylko jakiś głupi operator na to pozwolił,
    to by dziewięciu na dziesięciu zażyczyło sobie takiejgo przycięcia
    prędkości. A ten jeden by musiał płacić jakieś niebotyczne stawki, żeby
    zrekompensować tamte obniżki. Albo by nie płacił, bo by stwierdził, że
    fajnie jest szybko puszczać w sieć filmiki HD z pieskiem, ale nie za
    wszelką cenę. I też by wziął niższa prędkość. W efekcie wszyscy by mieli
    wolniej, a operator by i tak podniósł ceny -- bo inaczej nie wyjdzie na
    swoje.

    > I wtedy działka pomiędzy w grupie. Jak za czasów SDI, zanim się TPSA
    > skapnęła, że jeden bierze i dzieli na iluś-tam i nie zabrniła takich
    > praktyk w regulaminie.

    Ale tok to było "za czasów SDI". SDI było drogie. A ludziom się stały
    dostęp do internetu z jakąś pańską fanaberyą kojarzył. Dzisiaj bierze
    się od operatora router bezprzewodowy, który w bloku ma pole rażenia na
    kilka sąsiednich mieszkań. Mało jest takich, co wtykają w niego RJ-45,
    bo w swoich laptpoach i talbetach mają WiFi. Ale zwyczaj zakładania
    spółdzielni sąsiedzkich też upadł, choć do tego żadnej wiedzy już nie
    trzeba, wystarczy wbić hasło sąsiada do swojego komputera. Przestało
    się komukolwiek chcieć, odkąd operatorzy "włączyli niskie ceny".

    > Gigakablówka z N(i)etii, kuszą cenami i prędkościami, ale wydmuch
    > mają nikczemny. Już wolę dołożyć w UPC i mieć, jak mam (150/10)

    Wolę, ja też bym pewnie wolał, gdybym mógł. Taka technologia. Ktoś
    kiedyś tak zaprojektował ADSL, że proporcje między jednym i drugim
    kierunkiem są własnie takie. Może się pomylił w założeniach, może
    dzisiaj to powinno inaczej wyglądać, ale nic się z tym nie zrobi.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2015-01-31 22:13:31
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-01-29 o 07:27, J.F. pisze:
    > http://serwisy.gazetaprawna.pl/telekomunikacja/artyk
    uly/848098,telekomunikacja-miedziany-swiatlowody-sta
    ndardem-w-europie-szybkiego-internetu-dlugo-nie-bedz
    ie.html

> [...]
    > technologii miedzianej, którą mogą eksploatować bez większych
    > inwestycji. Jednak już niedługo. Tauber uważa, że miedziane łącza
    > dzięki najnowszym rozwiązaniom technicznym są w stanie obsłużyć ruch o
    > prędkości do 100 Mb/s. Tymczasem w Ameryce czy Azji operatorzy myślą
    > już o oferowaniu internetu 1 Gb/s."
    >
    > Hm ... tekst sponsorowany, czy odczuwacie potrzebe jeszcze szybszego
    > internetu ?
    > Niby mozna by w domu pracowac rownie dobrze jak w pracy ... ale cos w
    > to nie wierze. Ani w to, ze klient odczuje znaczaca roznice.
    troche nieprawda z tymi opami zasiedziałymi, Orange w Polsce bardzo
    mocna napiera z
    techologią FTTH, pierwsze budynki podłączają

  • 15. Data: 2015-01-31 22:47:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 31 Jan 2015 22:13:31 +0100, Jawi napisał(a):
    > troche nieprawda z tymi opami zasiedziałymi, Orange w Polsce bardzo
    > mocna napiera z
    > techologią FTTH, pierwsze budynki podłączają

    No, "pierwsze budynki" i "mocno napiera" troche sie kloci ze soba.

    Poza tym ... dawno temu TPsa na wroclawskim osiedlu zrobila
    "swiatlowodowa siec multimedialna". Ze stosownym szumem w mediach,
    bankietem na otwarcie z udzialem ministra, a moze nawet i dwoma
    bankietami. O...

    http://www.computerworld.pl/artykuly/320191/Pierwsza
    .siec.muItimedialna.w.Polsce.html

    Po czym ... tak z pol roku po otwarciu zadzwonilem do nich testowo i
    zapytalem sie jak sie do tej wspanialej sieci podlaczyc.
    BOK nie wiedzial, ale bylem uparty - odsylano mnie od Annasza do
    Kajfasza ... po chyba dziesiatym odeslaniu w koncu trafilem na osobe
    na urlopie i mialem zadzwonic za dwa tygodnie :-)

    J.

  • 16. Data: 2015-02-01 14:18:43
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    W dniu sobota, 31 stycznia 2015 22:47:00 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > Kajfasza ... po chyba dziesiatym odeslaniu w koncu trafilem na osobe
    > na urlopie i mialem zadzwonic za dwa tygodnie :-)

    Przesadzasz - pierwsze śliwki robaczywki, teraz już jest (ma być) OK :)

    Ircys